Fursecuri cu susan, nuci și banane – desert fără zahăr, gluten, lactoză

Dulciurile din comerț pot fi înlocuite cu deserturi sănătoase, făcute în casă din ingrediente simple. Rețeta de mai jos este doar un exemplu în acest sens.

Un desert sănătos înseamnă un desert fără zahăr rafinat și dacă se poate, și fără făină rafinată.

Fursecuri cu susan, nuci si banane – desert fara zahar, gluten, lactoza

Fursecuri cu susan, nuci si banane – desert fara zahar, gluten, lactoza: Jcomp/ Freepik.com

Un astfel de preparat va avea cu siguranță mai puține calorii, grăsimi și carbohidrați și va fi mult mai hrănitor.

Tot mai multe persoane au intoleranță la gluten sau intoleranță la lactoză și nu pot consuma dulciuri tradiționale.

Inclusiv cei cu boli autoimune (Hashimoto) sau afecțiuni care au la bază o inflamație ar face bine să renunțe la zahăr și alte produse procesate.

Recomandăm aceste fursecuri cu susan, nuci și banane celor care au adoptat o dietă sănătoasă sau țin cură de slăbire. Sunt potrivite și pentru copii.

Pot fi consumate la micul-dejun, deoarece conțin fibre și sunt sățioase. Sau pot fi servite ca gustare, între mese.

Fursecuri cu susan, nuci și banane – rețetă

Ingrediente

  • 2 banane
  • 200 g de nuci
  • 120 g de semințe de susan

Mod de preparare

Măcinați nucile într-un mini-robot/mini-tocător, până se fac pulbere. Adăugați bananele decojite și rupte bucăți. Mixați până când acestea se fac pastă.

Transferați compoziția într-un bol. Adăugați semințele de susan și omogenizați.

Trebuie să obțineți o compoziție legată. Întrucât este lipicioasă și nu poate fi modelată manual, va trebui să folosiți o formă.

Tapetați tava cuptorului cu hârtie de copt. Așezați un cerc sau un alt chenar și puneți câte 1-2 linguri. Presați și nivelați, ridicați forma și continuați. După ce ați terminat de modelat compoziția, dați tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade.

În funcție de cât de groase sunt fursecurile, acestea trebuie lăsate în jur de 15-20 de minute. Conțin ingrediente simple, naturale, care nu necesită creștere sau o coacere îndelungată.

Sunt gata când s-au rumenit ușor la suprafață și pe margini.

Note și sugestii

Rețeta originală este cu migdale. Însă puteți folosi nuci (cum am sugerat noi), sau alune. Acestea sunt mai ieftine și au un gust la fel de bun.

Semințele de susan pot fi de asemenea înlocuite cu alte tipuri de semințe. Dacă acestea sunt mai mari, le puteți toca mai mărunt.

În compoziție se pot adăuga diverse arome, precum lămâie, vanilie, rom, etc.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete de fursecuri fără zahăr și gluten:

Biscuiți uscați din 2 ingrediente: banane și semințe de chia 
Fursecuri keto din 2 ingrediente – fără făină, zahăr, lactate sau ulei
Fursecuri de post fără zahăr și făină – făcute la rece din 3 ingrediente
Fursecuri cu lămâie și cocos (fără zahăr și făină)
Fursecuri keto cu brânză dulce, fără zahăr (sub 1 g de carbohidrați)

Sursă articol: Lee’s Kitchen: https://www.youtube.com/watch?v=aC7bNfO-fRc&ab_channel=Lee%27sKitchen

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[bws_google_captcha]