Omletă grecească, cu roșii și brânză feta (Strapatsada)

Articol documentat

Fiecare popor are felul său de a prepara o anumită rețetă. Puține sunt mâncărurile care păstrează aceeași listă de ingrediente și același mod de pregătire în toată lumea.

Inclusiv omleta sau „scrobul” poate fi găsit în diferite variante de-a lungul globului. Prin adăugarea unor ingrediente în plus, o rețetă clasică se poate transforma într-o rețetă cu specific național.

De pildă, grecii obișnuiesc să adauge brânză feta și roșii în omletă. Românii au obiceiul de a adăuga ceapă verde sau spanac în omletă.

O idee bună este să preparăm omleta obișnuită cu roșii.

De altfel, când tomatele sunt în sezon, chiar merită să le includem în toate rețetele. Sunt savuroase, sănătoase și versatile.

Se pretează atât la mâncărurile reci (ex. salate, aperitive), cât la și la cele gătite (sosuri, ciorbe, tocănițe, fripturi etc).

Citește și – Cum să transformi o simplă omletă într-un aliment medicinal

Ce beneficii au roșiile

Puțini dintre noi știm că roșiile, la fel ca și castraveții, au fost folosite mai întâi în scop medicinal în țara lor de baștină.

Dincolo de conținutul bogat în apă (90%) se află și câțiva nutrienți importanți pentru sănătate. Tomatele conțin: potasiu, calciu, fosfor, fier, vitaminele A, C, E și K, magneziu, zinc, cupru, iod și brom.

Cel mai valoros compus din roșii este licopina – un antioxidant din familia carotenoidelor. Acesta este de altfel responsabil pentru culoarea roșie a tomatelor.

El ne apără de tot felul de boli cronice. Vestea bună este că prepararea termică mărește concentrația de licopen din roșii.

Citește și – Omletă umplută cu somon și sos de iaurt – o sursă excelentă de proteine

Consumul de roșii poate ajuta la prevenirea aterosclerozei și a trombozei. Datorită faptului că reduc vâscozitatea sângelui, roșiile pot preîntâmpina sau chiar ameliora afecțiunile vasculare.

Prin acțiunea de stimulare a sucurilor gastrice, tomatele sunt benefice la persoanele care suferă de hipoaciditate gastrică sau atonie stomacală.

Datorită efectelor diuretice și laxative, contribuie la eliminarea uraților și previn formarea pietrelor urinare.

Întrucât sunt sărace în grăsimi calorii, dar conțin în schimb multă apă și vitamine importante, roșiile pot fi utile în curele de slăbire.

Profesorul Ovidiu Bojor recomandă sucul de roșii persoanelor care vor să scadă în greutate.

Citește și – Omletă italiană cu spanac, brânză și legume

Omletă grecească – rețetă

Ingrediente

  • 4 ouă
  • 2 roșii
  • 2 linguri de ulei de măsline
  • 100 g de brânză feta
  • sare, piper și puțin zahăr

Mod de preparare

Spre deosebire de omleta clasică, în care toate ingredientele se amestecă într-un bol și apoi se coc în tigaie, la omleta grecească startul este diferit.

Începeți prin a da roșiile pe răzătoare. Sau le puteți toca mărunt la cuțit.

Puneți uleiul de măsline la înfierbântat într-o tigaie. Când a început să sfârâie, adăugați roșiile, sarea, piperul și puțin zahăr. Din aceste ingrediente veți obține un sos de roșii „natural”.

Când roșiile încep să clocotească, dați focul la mic. După 10-15 minute, sosul ar trebui să fi scăzut suficient încât să fie gata.

Spargeți ouăle într-un bol și bateți-le cu furculița ca la omletă. Turnați-le peste sosul de roșii și amestecați repede cu o paletă.

Trebuie să obțineți o compoziție omogenă. puteți adăuga diverse mirodenii, precum oregano, busuioc, mentă, pătrunjel sau mărar verde.

Lăsați câteva minute să se facă ouăle. Spre final, adăugați brânza feta tăiată cubulețe și amestecați ușor.

Omleta grecească se servește caldă, cu pâine prăjită. Însă este foarte bună și rece.

O puteți acompania cu o salată de verdețuri sau chiar cu murături, de ce nu (castraveți murați sau în oțet, gogonele murate etc.).

Citește și – Frittata – cea mai bună omletă din lume (rețetă)

Surse articol:

1. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Tomatele, Sănătate prin semințe, legume și fructe, Editura Fiat Lux, București, p. 100-101
2. My Greek Dish, Greek Fresh Tomato and Feta Scramble (Strapatsada): https://www.mygreekdish.com/recipe/greek-fresh-tomato-and-feta-egg-scramble-kagiana-or-strapatsada/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.