10 alimente care conțin mai multă vitamina C decât citricele

Vitamina C se află momentan în centrul atenție datorită faptului că este un antioxidant puternic. În contextul pandemiei de COVID-19, vitamina C este propusă ca un adjuvant pentru creșterea imunității.

Această vitamină sprijină diverse funcții celulare ale imunității înnăscute și dobândite și este implicată în uciderea microbilor.

10 alimente care contin mai multa vitamina C decat citricele

10 alimente care contin mai multa vitamina C decat citricele

Vitamina C poate preveni sau trata infecțiile

Lipsa de vitamina C scade apărarea imună a organismului și ne face mai predispuși la infecții. La rândul lor, infecțiile afectează nivelurile de vitamina C și duc la creșterea răspunsului inflamator.

Citește și – Vitamina C reduce durata infecțiilor respiratorii

Cercetătorii notează că vitamina C poate preveni și chiar ajuta la tratarea infecțiilor respiratorii și altor infecții sistemice.

Efectele profilactice împotriva infecțiilor se obțin prin asigurarea unei doze de 100-200 mg de vitamina C pe zi, din alimente.

Dacă există deja o infecție instalată în corp, poate fi nevoie de o doză mai mare de vitamina C.

Corpul uman nu poate produce vitamina C, de aceea trebuie să o obțină din alimente.

Din fericire, numeroase fructe și legume conțin această vitamină. Fructele citrice, fructele de pădure, roșiile și legumele cu frunze verzi sunt cele mai bune surse.

Vitamina C nu susține doar imunitatea, ci și sănătatea pielii, a vederii, a vaselor de sânge, a mușchilor și a oaselor.

10 alimente care conțin mai multă vitamina C decât portocalele

Când ne gândim la vitamina C, primele alimente care ne vin în minte sunt fructele citrice.

O jumătate de fruct (portocale, grepfrut, lămâie, mandarină) conține 64% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

Există alimente care au concentrații mult mai mari de vitamina C decât lămâile și portocalele.

MĂCEȘELE

Măceșele nu pot fi comparate cu nici un alt fruct în privința conținutului de vitamina C. Sunt campioane la acest capitol.

16 mg (2 linguri) de măceșe acoperă 76% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

În plus, conțin și alți antioxidanți valoroși, precum beta-caroten și licopen, care susțin sănătatea pielii și a vederii, catechine, quercetină și acid elagic.

Măceșele pot fi consumate sub formă de ceai, sirop, gem, pastă sau pulbere. În farmacii se găsește de asemenea vitamina C extrasă din măceșe.

COACĂZELE NEGRE

Pe primul loc în topul alimentelor cu cel mai mare conținut de vitamina C se află coacăzele negre.

203 mg de coacăze negre furnizează 338% din doza zilnică necesară de vitamina C.

Aceste fructe susțin apărarea imună și antioxidantă a organismului. Conțin de asemenea vitaminele A, B și E.

KIWI

Pe locul al doilea se află fructele de kiwi.

164 de grame de kiwi oferă 273% din doza zilnică de vitamina C.

Conțin de asemenea calciu, potasiu, vitamina K și acid folic. Sunt savuroase ca atare sau în salate. Le putem adăuga de asemenea la

VARZA FURAJERĂ (Kale) 

Legumele cu frunze verzi ocupă locul al treilea în clasamentul alimentelor bogate în vitamina C. Varza furajeră și spanacul sunt surse bune de vitamina C și alți antioxidanți beneficiu.

80 mg de varză furajeră (kale) oferă 134% din doza zilnică de vitamina C.

Varza furajeră conține de asemenea calciu, magneziu, fibre și vitamina A. Este ideală în salate și ciorbe.

BROCCOLI

Legumele crucifere sunt alte surse concentrate de vitamina C.

81 mg de broccoli crud furnizează 135% din doza zilnică de vitamina C.

În plus, broccoli conține un compus cu proprietăți anticancerigene și detoxifiante puternice, care se numește sulforafan.

Îl putem fierbe la aburi, căli în puțin ulei. Îl putem adăuga la omlete, caserole, sau putem face salate sau supă-cremă din el.

Citește și – Megadozele de Vitamina C reduc simptomele de răceală și gripă cu 85%

ARDEII GRAȘI

Ardeiul gras roșu și cel galben sunt surse foarte bune de vitamina C, din păcate trecute cu vederea.

120-190 mg de ardei gras acoerpă 317% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

Îl putem folosi la salate, sandvișuri și mâncăruri gătite.

FRUCTELE DE PĂDURE

Din categoria fructelor de pădure avem deja un câștigător pe poziția a doua, și anume coacăzele negre.

Căpșunile sunt și ele surse excelente de vitamina C.

89 mg de căpșuni oferă 149% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

Conțin și alți antioxidanți benefici, precum antocianini.

ANANASUL

Cu siguranță ați auzit că ananasul este un fruct bun pentru imunitate și răceli. La fel și mango, papaya, guava și alte fructe citrice.

79 mg de ananas oferă 131% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

În ananas se mai găsește un nutrient valoros, și anume bromelaina. Această enzimă ajută digestia și scade inflamațiile. Sucul de ananas este recomandat în tuse și dureri în gât.

PEPENELE GALBEN

Este impresionant să găsim acest fruct în categoria alimentelor bogate în vitamina C.

32 mg de pepene galben ne pot oferi 53% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

Este un fruct bogat în apă și sărac în calorii.

ROȘIILE

Licopenul nu este singurul antioxidant pe care îl găsim în tomate. Aceste fructe conțin și vitamina C.

23 mg de roșii acoperă 38% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

Citește și – „Pastile” de vitamina C naturală, din fructe și plante

Vitamina C se pierde prin preparare termică

Trebuie să știți că prepararea termică distruge o mică parte din vitamina C.

După 80 de minute de fierbere se pierde un procent de 15% din conținutul de vitamina C. Dar rareori fierbem alimentele atât de mult.

În plus, dacă veți folosi acea apă, vitamina C va ajunge negreșit în corp.

Încercați însă, pe cât posibil, să consumați alimentele listate mai sus în stare proaspătă, crude.

Persoane predispuse la deficit de vitamina C

Deficitul de vitamina C este mai des întâlnit la următoarele categorii de persoane:

  • vârstnici
  • alcoolici
  • bolnavi de cancer
  • persoanele anorexice
  • persoanele care au alergii alimentar
  • persoanele care urmează diete restrictive (din cauza unor boli)
  • fumătorii
  • persoanele care urmează un tratament cu aspirină, indometacin, anticoncepționale orale, tratraciclină sau corticosteroizi
  • persoanele care au primit un transplant de ficat

Citește și – Vitamina C ajută la tratarea bolilor autoimune și a alergiilor (studiu)

Surse articol:

1. Anitra C. Carr and Silvia Maggini, Vitamin C and Immune Function, Nutrients. 2017 Nov; 9(11): 1211: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5707683/
2. Muhammad Abdullah, Radia T. Jamil, Fibi N. Attia, Vitamin C (Ascorbic Acid), StatPearls: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK499877/
3. Store Dr. Axe, 10 Foods With More Vitamin C Than An Orange: https://store.draxe.com/blogs/all/foods-high-in-vitamin-c
4. Katey Davidson, Jillian Kubala, What Are Rose Hips, and Do They Have Benefits? Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/rose-hips
5. Cook’s Info, Rose Hips: https://www.cooksinfo.com/rose-hips

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.