Întăriți-vă imunitatea cu vitamina C!

Mulți o consideră o vitamină banală și nu îi dau prea multă importanță. Studiile au arătat însă că vitamina C are un rol important în întărirea imunității.

Acest micronutrient susține diferite funcții celulare ale sistemului imunitar înnăscut și adaptiv (dobândit).

Intariti-va imunitatea cu vitamina C!

Intariti-va imunitatea cu vitamina C! azerbaijan_stockersfreepik.com

Vitamina C și imunitatea

Vitamina C se acumulează în celulele fagocite, precum neutrofilele. Datorită acestui lucru contribuie la uciderea microbilor.

Îmbunătățește diferențierea și proliferarea celulelor T și B.

Mărește rezistența corpului la patogeni și prin susținerea funcției barierei epiteliale și protejează împotriva stresului oxidativ din mediu.

Organismul are nevoie de vitamina C și pentru înlăturarea neutrofilelor folosite în siturile infectate, reducând astfel daune tisulare posibile.

Deficitul de vitamina C poate slăbi funcția sistemului imunitar. Persoanele cu lipsă de vitamina C pot fi mai susceptibile la infecții.

La rândul lor, infecțiilor afectează nivelul de vitamina C.

Citește și – Vitamina C reduce durata infecțiilor respiratorii

Vitamina C în protocolul bolnavilor de COVID-19

Vitamina C este folosită și în tratamentul bolnavilor de COVID-19.

De pildă, pacienții în stare gravă din New York primesc 1,500 mg de vitamina C intravenoasă de 3-4 ori pe zi, în paralel cu tratamentul convențional.

În doze mari, vitamina C exercită efecte antivirale.

Vitamina C pentru prevenirea infecțiilor

Administrarea acestei vitamine s-a dovedit a fi utilă atât în scop profilactic, cât și curativ în infecțiilor respiratorii și alte infecții din corp.

Cercetătorii notează că pentru a preveni infecțiile, este necesar să luăm vitamina C din dietă.

Un aport adecvat de vitamina C din alimente poate însemna 100-200 mg pe zi.

Foarte multe fructe, legume și verdețuri conțin vitamina C. Cele mai bune surse sunt:

  • măceșele
  • cătina
  • coacăzele negre
  • ardeiul gras
  • pătrunjelul
  • broccoli, conopida, varza
  • fructele citrice
  • kiwi

Citește și – 10 alimente care conțin mai multă vitamina C decât citricele

Putem consuma zilnic apă cu suc de lămâie, pentru a preveni răcelile și gripa.

Stoarceți 1 lămâie într-un litru de apă caldă și beți limonada obținută pe parcursul zilei.

Are efect antiinfecțios, anti-stres și digestiv.

Un alt mod prin care putem aduce mai multă vitamina C în corp este prin consumul de ceai din măceșe, sirop de cătină sau coacăze negre.

În perioada iernii putem consuma portocale sau alte fructe citrice în cantități mai mari.

Salata de pătrunjel și salata de varză sunt de asemenea surse bună de vitamina C.

Vitamina C pentru tratarea infecțiilor

Pentru a trata o infecție prezentă deja în corp, este nevoie de o doză mai mare de vitamina C. Ea va compensa răspunsul inflamator excesiv.

Se pot lua suplimente de până la 1,250 mg de vitamina C, de 2 ori pe zi.

Chiar și în doze mai mari, de 2,5 grame, vitamina C nu dăunează, dimpotrivă.

Persoanele care trebuie să fie atente la excesul de suplimente sunt cele care au pietre la rinichi.

Alte beneficii ale vitaminei C

Vitamina C are efecte antioxidante remarcabile. Este un cofactor pentru diverse enzime care reglează genele.

Pe lângă faptul că susține sistemul imunitar, diminuează declinul cognitiv, îmbunătățește funcția sistemului cardiovascular și previne bolile cauzate de stresul oxidativ.

S-a dovedit toxică pentru celulele maligne. În doze mari, poate fi utilă în cancer (cancer limfatic, pancreatic, hepatocelular, de prostată, de colon).

Citește și – Studii: Vitamina C ajuta in cancerul incurabil

Surse articol:

  1. Anitra C Carr, Silvia Maggini, Vitamin C and Immune Function, Nutrients. 2017 Nov 3;9(11):1211. doi: 10.3390/nu9111211: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29099763/Rodica Demian, Start pentru întărirea imunității, Formula As: http://arhiva.formula-as.ro/2018/1332/medicina-naturii-44/start-pentru-intarirea-imunitatii-24216
  2. Joseph Mercola, Vitamins C and D finally adopted as coronavirus treatment: https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2020/04/07/coronavirus-treatment.aspx
  3. Joseph Mercola, What you need to know about vitamin C dosage: https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2020/06/15/optimal-dosage-of-vitamin-c.aspx

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.