Frittata – cea mai bună omletă din lume (rețetă)

Frittata mai este cunoscută și sub numele de “versiunea italienească a omletei tradiționale”. Este mult mai pufoasă, mai bogată și mai consistentă decât omleta tradițională. Este foarte bună caldă la micul-dejun, dar poate fi servită și rece, la prânz sau seara.

Frittata Rețetă

Frittata Rețetă

Frittata este o mâncare italienească pe bază de ouă, îmbogățită cu diferite ingrediente adiționale, precum șuncă, mezeluri, brânză, legume, paste și ierburi aromatice.

Frittata – rețetă

Este o mâncare ieftină deoarece se poate face din “resturi” de legume, lactate și carne. Modul de preparare rapid și practic este un alt plus al acestei rețete. Frittata se prepară în straturi, direct în tigaie.

Ingrediente

• 5 ouă
• 200 g de carne (șuncă, bacon, cârnați etc)
• 200 g de legume fierte (morcovi, porumb, mazăre, conopidă, roșii, spanac, ardei, dovlecei, ciuperci etc)
• 100-150 g de brânză (caș, cașcaval, mozzarella)
• 1 ceapă
• verdețuri: pătrunjel, rozmarin, mărar

Preparare

Până când reușiți să preparați compoziția pentru frittata, aprindeți cuptorul și lăsați-l să se încălzească bine.

Puteți folosi o pungă de legume asortate congelate, pe care trebuie doar să le fierbeți sau să le căliți puțin.

Folosiți o tigaie care poate rezista la cuptor, de exemplu una de fontă, sau un vas rotund cu pereții groși, termorezistent. Puneți 2-3 linguri de ulei de măsline, adăugați ceapa tăiată julien și șunca tăiată felii subțiri. (Dacă folosiți carne crudă, precum piept de pui, preparați-o înainte.) Căliți aceste două ingrediente 2-3 minute. Scurgeți uleiul și aplatizați amestecul de ceapă și șuncă pe fundul tigăii.

Următorul pas este să adăugați legumele fierte peste primul strat. Este foarte important ca legumele pe care le adăugați să fie scurse bine de apă. Continuați cu brânza tăiată cubulețe sau rasă pe răzătoarea mare.

La final, adăugați ouăle bătute bine, cu puțină sare și piper. Turnați scrobul ușor peste legume, acoperindu-le bine. Presărați ierburi aromate deasupra.

Frittata Rețetă

Frittata Rețetă

Gătirea se începe pe aragaz și se finalizează în cuptor. Nu trebuie întoarsă pe partea cealaltă. Va rămâne perfect rotundă în tigaie.

Puneți tigaia pe foc și lăsați-o circa 5 minute (scrobul trebuie să se întărească puțin pe margini dar să rămână lichid în mijloc), apoi băgați-o în cuptor pentru încă 8-10 minute.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

4 comentarii

  1. asocierea branza cu oua nu este benefica pt.digestie.

  2. Nu o fi benefica ptr digestie , dar alcoolul , tutunul si alte
    E-uri pe care le consumam si mai rau le dam copiilor , sunt bune ptr digestie ??? Si oricum, omleta cu branza nu mancam zi de zi , ca pe mezeluri ( cu 80% carne atent selectionata ) , pui hormonizati si alte rahaturi .

  3. Pt. Slabi merge orice combinatie .

  4. In primul rind ,frittata se face in doua tigai speciale si nu cu o tona de ingrediente.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.