HRIȘCA întărește vasele de sânge și ajută la tratarea VARICELOR (idei de consum)

Hrișca face parte din alimentele recomandate de nutriționiști pentru tratarea sau prevenirea venelor varicoase (varicelor), datorită unui compus pe care această cereală îl conține, numit rutin.

Hrișcă

Hrișcă

Hrișca este foarte bogată în rutin

Rutin este un bioflavonoid regăsit în coaja citricelor și a merelor, în hrișcă, în ceaiul verde și negru. Este disponibil și ca supliment alimentar, sub formă de capsule sau tablete.

Acest compus antioxidant ajută la întărirea și menținerea flexibilității pereților vaselor capilare. Studiile au arătat că 20-100 mg de rutin pe zi au un efect tonic extraordinar asupra vaselor de sânge. Este recomandat în varice, hemoroizi, tensiune arterială mare, colesterol mare, sângerări interne, prevenirea accidentelor vasculare datorate venelor sau arterelor sparte (accident vascular cerebral hemoragic).

Conform Universității din Maryland, studiile realizate pe femei cu varice la picioare au arătat că rutin conține un grup de compuși chimici din rutin – oxerutini, care au efecte benefice asupra venelor varicoase (vene mărite, răsucite, prin care sângele nu circulă eficient).

Venele varicoase sau varicele apar ca urmare a slăbirii graduale sau deteriorării capilarelor. Capilarele sunt vase de sânge foarte mici și delicate, care sunt extrem de sensibile la leziuni și rupturi.

Cum poate fi preparată sau consumată hrișca

Hrișca este un aliment foarte hrănitor și bogat în rutin, pe care persoanele cu fragilitate capilară sau varice îl pot include mai des în dietă. 120 g de hrișcă ne poate oferi 6.000 mg de rutin, o doză de mii de ori mai mare decât cantitatea necesară (100 mg) pentru păstrarea elasticității capilarelor.

„Clătitele din hrișcă pot fi un mod mult mai plăcut decât a lua medicamente cu rutin”, spune dr. James A. Duke. Boabele de hrișcă pot fi măcinate și transformate în făină, care poate fi folosită apoi la diferite rețete, eventual în combinație cu alte tipuri de făină din cereale.

Alte modalități de preparare:

 Hrișca poate fi pusă la înmuiat în apă peste noapte (10-12 ore) și consumată ca atare, amestecată cu miere, stafide, nuci, iaurt, lapte, sau alte cereale integrale, sau adăugată în salate, omletă etc.

O altă variantă este să lăsați hrișca la înmuiat 1-2 ore, apoi să o fierbeți 20 de minute, ca pe orez. O puteți prepara apoi cu legume sau carne.

Hrișca este o sursă foarte bună de proteine vegetale de calitate (are 8 aminoacizi esențiali), fibre, cupru, magneziu și mangan. Este un aliment recomandat cardiacilor, diabeticilor și celor supraponderali.

Surse:
http://www.livestrong.com/article/105946-benefits-rutin/
„Farmacia Verde”, James A. Duke

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Nu cunosc aceasta legumă , dacă îmi puteți da unele detalii ……. Vă mulțumesc !!!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.