De ce este mai bine să dormi pe partea stângă

Știați că poziția în care dormim ne poate influența sănătatea?

Partea pe care dormim afectează funcțiile detoxifiante, digestia, alinierea coloanei, riscul de apariție a durerilor, respirația, sănătatea creierului și a inimii.

De ce este mai bine sa dormi pe partea stanga

De ce este mai bine sa dormi pe partea stanga: Valuavitality – Freepik.com

Care este poziția cea mai bună de dormit?

Dormitul pe o parte este postura preferată de 60% dintre adulți.

Vestea bună este că specialiștii o aprobă și spun că este cea mai sănătoasă dintre toate.

Ajută la alinierea coloanei vertebrale, scade riscul de dureri de spate și arsuri stomacale.

Totodată, sunt mai puține șanse ca cineva să sforăie când doarme pe o parte.

Beneficiile dormitului pe o parte

Cercetările științifice au arătat că dormitul pe o parte a corpului are o serie de beneficii:

  • ameliorează durerile de spate
  • previne apneea de somn
  • îmbunătățește sănătatea intestinală
  • îmbunătățește sănătatea creierului

Citește și – Cele mai bune vs. cele mai proaste poziții de dormit – recomadările doctorului chriopractician Aaron Casselman

Dureri de spate

Dacă dormiți pe burtă există șansele să vă treziți cu dureri de spate. Această poziție crește presiunea pe coloană.

Însă pentru ameliorarea durerilor lombare, cea mai bună poziție de dormit este pe spate.

Sofărit și apnee de somn

Dormitul pe o parte permite căilor aeriene să rămână deschise, iar respirația să fie mai ușoară. Acest lucru poate preveni sforăitul și apneea de somn.

Arsuri gastrice

Puțini dintre noi știm că postura de somn are un impact asupra sistemului digestiv.

Cei cu arsuri stomacale, balonare, constipație sau alte tulburări gastrointestinale se simt mai bine când dorm pe o parte.

Intestinul subțire transferă deșeurile în intestinul gros prin valva ileocecală din abdomenul drept inferior.

Când stăm culcați pe partea stângă, stomacul și sucurile gastrice rămân mai jos de esofag în timp ce dormim.

Digestie

Când dormim pe partea stângă, gravitația ajută traseul deșeurilor prin colonul ascendent, colonul transvers și colonul descendeent.

Cu alte cuvinte, această poziție favorizează scaunul dimineața la trezire.

„Detoxifierea” creierului

Noaptea, în timpul somnului, creierul elimină deșeurile interstițiale.

Specialiștii au analizat dacă poziția de dormit afectează capacitatea de detoxifiere a creierului.

Au descoperit că dormitul pe o parte accelerează acest proces, spre deosebire de dormitul pe burtă sau pe spate.

Curățarea creierului ajută la prevenirea bolilor neurologice, precum Alzheimer sau Parkinson.

Sarcină

Dormitul pe lateratul corpului este de asemenea indicat femeilor gravide. Inima pompează mai ușor sângele în corp în această poziție.

Totodată, fătul nu va pune prea multă presiune pe vena care transportă sângele înapoi din picioarele mamei către inima ei.

Dormitul pe spate pe perioada sarcinii crește riscul de moarte la naștere a fătului.

Dezavantaje ale dormitului pe o parte

Dormitul pe o parte poate duce la apariția durerilor de umăr și de bărbie.

Este singurul dezavantaj.

Dacă nu simțiți disconfort când dormiți pe o parte sau alta, puteți alterna dormitul pe stânga cu dormitul pe dreapta.

Pe care parte este mai bine să dormim?

Contează pe care parte dormim? Există vreo diferență între dormitul pe partea stângă și dormitul pe partea dreaptă?

Specialiștii spun că dormitul pe partea stângă ne poate aduce mai multe beneficii.

Această poziție este recomandată cu precădere femeilor gravide și persoanelor cu reflux gastroesofagian.

La aceștia din urmă, episoadele de arsuri stomacale sunt mai puține și mai scurte decât atunci când dorm pe partea dreaptă sau pe spate.

Dormitul pe partea stângă poate provoca un disconfort la persoanele cu insuficiență cardiacă.

Studiile arată că aceste persoane dorm în mod natural pe partea dreaptă. Analizele au arătat că dormitul pe stânga afectează funcția inimii.

La fel și dormitul pe spate, deoarece pune presiune pe plămâni și poate provoca apnee de somn.

Sfaturi pentru îmbunătățirea somnului

Optați pentru o saltea care susține dormitul pe o parte. Dacă salteaua este prea moale, umerii și șoldurile se pot scufunda în ea.

Coloana își poate pierde alinierea corectă și de aceea la trezire pot să apară dureri.

Nici saltelele prea tari nu sunt indicate. Acestea pot crea un gol între talie și suprafața saltelei. Abdomenul se poate cufunda pentru a umple aceste spațiu, provocând disconfort și alinierea incorectă a coloanei.

Saltelele cu o fermitate medie sunt cele mai bune.

Acestea oferă sprijin și amortizează părțile grele ale corpului astfel încât să nu se scufunde prea tare.

Citește și – Tulburări de somn – 7 leacuri din grădina Domnului

Dormitul pe o parte poate fi îmbunătățit și cu ajutorul unei perne optime.

Acesta trebuie să susțină alinierea adecvată a gâtului cu restul coloanei.

Gâtul trebuie să rămână aliniat cu partea superioară a spatelui pentru a împiedica apariția presiunii sau durerii la trezire. Nu trebuie să stea nici prea sus, nici prea jos față de restul corpului.

Dacă vă confruntați cu dureri de gât la trezire, evitați pernele din pene și optați pentru una din latex.

Postura incorecta de dormit

Postura incorecta de dormit: Valadzionak_volha – Freepik.com

O altă sugestie din partea chiropracticienilor este să așezăm o pernă între picioare, la nivelul genunchilor.

Astfel, șoldurile vor rămâne aliniate, presiunea de pe articulațiile genunchilor se va reduce și zona lombară nu va fi încordată.

Poziția simetrică de dormit – cum se obține

Pentru prevenirea durerilor la trezire, este recomandat să optăm pentru o poziție simetrică de dormit.

Aceasta susține curbura naturală a coloanei de la cap până la șolduri și împiedică apariția durerilor.

Iată cum putem obține poziția simetrică:

  • așezați-vă în pat pe o parte, cu capul pe pernă
  • asigurați-vă că bărbia și gâtul sunt aliniate în mijlocul umerilor și umerii sunt aliniați cu șoldurile
  • mențineți capul orientat înainte, astfel încât bărbia să nu se încline în jos sau să se răsucească în lateral
  • țineți brațele și mâinile aliniate una cu cealaltă, fie pe lateralele corpului sau ușor în față
  • puneți o pernă mică între genunchi pentru reducerea presiunii de pe șolduri

Mulți dorm în poziția ghemuit, imitând fără să vrea poziția pruncului aflat în pântecele mamei. Picioarele sunt îndoite și ușor ridicate, iar mâinile încolăcite împrejurul genunchilor sau întinse la piept.

Poziția fetală este bună pentru prevenirea tensiunii și durerii la nivelul spatelui.

Însă o încovoiere prea mare a corpului poate îngreuna respirația.

Citește și – Dormitul la amiază scade riscul de ayac de cord și accidente vasculare cerebral cu 48%

Surse articol:

1. Danielle Pacheco, Dr. Nilong Vyas, Side sleeping: which side is best and how to do it, Sleep Foundation: https://www.sleepfoundation.org/sleeping-positions/side-sleeping
2. Jennifer Chesak, Deborah Weatherspoon, How these 3 sleep positions affect your gut health, Healthline: https://www.healthline.com/health/healthy-sleep/sleep-effects-digestion

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.