Studiu nou dezvăluie secretul menținerii tinereții corpului (se află în alimentație!)

Nutriționistul Andu Preda a publicat un scurt clip pe contul său de Instagram rezultatelele unui studiu recent despre longevitate.

Cercetarea demonstrează că restricția calorică ajută la prelungirea vieții.

Ce sa faci ca sa reduci ritmul de imbatranire a corpului

Ce sa faci ca sa reduci ritmul de imbatranire a corpului: Wayhomestudio

Cu toții ne dorim să câștigăm mai mulți ani de viață. Longevitatea este dictată într-o mică măsură de gene. Restul ține de stilul nostru de viață.

Cei care mănâncă mai puțin trăiesc mai mult

În ceea ce privește dieta, nu doar calitatea alimentelor contează, ci și cantitatea lor. Oamenii care mănâncă mai puțin trăiesc mai mult.

Avem ca exemple aici pe pustnici, pe sfinții mari postitori, dar și pe cei din lagăre și închisorile comuniste, care vin în sprijinul acestei teorii.

Cei care au reușit să scape cu viață au trăit încă mulți ani după eliberare. Este foarte posibil ca restricția calorică să fi contribuit la longevitatea lor. Înfometarea la care au fost supuși nu doar că nu i-a exterminat, ci le-a adăugat mai mulți ani de viață.

Restricția calorică încetinește ritmul de îmbătrânire biologică

În studiul menționat mai sus, publicat în 2023 în jurnalul „Nature Aging”, cercetătorii au descoperit că reducerea aportului caloric încetinește ritmul de îmbătrânire a organismului.

Restricția calorică nu înseamnă privarea de nutrienți esențiali, ci doar reducerea densității calorice a meselor.

Această metodă este practicată în postul intermitent, în care se fac pauze de 16+ ore între mese. Acest tip de postire produce schimbări în procesele moleculare asociate cu îmbătrânirea.

S-a dovedit științific că reducerea numărului de calorii crește speranța de viață la mai multe specii.

Participanții din studiului de mai sus erau adulți sănătoși, cu vârsta medie de 38 de ani. Aceștia au fost împărțiți în două grupuri.

Un grup a urmat dieta obișnuită, fără alte schimbări. Celălalt grup a adoptat o dietă cu un deficit caloric de 25%.

Studiul a durat timp de 2 ani. Cercetătorii au evaluat nivelul de metilare a ADN-ului – un proces care devine tot mai rapid pe măsură ce înaintăm în vârstă.

Rezultatele au fost impresionante. Viteza de îmbătrânire la persoanele care au avut un deficit caloric a fost cu 3% mai mică.

Ritmul de îmbătrânire biologică se referă la rata de declin a integrității întregului organism.

200 de calorii mai puțin pe zi – secretul scăderii vitezei de îmbătrânire 

Andu Preda consideră rezultatele acestui studiu impresionante, ținând cont de faptul că deficitul caloric urmat de participanți a fost unul mediu, nu mare.

Persoanele din studiu nu au reușit să creeze un deficit de 25% în caloriile consumate, ci un deficit caloric de doar 11,%.

Altfel spus, au mâncat (doar) cu 180 de calorii mai puțin în fiecare zi. Acest număr de calorii se găsește de pildă în 2 linguri cu unt de arahide.

Este primul studiu de acest gen realizat pe oameni.

În momentul de față, după acest studiu, putem spune pentru prima dată că deficitul caloric are un efect de încetinire a îmbătrânirii asupra oamenilor. Este cu adevărat un studiu notabil”.

Alternați aportul caloric normal cu deficitul caloric

Andu Preda spune că pentru a obține această prelungire a tinereții corpului nu trebuie să fim tot timpul în deficit caloric.

Putem, în schimb, să alternăm perioadele de menținere cu perioade de surplus caloric și perioade de deficit caloric.

Este important să știm că restricția calorică nu este indicată persoanelor care au deja o greutate corporală mică sau sunt chiar subponderali.

Persoanele din studiul de mai sus erau normo-ponderali sau ușor supra-ponderali. Dacă aveți un indice de masă corporală scăzut, nu este bine să rămâneți în deficit caloric mult timp.

Alimente care contribuie la creșterea longevității

Cât despre alimentele care ar putea contribui – prin compoziția lor chimică – la creșterea longevității, Andu Preda le menționează pe cele bogate în flavonoizi.

Acești antioxidanți se găsesc cu precădere în fructele de pădure.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte articole utile pe această temă:

Cum să îți calculezi necesarul zilnic de calorii și cât trebuie să scazi din ele ca să slăbești – nutriționistul Andu Preda
Alimentele colorate cresc longevitatea
Credința influențează fericirea, calitatea vieții, longevitatea și depășirea bolilor
Postul de 2 zile pe săptămână detoxifică, slăbește, întinerește și dă longevitate

Surse articol:

1. Andupreda, Încetinirea îmbătrânirii prin alimentație: https://www.instagram.com/p/Cp4kgxfvo6M/
2. Waziry, R., Ryan, C.P., Corcoran, D.L. et al.Effect of long-term caloric restriction on DNA methylation measures of biological aging in healthy adults from the CALERIE trial. Nat Aging 3, 248–257 (2023). https://doi.org/10.1038/s43587-022-00357-y

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.