6 reguli de aur pentru un ficat sănătos – dr. Marius Sava

Ficatul este cuptorul organismului, spune dr. Marius Sava. Cum îngrijim acest cuptor, ce nu trebuie să punem niciodată în el dacă vrem să reziste în timp?

Atunci când ne gândim la sănătatea ficatului, primul lucru pe care trebuie să îl avem în atenție este alimentația.

6 reguli pentru un ficat sanatos - dr. Marius Sava

6 reguli pentru un ficat sanatos – dr. Marius Sava: Marius Sava / Julos

Este important să știm care sunt acele alimente vătămătoare pentru celula hepatică.

Din păcate, ingredientele pe care nu trebuie să le consumăm deloc sau foarte rar fac parte din dieta noastră obișnuită. Unii le consumă la ordinea zilei sau chiar în mod frecvent.

6 reguli de aur pentru un ficat sănătos 

Dr. Sava enumeră câteva din cele mai importante lucruri care păstrează sănătatea ficatului:

1. Consumați cât mai puțin zahăr

Nu doar ficatul este afectat de un consum regulat sau excesiv de zahăr, ci și alte organe și celule.

În ceea ce privește ficatul, zahărul poate da steatoză hepatică. În țările cu o rată crescută de ficat gras non-alcoolic la copii, boala este produsă de un consum crescut de sucuri.

Evitați pe cât posibil zahărul procesat. Nici fructele în exces nu fac bine ficatului, deoarece au multă fructoză.

2. Consumați cât mai puțină carne grasă!

Al doilea aliment la care trebuie să tăiem rația dacă vrem să avem un ficat sănătos este carnea grasă.

Carnea are un conținut crescut de grăsimi saturate care cresc cantitatea de grăsime din ficat. Acest lucru poate duce în timp la ciroză.

Cantitatea de grăsimi saturate din dietă nu trebuie să depășească 13 g pe zi, potrivit reglementărilor dietetice pentru americani.

Evitați pe cât posibil carnea procesată și produsele derivate.

Încercați să reduceți cât mai mult consumul de prăjeli. Optați pentru prepararea la air fryer, cuptor sau la aburi.

3. Consumați alcool rar!

Băuturile alcoolice sunt una din sursele de toxicitate pentru ficat, pe care mulți le consumă fără limită.

Inclusiv tinerii beau mult alcool în zilele noastre.

4. Nu fumați!

Medic pneumolog de profesie, dr. Sava nu este de acord deloc cu fumat. Gudronul influențează negativ sănătatea plămânilor, dar și a ficatului.

Această substanță poluantă afectează în mod direct celula hepatică, spune medicul.

5. Faceți efort fizic!

Mișcarea fizică face bine tuturor organelor și sistemelor corpului.

Nu doar funcția inimii și a plămânilor se îmbunătățește ajutați atunci când practicăm excerciții fizice, ci și ficatul. Efortul fizic reînnoiește celulele din ficat”.

6. Dormiți!

Un îndemn simplu, dar clar, la care puțini răspundem afirmativ. La capitolul somn suntem, mulți dintre noi, foarte deficitari.

Pentru un ficat sănătos, este necesar să dormim cel puțin 7 ore pe noapte.

În timpul somnului, ficatul se regenerează”.

Dr. Sava ne sfătuiește să încercăm să punem în aplicare aceste câteva principii, care țin de un stil de viață sănătos.

Dacă nu putem să le respectăm pe toate, să alegem doar 3 dintre ele și să exersăm cu ele până reușim.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte articole utile despre sănătatea ficatului:

Medicamentul care distruge celulele ficatului – îl consumăm la ordinea zilei
Armurariul – neîntrecut între plante în apărarea și vindecarea ficatului
Zeama de varză murată curăță grăsimea din ficat
Cum să scapi de grăsimea acumulată în ficat – sfaturi dr. Ekberg

Surse articol:

1. Marius Sava, 6 metode să îți ții ficatul sănătos: https://www.facebook.com/reel/921639405968931
2. Toby Amidor, Elizabeth Ward, Best and worst foods for your liver acording to a dietitian, Eating Well: https://www.eatingwell.com/article/7918285/best-and-worst-foods-for-your-liver-according-to-a-dietitian/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.