Stronțiul – un mineral lipsă în osteoporoză, esențial pentru rezistența oaselor și prevenirea fracturilor

Osteoporoza este principala boală a oaselor care le afectează în mod deosebit pe femei după menopauză.

Calciul nu este singurul mineral de care au nevoie oasele noastre.

Strontiul - un mineral lipsa in osteoporoza, esential pentru prevenirea fracturilor

Strontiul – un mineral lipsa in osteoporoza, esential pentru prevenirea fracturilor: Brgfx / Flatart

Cercetările arată că în osteoporoză pot exista deficite de alte minerale, mai puțin discutate, precum bor, siliciu sau stronțiu.

Medicul antropolog Angela Stolnicu a realizat un videoclip recent în care vorbește despre stronțiu. Persoanele cu osteopenie sau osteoporoză pot avea lipsă de acest oligomineral. 

Ce este stronțiul?

Stronțiul este un mineral elementar, critic pentru construcția masei osoase. Ajută la fortificarea sistemului osos și face prevenția fracturilor de șold. 

Deși este cel mai abundent mineral din natură, corpul nostru nu îl absoarbe ușor. Se găsește în formă anorganică în mediul înconjurător și în formă organică în plante.

Stronțiul are o structură chimică asemănătoare cu cea a calciului, însă organismul are nevoie de o cantitate mult mai mică de stronțiu decât de calciu. Raportul ideal din corp trebuie să fie de 1:1000 stronțiu-calciu.

Administrarea prelungită a calciului crește riscul de atac de cord

Toți nutrienții din corp trebuie să se afle într-un echilibru. Acest lucru este valabil și în cazul mineralelor și vitaminelor necesare pentru sănătatea oaselor.

De exemplu, dacă cineva are un aport crescut de calciu (din lactate sau suplimente), nu trebuie să se aștepte să scape de osteoporoză.

Această boală nu este un simplu deifict de calciu. Mai mult decât atât, cei care iau câte 500 mg de calciu pe zi, riscă să facă atac de cord (30%) sau accident vascular cerebral (20%).

Un alt supliment farmaceutic popular este cel de calciu + vitamina D. Acesta nu este suficient pentru a preveni apariția fracturilor. În plus, crește riscul de formare a pietrelor la rinichi.

Administrarea calciului în mod excesiv sau pe termen lung poate duce la toxicitate și la calcifierea arterelor.

Lipsa de stronțiu afectează oasele

Deficitul de stronțiu a fost asociat cu slăbirea oaselor. Nu în mod întâmplător acesta este întâlnit la persoanele care au oasele fragile sau predispuse la osteopenie/osteoporoză.

Sunt două studii majore care prezintă beneficiile stronțiului asupra oaselor. Studiile au fost realizate în anul 2004 și respectiv 2008, pe un număr de 1.649 de femei cu osteoporoză, aflate în perioada de post-menopauză.

Stronțiul scade semnificativ riscul de fracturi

Suplimentul folosit în studii a fost renalatul de stronțiu. Participantele care au luat acest supliment timp de un an au raportat un risc de fracturi vertebrale cu 49% mai mic. Acest efect protector a fost menținut și în următorii 3 ani (41%).

După 3 ani de administrare a suplimentului cu stronțiu a scăzut și riscul de alte fracturi (non-vertebrale), cu 16%. Incidența fracturilor de șold a fost cu 36% mai mică.

Dat fiind aceste rezultate pozitive, medicii ar trebui să includă stronțiul în tratamentul de prevenire sau tratare a osteoporozei.

Suplimentele cu ranelat de stronțiu sunt în mod special destinate femeilor la menopauză care sunt predispuse la probleme cu oasele.

Pe piață există și suplimente cu citrat de stronțiu. Stabiliți cea mai bună formă de administrare împreună cu medicul dvs.

Alimente care conțin stronțiu

Stronțiul se găsește și în alimente. O sursă foarte bună de stronțiu natural este sarea de mare naturală. Sarea celtică și sarea de Himalaya conțin și ele stronțiu, magneziu și multe alte minerale.

Alte alimente care conțin stronțiu sunt:

  • fructele de mare
  • cerealele integral (tărâțele de grâu)
  • laptele integral și brânzeturile
  • verdețurile (spanac)
  • leguminoasele (lintea, mazărea, fasolea)
  • rădăcinoasele (morcovul, păstârnacul)

Din păcate, nu toate persoanele asimilează mineralele din alimente sau din suplimente, deoarece nu au suficient acid în stomac.

Este nevoie de un pH acid (1-3) pentru ca mineralele să fie absorbite optim în corp. Problema poate fi remediată prin consumul de oțet din cidru de mere în timpul mesei. Acesta crește acidul clorhidric din stomac și îmbunătățește asimilarea nutrienților.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte remedii pentru osteoporoză:

Osteoporoza poate fi ținută sub control fără medicamente – 6 micronutrienți esențiali pentru oase
Alimente, vitamine și minerale care fixează calciul în oase – esențial în osteoporoză!
Laptele strică și mai mult oasele la bătrânețe – adevărul trist despre lactate și osteoporoză
Coada-calului încetinește fenomenul de osteoporoză – prof. Ovidiu Bojor

Sursă articol: Hashimoto Mon Amour, Un mineral vital, un mineral lipsă în osteoporoză, câteva remedii: https://www.youtube.com/watch?v=xs1rWPJwNMU&ab_channel=Hashimoto%2Cmonamour

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.