Mâncați afine! Vă scad colesterolul și trigliceridele și previn depunerile de placă în artere

Articol bazat pe studii științifice

Menținerea arterelor curate și flexibile este esențială pentru o inimă sănătoasă.

Un fruct ce ne poate oferi beneficii cardiovasculare însemnate este afina.

Afinele scad colesterolul si trigliceridele si previn depunerile de placa in artere

Afinele scad colesterolul si trigliceridele si previn depunerile de placa in artere: Gpointstudio – www.freepik.com

AFINELE – CAMPIOANE LA CAPITOLUL „ANTIOXIDANȚI”

Toate fructele de pădure sunt bogate în antioxidanți. Însă afinele (Vaccinium myrtillus) sunt una din cele mai concentrate surse de polifenoli și flavonoide (antocianini și antocianozide).

Acești compuși au fost asociați cu prevenirea bolilor cardiovasculare, tulburărilor metabolice (diabet zaharat de tip 2, obezitate) și a cancerului.

Afinele au proprietăți antiinflamatoare, hipoglicemiante, hipolipidemiante, antibacteriene și anticarcinogene.

Pe lângă acțiunea lor antioxidantă puternică, antocianinii suprimă peroxidarea lipidelor, stabilizează ADN-ul, modifică expresia genelor adipocitelor și cresc sensibilitatea la insulină.

Studiile au arătat că afinele ajută la protejarea vederii și a sistemului cardiovascular.

SCAD COLESTEROLUL ȘI TRIGLICERIDELE

Numeroase cercetări științifice au demonstrat că printr-un consum regulat de afine se îmbunătățește nivelul grăsimilor din sânge.

Oamenii de știință de la Universitatea de Agricultură din Slovacia au monitorizat 18 femei și 7 bărbați.

Aceștia au consumat 150 de grame de afine de 3 pe săptămână.

După 6 săptămâni, nivelurile colesterolului LDL și trigliceridelor au scăzut semnificativ.

Citește și – Uimitor: Afinele scad glicemia, insulina și colesterolul după o masă copioasă

În urma acestor rezultate promițătoare, cercetătorii slovaci au continuat să investigheze efectele cardioprotectoare ale afinelor.

De data aceasta au evaluat nu doar nivelul colesterolului, ci și alte măsurători antropometrice, precum tensiunea arterială, greutatea corporală și indicele de masă corporală.

Au analizat de asemenea glucoza din sânge, enzimele hepatice, creatinina, albumina, nivelul magneziului și activitatea radicalilor liberi.

AFINELE PROTEJEAZĂ SISTEMUL CARDIOVASCULAR

Participanții au consumat aceeași cantitate de afine ca în studiul anterior, anume 150 de grame, de 3 ori pe săptămână.

Rezultatele au fost foarte bune. A scăzut nu doar valoarea colesterolului LDL și total și a trigliceridelor, ci și zahărul din sânge și unele enzime hepatice importante.

Acest studiu sugerează că afinele contribuie la scăderea factorilor de risc ai bolilor cardiovasculare.

PREVIN FORMAREA DE PLĂCI ARTERIALE

Un studiu realizat de cercetătorii francezi a arătat că afinele previn depunerea de plăci în pereții arteriali. Plăcile sunt formate de regulă din colesterol și substanțe grase.

Acumularea lor excesivă duce în timp la îngustarea și întărirea arterelor.

Citește și – Afinele – un protector uimitor al vaselor sangvine, neuronilor, retinei și ADN-ului

Consumul de afine are un rol important în această problemă. Aceste fructe mențin fluxul sangvin lin către inimă.

SCAD RISCUL DE ATEROSCLEROZĂ, CHEAGURI DE SÂNGE ȘI ATAC DE CORD

Afinele împiedică rigidizarea și vătămarea arterelor. Previn apariția aterosclerozei, cheagurile de sânge și atacurile de cord.

Extractul fermentat de afine s-a dovedit mult mai eficient în prevenirea aterosclerozei decât cel nefermentat.

Afinele pot fi consumate în stare proaspătă sau uscată, câte 1 lingură pe zi.

La fel de bune sunt sucul proaspăt și extractele naturale, care nu conțin zahăr.

Citește și – Faceți o cură cu afine pentru sănătatea ochilor, inimii și vaselor de sânge

Extractele de afine sunt indicate persoanelor cu diabet, predispuse la vasculită.

Ajută ochii să se adapteze la lumina slabă.

PRECAUȚII

Afinele sunt considerate fructe sigure pentru consum.

Cu toate acestea, nu trebuie consumate în paralel cu medicamentele antiplachetare deoarece pot declanșa hemoragii.

Surse articol:

1. Joanne Washburn, Study shows bilberries can help keep your heart healthy, Food.News: https://www.food.news/2022-05-04-bilberries-can-help-keep-your-heart-healthy.html
2. Chan SW, Tomlinson B. Effects of Bilberry Supplementation on Metabolic and Cardiovascular Disease Risk. Molecules. 2020;25(7):1653. Published 2020 Apr 3. doi:10.3390/molecules25071653
3. Natural Herbs, European blueberry (Vaccinium myrtillus): http://www.naturalherbs.ro/project/european-blueberry-vaccinium-myrtillus/
4. Habanova M, Saraiva JA, Haban M, Schwarzova M, Chlebo P, Predna L, Gažo J, Wyka J. Intake of bilberries (Vaccinium myrtillus L.) reduced risk factors for cardiovascular disease by inducing favorable changes in lipoprotein profiles. Nutr Res. 2016 Dec;36(12):1415-1422. doi: 10.1016/j.nutres.2016.11.010. Epub 2016 Nov 23. PMID: 27993193
5. Nutra News, The protective effects of bilberries against cardiovascular disease: https://www.nutranews.org/en–cardiovascular–the-protective-effect-bilberries-against-cardiovascular-disease–1358

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.