Beți ceai verde și corpul vostru va arde mai multe calorii și grăsime abdominală

Articol bazat pe studii științifice 

Ceaiul verde este una din cele mai eficiente băuturi pentru pierderea în greutate.

Beneficiile sale au fost confirmate de câteva studii recente.

Beti ceai verde si corpul vostru va arde mai multe calorii si grasime abdominala

Beti ceai verde si corpul vostru va arde mai multe calorii si grasime abdominala

Ceaiul verde este pe locul fruntaș în topul celor mai populare băuturi din lume.

CE CONȚINE CEAIUL VERDE

În frunzele plantei de ceai verde se găsesc compuși bioactivi importanți, precum:

– polifenoli (flavonoide, catechine, epigalocatechine sau EGCG)
– teanină, cafeină
– vitaminele A, B2, C, K, PP
– seleniu, mangan, zinc, magneziu

Catechinele și cafeina sunt principalele substanțe care pot ajuta la scăderea în greutate.

Unele studii sugerează că acestea ajută la slăbit prin faptul că măresc rata metabolică.

Cu alte cuvinte, determină corpul să ardă mai multe calorii.

CREȘTE RATA METABOLICĂ ȘI ARDEREA CALORIILOR

Combinația dintre catechine și cafeină stimulează termogeneza, oxidarea grăsimii și pierderea masei de grăsime.

Spre deosebire de ceaiul negru sau oolong (obține din aceeași plantă dar prin mijloace diferite), ceaiul verde are cea mai mare cantitate de antioxidanți.

Asta deoarece este mai puțin procesat și oxidat decât celelalte tipuri.

Consumat cu regularitate, ceaiul verde poate influența metabolismul energetic, greutatea corporală și grăsimea abdominală.

Cercetătorii elvețieni au revizuit mai multe studii și au descoperit că atât planta în sine, cât și extractele obținute din ea, ajută la reducerea surplusului ponderal.

Datorită faptului că mărește consumul de energie, ceaiul verde ajută corpul să ardă un număr mai mare de calorii.

Acest lucru nu face decât să faciliteze efortul de a slăbi.

ATACĂ PRIORITAR GRĂSIMEA DE PE BURTĂ

Acțiunea ceaiului verde este îndreptată în mod prioritar împotriva grăsimii de pe burtă.

Câteva dovezi indică faptul că ceaiul verde, catechinele din ceaiul verde și ceaiul oolong au un impact favorabil asupra grăsimii abdominale subcutanate.

Acestea pot ajuta la reducerea grăsimii stocate în jurul organelor din cavitatea abdominală. Este vorba despre grăsimea viscerală, asociată cu un risc ridicat de boli.

Potrivit unui studiu, consumul acestui ceai crește rata de oxidare a grăsimii cu 17%.

Citește și – 3-4 căni de ceai verde ajută la arderea caloriilor și reducerea grăsimii abdominale

Un studiu pe 240 de persoane a arătat că ceaiul verde scade masa de grăsime, circumferința taliei și grăsimea abdominală.

Totodată, contribuie la obținerea unui control mai bun al glucozei din sânge și scăderea riscului cardiovascular la persoanele supraponderale.

BEȚI CEAI VERDE CÂND FACEȚI SPORT

Dacă practicați exerciții sau antrenamente fizice, ceaiul verde eficientizează arderea grăsimilor.

Cu alte cuvinte, dacă beți ceai verde în timp ce faceți sport, aveți șanse să slăbiți mai mult.

Totodată, ceaiul verde crește rezistența organismului la efortul fizic. Mărește nivelul de energie și capacitatea inimii.

Cofeina are la rândul ei un aport mic în diminuarea țesutului adipos la persoanele care fac sport.

ALTE BENEFICII ALE CONSUMULUI DE CEAI VERDE

Polifenolii din ceaiul verde favorizează scăderea nivelurilor crescute ale colesterolului și tensiunii arteriale.

Acest lucru arată că includerea ceaiului verde în dietă contribuie la o protecție mai mare împotriva bolilor cardiovasculare.

Studiile pe oameni și animale au găsit de asemenea o legătură între consumul ceaiului verde și prevenirea cancerului. În special a cancerului la sân.

Citește și – Cura cu ceai verde pentru prevenirea infarctului miocardic, accidentelor cerebrale și cancerului

Ceaiul verde protejează neuronii și îmbunătățește funcțiile creierului.

Ajută la prevenirea diabetului.

CUM SĂ ALEGEȚI CEAIUL VERDE

Dacă vă decideți să includeți ceaiul verde în dieta de slăbit, acordați o atenție ridicată calității.

Ceaiul verde trebuie să fie autentic și pur. Evitați ceaiul verde la pliculeț.

Produsele ieftine pot fi contaminate cu metale grele.

Dacă aveți posibilitatea, optați pentru un ceai verde care provine din Japonia. Acesta poate avea un grad de puritate mai mare decât cel din China.

Selectați, așadar, cu atenție ceaiul verde pe care îl cumpărați.

Asigurați-vă că are o concentrație ridicată de EGCG și că nivelul de cofeină nu este foarte mare.

CUM SE PREPARĂ CEAIUL VERDE

Se folosesc 4 lingurițe de frunze de ceai la 1 litru de apă. planta se lasă la infuzat 2-3 minute, nu mai mult.

Evitați să adăugați zahăr în ceașca de ceai verde dacă îl consumați pentru slăbit.

Există și varianta de a utiliza capsule cu extract de ceai verde.

Acestea au de regulă o concentrație mai mare de compuși activi decât ceaiul, fiind astfel mai eficiente în pierderea greutății și grăsimii corproale.

Citește și – Cine nu are voie să bea ceai verde (contraindicații și interacțiuni cu medicamente)

Ceaiul verde nu este o soluție 100% eficientă, cel puțin nu în toate cazurile. Unele persoane pot vedea rezultate după o cură cu ceai verde, altele nu.

În plus, sunt și studii care infirmă eficiența sa în curele de slăbire.

Surse articol:

1. Nutra News, Maigrir sans lever le petit doigt: https://www.nutranews.org/sujet.pl?id=1336
2. Alyssa Jung, The truth about green tea for weight loss, according to a nutritionist, Good House Keeping: https://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/a38953019/green-tea-weight-loss/
3. S. Westerterp-Plantenga, Green tea catechins, caffeine and body-weight regulation, Physiology & Behavior, Volume 100, Issue 1, 26 April 2010, Pages 42-46, Science Direct: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0031938410000703
4. Hongqiang Wang, Yibo Wen, Yaping Du, Xiuyuan Yan, Hongwei Guo, Jane A. Rycroft, Niels Boon, Eva M.R. Kovacs, David J. Mela, Effects of Catechin Enriched Green Tea on Body Composition, Obesity: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1038/oby.2009.256
5. Marisa Cohen, Can green tea really help you lose weight? Prevention: https://www.prevention.com/weight-loss/a29802150/green-tea-weight-loss/
6. Moira Lawer, Kelly Kennedy, All about green tea, Everyday Health: https://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/diet/green-tea-nutrition-health-benefits-side-effects/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.