Instrumentul secret prin care ne putem păstra memoria până la o vârstă înaintată – dr. Wendy Suzuki

Articol bazat pe studii științifice

10 minute de mers pe jos ne pot îmbunătăți rapid dispoziția. Acest lucru a fost demonstrat științific.

Mișcarea fizică nu schimbă doar modul în care ne simțim, ci și felul în care ne folosim funcțiile creierului.

Dr. Wendy Suzuki vorbește despre un beneficiu major ale exercițiilor fizice, dezvăluit de ultimele cercetări în domeniu. Este vorba despre încetinirea instalării demenței.

Instrumentul cheie prin care ne putem pastra memoria pană la o varsta inaintata - dr. Wendy Suzuki

Instrumentul cheie prin care ne putem pastra memoria pană la o varsta inaintata – dr. Wendy Suzuki

Dr. Suzuki este profesor de neuroștiințe și psihologie la Universitatea din New York. Este cunoscută pentru munca ei amplă în studierea zonelor critice din creier asociate cu memoria.

În ultimii ani s-a axat pe efectele exercițiilor aerobice asupra creierului. A descoperit că acestea sporesc funcțiile cognitive.

Instrumentul cheie prin care ne putem pastra memoria pană la o varsta inaintata - dr. Wendy Suzuki

Instrumentul cheie prin care ne putem pastra memoria pană la o varsta inaintata – dr. Wendy Suzuki: Freepik.com

Cel mai puternic efect al activității fizice se produce asupra creierului. Cercetările pe animale au arătat că mișcarea fizică extinde celulele hipocampului.

Practic, antrenamentele fizice stimulează neurogeneza, adică nașterea de noi neuroni și circuite neuronale.

Femeile care au o condiție fizică bună sunt mai ferite de demență

Un studiu publicat în jurnalul „Neurology” în anul 2018 a arătat evidențiat impactul exercițiilor fizice asupra riscului de demență.

Studiul a fost realizat pe 300 de femei din Suedia cu vârsta medie de 40 de ani. Acestea au fost împărțite în 3 categorii, după condiția fizică.

Citește și – Turmericul este la fel de benefic pentru inimă ca o oră de exerciții fizice

Participantele au fost monitorizate timp de 44 de ani. Când au ajuns la vârsta de 80 de ani, femeile au fost evaluate pentru demență.

La participantele aflate în cea mai bună formă fizică, vârsta la care a început demența a fost întârziată cu 9,5 ani.

Autorii acestui studiu au concluzionat că exercițiile cardio ar putea fi incluse în strategiile de combatere sau prevenire a declinului cognitiv.

Mișcarea fizică stimulează creșterea de noi celule în creier

Este știu faptul că exercițiile fizice stimulează factorii de creștere și cresc numărul celulelor din hipocampus.

Acest lucru nu vindecă demența, însă fac hipocampul mai mare și întârzie apariția bolilor care vatăme creierul, spune dr. Suzuki. În demență este atacat hipocampul. Din acest motiv boala se instalează mai devreme.

Citește și – Exercițiile fizice practicate seara scad zahărul din sânge și rezistența la insulină

Un factor de creștere esențial pentru hipocampus și pentru creșterea de noi celule cerebrale la copii și adulți este BDNF.

BDNF (factorul neutrofic derivat din creier) este o moleculă implicată în modificările care apar în memorie și învățare. Acesta facilitează formarea de noi sinapse.

Exercițiile fizice sunt singurul lucru care stimulează eliberarea acestor factori de creștere și aduc noi neuroni în creier.

„Exercițiile regulate, pe cât de mult posibil în timpul vieții, ajută creierul. În special acele zone sensibile la îmbătrânire: hipocampul și cortexul prefrontal”.

Femeile din studiul de mai sus au reușit să stea departe de efectele debilitante ale îmbătrânirii aproape 10 ani. Cu alte cuvinte, și-au păstrat creierul tânăr.

Este important de știu că antrenamentul fizic ne ajută pe termen lung în ceea ce privește conservarea memoriei.

Citește și – Ce tip de exerciții sunt eficiente pentru sănătatea creierului

Instrumentul secret prin care ne putem păstra memoria în stare bună până la o vârstă înaintată este mișcarea corpului, spune dr. Suzuki.

Surse articol:

1. Rangan Chatterjee, Neuroscientist reveals the first thing you should do every morning for longevity – Wendy Suzuki: https://www.youtube.com/watch?v=o-89SYgIwuo&ab_channel=DrRanganChatterjee
2. Hörder H, Johansson L, Guo X, Grimby G, Kern S, Östling S, Skoog I. Midlife cardiovascular fitness and dementia: A 44-year longitudinal population study in women. Neurology. 2018 Apr 10;90(15):e1298-e1305. doi: 10.1212/WNL.0000000000005290. Epub 2018 Mar 14. PMID: 29540588; PMCID: PMC5894933.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.