Brioșe cu portocală fără zahăr, ulei sau făină (keto, diabet)

Aceste brioșe cu portocală sunt ideale pentru sezonul de iarnă, când citricele abundă în magazine.

Întrucât veți folosi și coaja, este indicat să cumpărați fructe bio sau organice pentru această rețetă.

Briose keto fara zahar si faina

Imagine cu titlu sugestiv: Briose keto fara zahar si faina: Veganbaking.net

Brioșele sunt fragede, aromate. Nu conțin zahăr, nici făină de grâu, nici măcar ulei sau unt. Au un conținut redus de calorii și carbohidrați. Sunt însă generoase la capitolul grăsimi și proteine.

De aceea rețeta poate fi încadrată în dieta keto. Inclusiv diabeticii pot încerca aceste brioșe ca desert sănătos, cu un indice glicemic scăzut.

Brioșe keto cu portocale – rețetă

Ingrediente

• 1 ouă
• 110 g de migdale măcinate (sau făină de migdale)
• 1 portocală mare
• 1 lingură de coajă rasă de lămâie
• sucul de la 1 lămâie
• 20 g de stevia, eritritol sau alt îndulcitor

Mod de preparare

Începeți cu portocala. Spălați-o bine. Frecați coaja cu bicarbonat, clătiți-o și apoi puneți-o la fiert întreagă. Se adaugă în vasul cu apă în momentul în care aceasta clocotește.

Se lasă 20 de minute să fiarbă la foc mic. După ce o scoateți din apă trebuie să o lăsați la răcit. Între timp, spargeți oul într-un bol. Adăugați îndulcitorul și amestecați cu telul (de mână sau electric).

Dați lămâia pe răzătoare și puneți coaja peste spuma de ou. Stoarceți și lămâia complet, direct în bol.

Măcinați migdalele cu ajutorul robotului de bucătărie, până se mărunțesc complet. Transferați făina obținută peste restul ingredientelor din bol.

Scoateți portocala din apă și tăiați-o în sferturi. Înlăturați sâmburii. Dați-o prin robot, cu tot cu coajă. Mixați până se macină complet și rezultă o pastă fină.

Incorporați pasta de portocală în amestecul de ou și migdale de mai sus. Puteți adăuga acum stafide, afine, coacăze uscate, bucăți de ciocolată etc.

Compoziția pentru brioșe este gata. Umpleți orificiile din tava cu brioșe sau formele de brioșe cu compoziție, folosind câte 2 linguri la fiecare. Puteți presăra fulgi de migdale sau diverse semințe deasupra.

Dați tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade. Brioșele se coc în circa 40 de minute. Sunt gata când s-au rumenit ușor. Faceți testul cu scobitoarea înainte de a le scoate.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete de brioșe fără făină sau fără gluten:

Brioșe de ciocolată fără zahăr și făină
Brioșe pufoase cu ovăz și cocos – fără zahăr, făină sau ulei
Brioșe pentru slăbit, fără zahăr și făină
Brioșe din brânză și cocos – fără zahăr și făină
Brioșe fără gluten și fără zahăr – doar 3 ingrediente
Brioșe cu ovăz și afine (fără zahăr)

Note și sugestii

Compoziția poate fi coaptă într-o tavă rotundă, astfel încât să obțineți la final o tartă. În acest caz, va trebui să folosiți făină de migdale și 1 linguriță de praf de copt. Restul ingredientelor sunt aceleași.

Sursă articol: Gătit Acasă, Brioșe cu portocale fără ulei și făină: https://www.youtube.com/watch?v=IU6mRqVWZvY&t=21s&ab_channel=KochenzuHause

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[bws_google_captcha]