Chec aperitiv cu broccoli și ovăz pentru slăbit (fără gluten)

O idee genială de a consuma broccoli este sub forma unui chec aperitiv.

Acesta poate fi servit ca atare sau poate fi tăiat și folosit în loc de pâine la sandvișuri.

Chec aperitiv cu broccoli

Imagine sugestiva: chec aperitiv cu broccoli

Este o rețetă minunată pentru cei care au intoleranță la gluten sau suferă de boala celiacă.

Poate fi inclusă în dieta keto sau în alimentația persoanelor care țin cură de slăbire.

Cu toate că nu este prea gustos, broccoli este o legumă foarte sănătoasă. Gătit în modul propus mai jos, sunt șanse mari să vă placă.

Broccoli – o legumă hipocalorică sănătoasă

Broccoli are puține calorii (34 kcal/100 g) și carbohidrați (6,64 g/100 g).

Are 0,37 g de grăsimi și zero colesterol. Este bogat în vitamina C, vitamina K și vitamina A.

Conține doze medii de vitamine din grupul B și cantități mici de potasiu, calciu, magneziu, cupru, fier, mangan, seleniu și zinc.

Profilul său nutrițional este completat de fitonutrienți cu rol curativ: tiocianați, indoli, sulforafan, criptoxantină, luteină și zeaxantină.

Acești compuși protejează împotriva cancerului de sân, de prostată, de colon, de vezică și de pancreas.

Chec aperitiv cu broccoli și ovăz – rețetă

Ingrediente

• 3 ouă / 3 eggs
• 3 buchețele de broccoli / 3 broccoli florets
• 1 morcov mic / 1 small carrot
• 60 g de fulgi de ovăz / 60 g oat flakes
• ½ linguriță de praf de copt / ½ teaspoon baking powder
• sare, piper, condimente după gust / salt, pepper

Mod de preparare

Spargeți-le ouăle într-un bol. Bateți-le bine cu furculița.

Luați trei buchețele de broccoli și dați-le prin răzătoarea cu găuri mari direct în bol. Radeți și morcovul.

Adăugați sarea și fulgii de ovăz. Praful de copt este opțional, însă ajută creșterea.

Introduceți blenderul vertical (manual) și pasați compoziția până se mărunțesc ingredientele.

Tapetați o tavă mică de chec cu hârtie de copt. Turnați compoziția și bateți tava de masă pentru a elimina golurile de aer.

Preîncălziți cuptorul la 180 de grade Celsius. Coaceți checul la această temperatură timp de 20 de minute.

Este gata când s-a rumenit ușor deasupra. Se taie după ce s-a răcit.

Puteți acompania acest chec cu o salată sau cu legume proaspete. Autoarea rețetei a tăiat checul în două și apoi fiecare bucată în două pe lățime.

A obținut patru felii late pe care le-a folosit la prepararea unui sandviș delicios.

A așezat pe două felii frunze de salată verde, câteva stafide, felii de cașcaval afumat și de roșii. A acoperit sandvișurile cu celelalte două felii de chec.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete cu broccoli:

Broccoli înăbușit cu roșii și usturoi – mâncare grecească
Broccoli la cuptor cu spanac și ouă
Chiftele de broccoli la cuptor – dietetice, ușor de făcut
Salată de broccoli și avocado

Gluten-free broccoli loaf – recipe in english

Grate the broccoli and the carrot in a bowl. Add the eggs, the oat flakes and the salt.

Mash everything with a vertical blender. Pour the batter into a small loaf pan lined with parchment paper.

Bake the loaf at 180 C for 20 minutes.

You can serve the broccoli loaf instead of bread if you are celiac or gluten intolerant.

Surse articol:

1. Une jour une recette, Paine-sandvici de casă fără făină sau gluten: https://www.youtube.com/watch?v=yNJuB_IEPes&ab_channel=UnjourUnerecette
2. Nutrition and You, Broccoli nutrition facts: https://www.nutrition-and-you.com/broccoli.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.