Biscuiți crocanți din hrișcă – fără făină, fără gluten

Acești biscuiți crocanți din hrișcă sunt atât de simpli încât nu veți mai cumpăra crackers din comerț. Se prepară în câteva minute și se coc la fel de repede.

Au foarte puține ingrediente. Fără ulei, fără gluten, fără aditivi. La finalul articolului veți găsi și opțiuni de înlocuire a ingredientelor.

Biscuiti crocanti din hrisca - fara gluten si ulei

Biscuiti crocanti din hrisca – fara gluten si ulei: LaTaifas.ro

Beneficiile consumului de hrișcă

Hrișca este o sursă bună de proteine și fibre. Poate înlocui făina de grâu în anumite rețete.

Conține mangan, cupru, magneziu, fosfor, fier și compuși fitochimici valoroși, precum rutină, quercetină, vitexină și D-chiro-inozitol.

Rutina susține sănătatea vaselor de sânge. Reduce inflamația, tensiunea arterială și profilul grăsimilor din sânge.

Quercetina este un antioxidant antiinflamator, anti-alergic, cardioprotector și anticancerigen.

D-chiro-inozitol este un carbohidrat solubil asociat cu scăderea zahărului din sânge, fiind benefic în diabet.

Recomandăm acești biscuiți persoanelor cu intoleranță la gluten, intoleranță la lactoză, probleme cu colesterolul, tensiunea și greutatea arterială, copiilor și vârstnicilor deopotrivă. Sunt potriviți și dieta celor cu diabet. 

Biscuiți crocanți din hrișcă – rețetă

Ingrediente

  • 120 g de făină de hrișcă
  • 2 linguri de semințe de chia + 6 linguri de apă
  • 1/3 linguriță de bicarbonat de sodiu
  • 1 lingură de oțet
  • 40 ml de apă

Mod de preparare

Modul de preparare este foarte simplu. Puneți semințele de chia într-un bol încăpător. Turnați cele 6 linguri de apă peste ele și amestecați bine. Adăugați apoi făina de hrică și bicarbonatul stins cu oțet.

Amestecați la început cu o lingură de lemn, apoi frământați compoziția cu mâna. Trebuie să obțineți o cocă omogenă, ușor de modelat. Dacă se lipește tare de mâini, mai adăugați făină.

Pentru a întinde mai ușor coca, așezați-o direct deasupra hârtiei de copt care va merge în tavă, tapetată în prealabil cu puțină făină de hrișcă.

Presărați puțină făină și peste aluat. Întindeți-l cu sucitorul într-o foaie dreptunghiulară subțire. Tăiați apoi foaia în pătrate mici și înțepați-le pe fiecare în parte cu o furculiță.

Biscuiti din hrisca

Biscuiti din hrisca

Mutați foaia de copt cu tot cu biscuiți în tavă. Dați tava în cuptorul preîncălzit la 190 de grade Celsius.

După 15 minute, scoateți tava din cuptor și întoarceți biscuițeii pe cealaltă parte. Trebuie să se rumenească ușor și să devină crocanți. După ce se răcesc se vor usca și mai tare.

Se păstrează într-o pungă de hârtie sau într-un borcan de sticlă. Îi puteți consuma ca atare, în locul altor ronțăieli hiper-calorice din comerț.

Crackers din hrisca

Crackers din hrisca

100 de grame de făină de hrișcă au doar 335 de calorii și 76 g de carbohidrați.

Acești crackers pot fi serviți și la masă, cu salate, supe-cremă, tocănițe sau alte mâncăruri.

Biscuiti crocanti din hrisca

Biscuiti crocanti din hrisca

Note și sugestii

Făina de hrișcă are un gust sălciu, de aceea nu este nevoie să puneți sare. Bicarbonatul de sodiu este suficient de sărat pentru această rețetă.

Dacă nu vă place gustul de hrișcă, puteți aromatiza biscuiții cu diverse condimente. Sau îi puteți face dulci, adăugând un îndulcitor și mirodenii sau cacao/roșcove.

Cu siguranță vă întrebați dacă acești biscuiți uscați pot fi făcuți și din alt tip de făină. Da. Dacă aveți intoleranță la gluten, încercați cu făină de orez sau făină de ovăz (fulgi măcinați prin râșnița electrică de cafea).

De asemenea, semințele de chia pot fi înlocuite cu semințe de in sau alt tip se semințe. Noi am folosit 1 lingură de semințe de chia (atât mai aveam în casă) și 1 lingură de semințe de mac.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete de biscuiți sau crackers fără gluten:

Crackers fără gluten – cu nuci și rozmarin
Crackers cu SEMINȚE (biscuiți crocanți), fără făină – înlocuitor pentru pâine
Înlocuitor de pâine, din semințe de in și ceapă – doar 2 ingrediente
Biscuiți din ovăz și semințe de dovleac (fără gluten)

Surse articol:

1. Healthy Vegan Kitchen, Simple healthuy vegan snack: crispy chia crackers: https://www.youtube.com/watch?v=nyStAQVng6c&ab_channel=NatalieMatthews
2. Atli Arnarson, Buckwheat 101: Nutrition Facts and Health Benefits, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/foods/buckwheat#plant-compounds

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.