Cele mai bune vs. cele mai proaste poziții de dormit – recomadările doctorului chriopractician Aaron Casselman

Motivul pentru care în unele dimineți ne trezim foarte flexibili și odihniți, iar în alte zile înțepeniți sau cu dureri în diferite zone ale corpului, este poziția bună sau proastă în care am dormit.

Deși este greu să controlăm poziția în care dormim odată ce am adormit, putem cel puțin să începem noaptea într-o poziție corectă. 

Cele mai bune vs. cele mai proaste pozitii de dormit

Cele mai bune vs. cele mai proaste pozitii de dormit: Diana.grytsku

Cele mai bune / cele mai proaste pozitii de dormit

Conform doctorului chiropractician din Colorado Aaron Casselman, unele poziții de dormit pot avea un impact negativ atât asupra calității somnului, cât și a sănătății corpului în general.

Pe o parte

Foarte mulți specialiști consideră dormitul pe o parte a fi cea mai bună poziție. Nu produce întinderi musculare, și este foarte confortabilă pentru persoanele care au experimentat în cursul zilei dureri articulare.

Există și unele variații ale acestui stil de dormit, de pildă cu picioarele ușor îndoite, și genunchii ridicați.

Acestă curbare a corpului este în mod special pentru persoanele care suferă de dureri de spate, deoarece aducerea genunchilor spre piept ajută la întinderea mușchilor spatelui.

Atâta timp când nu abuzăm de această poziție a corpului, ea poate ușura durerile de spate fără să creeze probleme pe mai departe.

Pe spate, cu brațele pe lângă corp

Această poziție reduce tensiunea de la nivelul șirei spinării și a gâtului. Trebuie să ne asigurăm totuși că atunci când ne culcăm pe spate, capul este bine sprijinit, și nu foarte înclinat.

Altfel, pot să apară dureri de gât, fapt care face ca această poziție să eșueze.

Un alt dezavantaj al acestei posturi de dormit este că determină apariția sforăitul. Din acest motiv, ea nu este recomandată persoanelor care suferă de apnee de somn.

Dormitul pe spate are însă beneficii importante pentru frumusețe. De pildă, atunci când dormim cu fața în sus, suntem feriți de semne, riduri sau acnee – provocată de eventualele pete de murdărie sau ulei de pe pernă.

Pe spate, cu brațele ridicate

Cunoscută și sub numele de “steaua de mare”, această poziție are aceleași beneficii ca dormitul pe spate cu brațele pe lângă corp.

Dezavantajul este că atunci când dormim mult timp cu brațele deasupra capului, putem experimenta dureri de umeri dimineața.

Dacă obișnuiți să dormiți frecvent în această poziție, acesta poate fi motivul pentru care atunci când vă treziți acuzați dureri în umeri și în partea superioară a spatelui.

Ghemuit

Unele persoane preferă să doarmă pe o parte, însă în loc să îndoaie ușor picioarele, aduc genunchii foarte sus, aproape de piept, încovoindu-se ca un ghem.

Această poziție se mai numește “poziția fetală”, care deși se simte foarte confortabilă la început, mai ales când ne este frig și vrem să ne încălzim, pe parcursul nopții poate cauza dureri de gât și dificultăți respiratorii.

Poziția de ghemuit poate de asemenea provoca întinderi musculare la nivelul coloanei, care rezultă în dureri de spate dimineața.

Pe burtă

Aproape toți specialiștii susțin că această poziție este una din cele mai proaste pentru dormit, deoarece poate provoca întinderi ale vertebrelor de la baza gâtului în doar câteva minute.

Trebuie doar să ne imaginăm cât de grav este să petrecem ore în șir în această poziție. Cei care dorm astfel se pot trezi dimineața cu dureri cumplite de gât.

Întrucât gura și nasul sunt parțial acoperite de pernă, dormitul pe burtă poate restricționa respirația.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.