Semințele de susan au de 8 ori mai mult calciu decât laptele și protejează oasele femeilor!

Când ne gândim la alimente care conțin calciu, primul care ne vine în minte este laptele.

Ei bine, lactatele nu sunt cele mai bogate surse de calciu. Susanul, în mod surprinzător, are aproape de 8 ori mai mult calciu decât laptele.

Semintele de susan au de 8 ori mai mult calciu decat laptele

Semintele de susan au de 8 ori mai mult calciu decat laptele: 

Semințele de susan ne oferă de asemenea cantități importante de magneziu, fosfor și potasiu. Iată un motiv puternic să le incluzi în dietă mai des.

Problema consumului de lactate

Produsele lactate au unele dezavantaje, cel puțin pentru un procent însemnat din populație.

Conțin proteine și compuși cu potențial alergenic și pro-inflamator. Intoleranța la lactoză a crescut în ultimii ani, nu doar la copii.

Din fericire, există alternative vegane pentru cei care nu se simt bine atunci când consumă lactate. Așa cum spuneam mai sus, semințele de susan sunt o alegere foarte bună când vine vorba de calciu.

Susanul vs. laptele – analiză nutrițională comparativă

100 de grame de semințe de susan au în jur de 975 mg de calciu – o doză uriașă. Pe de altă parte, 100 ml de lapte au doar 125 mg de calciu. Este o diferență destul de mare.

Pe lângă faptul că ne oferă o cantitate mare de calciu, semințele de susan au fitonutrienți cu diverse beneficii.

Principalii compuși bioactivi descoperiți în susan sunt: sesamin, sesamol, sesamolin și sesamol. Lignanii ajută la scăderea colesterolului și reglarea tensiunii arteriale.

Fibrele și proteinele (30 g/porție) pe care le conțin ne mențin sătui mai mult timp. Susanul conține de asemenea mai multe proteine și fibre decât laptele. Furnizează vitaminele B1, B3, B6 și acid folic.

Datorită conținutului bogat în calciu, vitamine, proteine, carbohidrați și uleiuri, ar putea fi benefice pentru sănătatea oaselor.

Semințele de susan protejează oasele femeilor

Un studiu recent, publicat în anul 2023 în jurnalul „Food & Function” demontează mitul că laptele este cel mai important aliment pentru oase.

Cercetătorii pakistanezi au realizat o recenzie pe mai multe studii realizate din 2013 și până în prezent. Rezultatele au dezvăluit efectul protector al semințelor de susan asupra oaselor la femeile post-menopauzale cu probleme ale oaselor, precum osteoporoză sau artrită.

Aceste semințe protejează densitatea minerală osoasă care ar putea fi redusă de perioada menopauzei. Ajută de asemenea la reglarea hormonilor după faza menopauzală.

Autorii acestui studiu au concluzionat că un consum regulat de semințe de susan are un impact pozitiv asupra sănătății osoase la femeile în vârstă.

Susanul are efect antioxidant, cardioprotector, hepatoprotector și reno-protector. Este antiinflamato și  antitumoral.

Sugestii de consum

Chiar dacă par greu de incorporat în dietă din cauza dimensiunii lor mici, există variante. Semințele de susan pot fi presărate în salate, în supe, în tocănițe. Pot fi adăugate în aluaturile de pâine, în smoothie-uri sau în paste vegetale, în fursecuri, biscuiți etc.

Dacă le punem în blender cu apă putem obține un lapte vegetal sănătos! De asemenea, putem oricând consuma tahini, care este o pastă concentrată din susan.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte articole utile despre semințele de susan și beneficiile lor:

Mâncați semințe de susan! Susțin organele detoxifiante, inima și oasele
Fursecuri cu susan, nuci și banane – desert fără zahăr, gluten, lactoză
Pasta de miere, polen și susan – secretul tinereții, dezvăluit de un apicultor bulgar
Semințele de susan previn acumularea de grăsime în sânge și ficat 

Surse articol:

1. Health Shots, 4 non-dairy sources of calcium that are as delish as they are weight-loss friendly: https://www.healthshots.com/healthy-eating/nutrition/4-calcium-rich-foods-that-are-non-dairy-and-can-help-you-lose-weight/
2. Wei P, Zhao F, Wang Z, Wang Q, Chai X, Hou G, Meng Q. Sesame (Sesamum indicum): A Comprehensive Review of Nutritional Value, Phytochemical Composition, Health Benefits, Development of Food, and Industrial Applications. Nutrients. 2022 Sep 30;14(19):4079. doi: 10.3390/nu14194079. PMID: 36235731; PMCID: PMC9573514.
3. Ammara Arooj, Roshina Rabail, Muhammad Naeem, Gulden Goksen, Baojun Xu and  Rana Muhammad Aadil, A comprehensive review of the bioactive components of sesame seeds and their impact on bone health issues in postmenopausal women, Food & Function, Issue 11, 2023: https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2023/fo/d3fo00531c/unauth
4. Souper sage, Milk vs. sesame seeds: https://www.soupersage.com/compare-nutrition/milk-vs-sesame-seeds

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.