Mâncați URZICI – conțin mai multe PROTEINE și FIBRE decât făina de GRÂU (studiu nou)

Urzicile sunt folosite ca sursă de hrană și medicament încă de pe vremea egiptenilor antici. Aceștia utilizau infuzia de urzică pentru ameliorarea durerilor de artrită și lumbago.

În trecut se practica de asemenea frecționarea corpului cu urzici proaspete pentru calmarea durerilor articulare și reumatice și în tratamentul paraliziei musculare.

Urzici

Dincolo de aspectul lor de buruiană se ascunde un profil nutrițional impresionant. Consumul de urzici are efecte revitalizante și întăritoare asupra organismului. 

Această plantă conține cantități mari de clorofilă, antioxidanți (carotenoide, compuși fenolici), fenilpropanoide, acid cafeic, acizi grași, minerale (calciu, fier, potasiu), vitamine (A, C), fibre și proteine.

_______________________________________________________________________________________________________

În mod neașteptat pentru o verdeață, urzicile conțin foarte multe proteine. Un studiu recent (2016), realizat de cercetătorii din Nepal și Anglia (Penrith), a arătat că pudra de urzici (plantele uscate măcinate) are un conținut proteic mai mare decât făina de grâu și cea de orz:

• făina de grâu – 10,6% proteine
• făina de orz – 11,8% proteine
• pudra de urzici – 33,8% proteine

Rezultatele acestei analize sugerează că urzicile au un nivel de 3 ori mai mare de proteine decât sursele tradiționale de proteine folosite la prepararea pâinii.

Urzicile furnizează totodată concentrații mai mari de aminoacizi esențiali decât cerealele și decât alte legume cu frunze verzi (verdețuri).

Autorii acestui studiu susțin că urzicile ar putea fi folosite ca supliment alimentar proteic în dieta populațiilor din Nepal.

_______________________________________________________________________________________________________

Un lucru extrem de interesant este că urzicile conțin de asemenea de 9 ori mai multe fibre crude decât grâul și orzul. Din acest motiv ele pot fi incorporate în aluaturi și rețete sub formă de pulbere (făină), precum pâine, paste sau tăiței.

Fibrele sunt esențiale pentru digestie, pentru prevenirea bolilor cardiovasculare și a cancerului.

Urzicile ne pot oferi și o gamă variată de minerale. Studiul de față a arătat că pudra de urzici conține niveluri mari de fier (277 mg/100 g) și calciu (169 mg/100 g).

Compușii fenoli din urzici joacă un rol important în prevenția și tratamentul cancerului. Au efecte antioxidante, antiumutagenice și anti-inflamatoare.

_______________________________________________________________________________________________________

Sursă: Bhaskar Mani Adhikari, Alina Bajracharya, and Ashok K. Shrestha, Comparison of nutritional properties of Stinging nettle (Urtica dioica) flour with wheat and barley flours, Food Science and Nutrition, 2016: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4708629/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.