Lipie fără făină, din ou și ton – mic-dejun proteic și sănătos

Cei care au restricție sau chiar interdicție la pâine pot găsi numeroase alternative. Mulți au reacții digestive neplăcute în urma consumului de pâine albă sau gluten.

Alții au descoperit că se simt bine cu dieta ketogenică (keto), care presupune reducerea drastică a aportului de carbohidrați.

Lipie fara faina din oua si ton

Lipie fara faina din oua si ton: Stockking

Dieta fără pâine/gluten

O dietă fără făină poate fi ușor de ținut dacă avem alternative. În ultimii ani au apărut numeroase rețete pentru dieta keto și nu numai care pot fi ușor de practicat acasă.

Nu trebuie să dați bani pe pâinea fără gluten din magazine, care are aditivi nesănătoși și este făcută din mix-uri de făinuri îndoielnice ca și calitate sau valoare nutrițională.

Unii preferă să înlocuiască complet pâinea și să facă diverse preparate pe bază de ou. Un exemplu minunat în acest sens este lipia din ouă și ton.

Compoziția se face doar din aceste două ingrediente. Se coace în tigaie sau în tavă și se umple cu diverse legume.

Se rulează și se servește ca o lipie, clătită sau omletă rulată. Are un conținut bogat în proteine și grăsimi. Este foarte hrănitoare și sățioasă.

Îi lipsesc fibrele, însă acestea pot fi luate din legume și verdețuri (folosite pe post de umplutură).

Numărul de carbohidrați este redus la minim. Poate fi inclusă în diabet și în curele de slăbire.

Două ouă au doar 148 de calorii și în jur de 1 g de carbohidrați. 100 g de ton au circa 116 kilcalorii și zero carbohidrați.

Lipie din ou și ton – rețetă

Ingrediente

  • 2 ouă
  • 1 conservă de ton bucăți
  • sare, piper, condimente după gust

Mod de preparare

Spargeți ouăle într-un bol. Adăugați tonul, sarea și condimentele. Introduceți mixerul vertical și pasați compoziția până se transformă într-o pastă.

Ungeți cu ulei o tavă mică și turnați compoziția în ea. Distribuiți-o uniform. Dați-o în cuptor la 180 de grade circa 15-20 de minute.

Când s-a copt bine pe ambele părți, adăugați peste ea umplutura dorită și rulați-o cu grijă, ajutându-vă de două palete.

Puteți folosi morcov ras, ardei, roșii, spanac, brânză etc. Această lipie poate fi servită la micul-dejun, dar și la prânz sau la cină. Dacă diversificați umpluturi o puteți mânca la orice masă din zi.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete asemănătoare:

Omletă și clătită pentru slăbit cu fulgi de ovăz – o rețetă sărată și una dulce
Omletă pufoasă la cuptor, fără făină
Mic-dejun pentru slăbit cu ovăz și ton – 2 rețete simple

Sursă rețetă: Cocinando descalza, Roll de atun keto: https://www.instagram.com/p/CxykjWqpjTa/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.