Mâncărică de urzici cu mălai – o rețetă modestă de post cu beneficii nebănuite!

Urzicile, leurda, spanacul, loboda, salata verde – toate aceste verdețuri sunt binevenite în dieta noastră din vremea postului.

Apariția lor coincide în mod firesc cu venirea primăverii, când corpul nostru are nevoie de o refacere a rezervelor de vitamine.

Mancare de urzici cu malai - de post

Imagine cu titlu sugestiv: Mancare de urzici de post

Urzicile sunt un aliment modest și ieftin, dar nebănuit de valoros sănătății.

Compoziția lor nutrițională nu diferă mult de cea a grâului integral.

Citește și – Mâncați urzici – conțin mai multe proteine și fibre decât făina de grîâu (studiu)

Urzicile pot fi folosite în multe feluri. Unii pot să le mănânce crude, sub formă de salată, ceea ce este

Alții preferă să le călească și să le includă în diverse mâncăruri: supe, tocănițe, orez, sosuri pentru paste, ciorbe acre, paste tartinabile etc.

Cel mai simplu mod de a găti urzicile este să le călim cu puțină ceapă și untdelemn.

Dacă le vreți mai cremoase, puteți adăuga puțină făină – de grâu sau de porumb.

Mâncărică de urzici cu mălai – rețetă

Nr. de porții: 2

Ingrediente

  • 1 kg de urzici
  • 5 linguri de mălai
  • 5 căței de usturoi
  • 5 linguri de ulei de măsline
  • 1 cană de apă
  • sare și piper

Mod de preparare

Înainte de a le spăla, urzicile trebuie alese de impurități. Este posibil să găsiți și frunze din alte plante sau alte buruieni.

Spălați-le bine într-un bol cu apă, apoi stoarceți-le cu mâinile.

Puneți-le într-o cratiță încăpătoare sau într-un ceaunel.

Adăugați apa și asezonați cu sare și piper. Potriviți focul și lăsați urzicile la călit 20-25 de minute.

Amestecați din când în când cu o lingură de lemn.

Introduceți blenderul manual (din inox) în cratiță și pasați urzicile. Trebuie să obțineți un piure.

În cazul în care nu aveți un astfel de aparat, treceți urzicile prin robotul cu lama S.

Puneți din nou cratița cu piureul de urzici pe foc. Adăugați mălaiul și usturoiul dat prin presă sau tocat.

Amestecați bine și lăsați mâncarea să fiarbă 5-6 minute, sau până când făina de porumb a fiert complet.

Trebuie să amestecați des.

Mâncărica de urzici cu mălai poate fi servită cu o mămăliguță caldă și mujdei.

Sau poate fi întinsă pe pâine prăjită, ca un pateu.

Nu ratați această rețetă dacă aveți urzici. Cu siguranță va fi pe placul vostru și o veți face de mai multe ori în sezonul urzicilor.

foarte benefic.

Alte rețete cu urzici

Urzici cu usturoi, lămâie și ulei de măsline, date la blender

Supă de primăvară cu urzici

Mâncărică de ștevie, urzici și usturoi verde – rețetă cu beneficii

Salată de urzici – pentru înnoirea sângelui, curățarea corpului de toxine și vitaminizare

Ce beneficii oferă urzicile

Conțin o pleiadă de vitamine și minerale:

  • vitamine din grupul B
  • vitamina C
  • vitamina D
  • vitamina K
  • fier
  • calciu
  • magneziu
  • fosfor
  • potasiu
  • zinc
  • cupru
  • sulf
  • mangan
  • seleniu

Sunt de asemenea o sursă bogată de clorofilă.

Aceste buruieni nu fac decât să ne îmbunătățească starea generală de sănătate.

Acționează ca un tonic general, datorită proteinelor și nutrienților pe care îi furnizează organismului.

Contribuie la scăderea grăsimilor din sânge.

Ajută digestia și combat obezitatea și diabetul.

Au efect diuretice și depurative. Ajută la purificarea sângelui și curățarea corpului de toxine.

Au proprietăți antiinflamatoare. Susțin creșterea și repararea celulelor corpului.

Urzicile reglează hormonii. Combat alergiile, datorită acțiinii antihistaminice.

Contribuie la tratarea anemiei și a lipsei de fier.

Sunt indicate în hipotiroidie, artrită, gută, reumatism, probleme ale prostatei.

Hrănesc organismul femeilor anemice și a celor aflate la menopauză.

Atenție, urzicile pot modifica efectele unor medicamente, precum cele antihipertensive și diuretice.

Surse articol:

1. Maria Nicutar, Mâncare sănătoasă de urzici: cea mai rapidă și simplă rețetă de urzici: https://marianicutar.ro/2022/02/24/mancare-sanatoasa-de-urzici-cea-mai-rapida-si-simpla-reteta-de-urzici/
2. Shaziya Allarakha, Karthik Kumar, What are benefits of nettle? Medicine.Net: https://www.medicinenet.com/what_are_the_benefits_of_nettle/article.htm

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.