Ceaiul care te ajută să slăbești în timp ce dormi (studii)

Un studiu recent a dezvăluit că ceaiul de Oolong ajută corpul să ardă grăsimea în timpul nopții.

Nu vă speriați de această denumire exotică. Ceaiul Oolong este un ceai chinezesc comercializat și la noi. Se face din frunzele aceleași plante (Camellia sinensis) din care provine ceaiul verde și ceaiul negru.

Ceaiul care te ajuta sa slabesti in timp ce dormi

Ceaiul care te ajuta sa slabesti in timp ce dormi: Jcomp-freepik.com

Ceaiul verde, ceaiul negru și ceaiul Oolong ajută la slăbit

Diferența constă în durata de fermentare a frunzelor:

  • ceaiul verde nu este deloc fermentat
  • ceaiul negru este fermentat complet
  • ceaiul Oolong este parțial fermentat

Toate aceste trei ceaiuri ajută la scăderea în greutate. Studiile științifice au arătat că polifenolii pe care îi conțin au proprietăți anti-obezitate, angiogenice și antiinflamatoare.

Citește și – 7 motive „științifice” să bem ceai verde 

Ceaiul Oolong ajută corpul să ardă grăsimea în timp ce dormim 

Cercetătorii japonezi de la Universitatea din Tsukuba au descoperit că ceaiul de Oolong ne ajută să ardem grăsime în timp ce dormim.

Studiul a fost realizat pe 12 bărbați și a durat 14 zile. Aceștiau au consumat fie ceai Oolong, fie cafeină, fie un placebo, dimineața și la prânz.

După cele 2 săptămâni, rezultatele au arătat că la grupurile care au consumat ceai Oolong și cafeină, rata de ardere a grăsimii corporale a crescut cu 20 de procente.

Cu toate acestea, efectul a fost mai pronunțat la consumatorii de ceai Oolong. Acest lucru arată că există și alți compuși în ceaiul Oolong în afară de cafeină care ajută la oxidarea grăsimii.

Efectul de ardere a grăsimii a avut loc nu după masă, cu în timpul somnului.

Ceaiul Oolong mărește rata metabolică, scade trigliceridele și colesterolul

Studiile anterioare susțin aceleași efecte. O cercetare din 2001 a arătat că ceaiul Oolong creștee rata metabolică și oxidarea grăsimii la bărbați.

Cercetătorii chinezi au descoperit că ceaiul Oolong ar putea reduce conținutul de grăsime corporală și greutatea corporală prin îmbunătățirea metabolismului lipidelor.

Studiul lor, publicat în 2009 în „Chinese Journal of Integrative Medicine”, a arătat că 8 g de ceai Oolong pe zi, timp de 6 săptămâni, a scăzut greutatea corporală și grăsimea subcutanată la participanți supraponderali.

Ceaiul a redus totodată nivelurile trigliceridelor și colesterolului la subiecții cu hiperlipidemie.

Compușii responsabili pentru reducerea grăsimii corporale

Un studiu publicat în 2014 în „Food & Nutrition Research” a investigat efectele antiobezitate ale unor compuși specifici din ceaiul Oolong.

Rezultatele au arătat că polifenolii și poliaharidele din ceai suprimă acumularea de grăsime corporală.

Cel mai mare efect de reducere a greutății corporale l-a avut însă combinația acestor doi compuși.

Polifenolii și poliaharidele au scăzut nivelurile serice de leptină și au îmbunătățit nivelul de grăsimi din sânge și antioxidanți.

Leptina este un hormon secretat de celulele adipoase (grase). El ajută la reglarea greutății corporale și la controlul grăsimii corporale.

Acțiunea anti-obezitate a polifenolilor și poliaharidelor se datorează faptului că aceștia influențează căile de biosinteză a acizilor grași, a hormonilor și a acizilor grași nesaturați, metabolismul glicerolipidelor și al glicerofosfolipidelor.

Citește și – 3-4 căni de ceai verde ajută la arderea caloriilor și reducerea grăsimii abdominale

Alte beneficii ale ceaiului Oolong

Ceaiul Oolong are proprietăți antioxidiante, hipocolesterolemiante, anticancerigene și antimicrobiene. Aceste beneficii se datorează conținutului de polizaharide, cafeină și polifenoli (epigalocatechină, galat de epigalocatechină sau EGCG, epicatechină și galat de epicatechină).

  • mărește consumul de energie
  • ajută la menținerea greutății corporale după scăderea în greutate
  • protejează sănătatea dentară
  • ajută la creșterea bacteriilor benefice din cavitatea orală și intestin și inhibă creșterea bacteriilor dăunătoare
  • modulează microbiomul intestinal
  • mărește densitatea minerală osoasă
  • combate radicalii liberi implicați în apariția cancerului, diabetului, artritei reumatoide și accidentelor vasculare cerebrale
  • scade riscul de declin cognitiv
  • combate virușii (EGCG mărește cantitatea de zinc intracelular)

Când cumpărați ceaiuri, optați pentru frunze sau planta la vrac. Evitați ceaiul la plic, deoarece acestea conțin toxine nedorine.

Infuzați ceaiul timp de 1-3 minute.

Pe lângă faptul că ne ajută să slăbim, ceaiul Oolong este foarte plăcut la gust. Spre deosebire de ceaiul verde, care are o notă ierboasă, ceaiul Oolong este dulce și parfumat.

Citește și – Cine nu are voie să bea ceai verde (contraindicații și interacțiuni cu medicamente)

Surse articol:

1. WebMD, Oolong Tea: https://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/oolong-tea-uses-and-risks#1
2. Joseph Mercola, Oolong Tea may help shed pounds while you sleep: https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/01/22/oolong-tea-may-help-shed-pounds-while-you-sleep.aspx?ui=6ac1fb1b602ac592785892c759ca2b2ef008e5a7c93baacd7774d56e6e163333&cid_source=dnl&cid_medium=email&cid_content=art2HL&cid=20210122&mid=DM771050&rid=1064835086
3. W. Rumpler, J Seale, B Clevidence, J Judd, E Wiley, S Yamamoto, T Komatsu, T Sawaki, Y Ishikura, K Hosoda, Oolong tea increases metabolic rate and fat oxidation in men, Journal of Nutrition.2001 Nov;131(11):2848-52. doi: 10.1093/jn/131.11.2848: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11694607/
4. You and Your Hormones, Leptin: https://www.yourhormones.info/hormones/leptin/
5. David Heber, Yanjun Zhang, Jieping Yang, Janice E Ma, Susanne M Henning, Zhaoping Li, Green tea, black tea, and oolong tea polyphenols reduce visceral fat and inflammation in mice fed high-fat, high-sucrose obesogenic diets, J Nutr. 2014 Sep;144(9):1385-93: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25031332/
6. Tao Wu, Jinling Xu, Yijun Chen, Rui Liu, and Min Zhang, Oolong tea polysaccharide and polyphenols prevent obesity development in Sprague–Dawley rats, Food Nutr Res. 2018; 62: 10.29219/fnr.v62.1599: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6303733/
7. Rong-Rong He, Ling Chen, Bing-Hui Lin, Yokichi Matsui, Xin-Sheng Yao, Hiroshi Kurihara, Beneficial effects of oolong tea consumption on diet-induced overweight and obese subjects, Chin J Integr Med. 2009 Feb;15(1):34-41: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19271168/
8. Y Hayashino, S Fukuhara, T Okamura, T Tanaka, H Ueshima, HIPOP-OHP Research Group, High oolong tea consumption predicts future risk of diabetes among Japanese male workers: a prospective cohort study, Diabet Med. 2011 Jul;28(7):805-10: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21244473/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.