Postul de 2 zile pe săptămână detoxifică, slăbește, întinerește și dă longevitate

În practica ortodoxă este binecunoscut postul din cursul săptămânii, de miercuri și vineri.

Deși are conotații profund spirituale, acest tip de post aduce beneficii și trupului.

Postul de 2 zile pe saptamana detoxifica, slabeste, intinereste si da longevitate

Postul de 2 zile pe saptamana detoxifica, slabeste, intinereste si da longevitate: Freepik.com

Studiile de dată recentă au confirmat valoarea extraordinară a postului.

Postul intermitent stimulează metabolismul și arderea grăsimii

Profesorul Gheorghe Mencinicopschi alocă un mic spațiu postului în una din cărțile sale despre alimentația corectă și un stil de viață sănătos.

În termeni laici sau nutriționali, a posti înseamnă a te înfrâna de la anumite alimente sau a te abține complet de la mâncare.

În dietoterapie, postul înseamnă o restricție calorică. Ea poate fi continuă sau discontinuuă.

Reducerea aportului de calorii produce efecte metabolice pozitive.

S-a dovedit științific că restricția calorică intermitentă sau permanentă contribuie la detoxifierea corpului încărcat cu alimente necalitative, sărace în nutrienți.

Postul intermitent de 2 zile pe săptămână îmbunătățește funcția metabolismului. Stimulează arderea grăsimilor și generarea de energie.

Scăderea în greutate nu este însă singurul beneficiu al postului.

Citește și – Postul cu apă între orele 18:00 și 10:00 scade greutatea corporală și tensiunea arterială

Îmbunătățește sănătatea psihică și sufletească

Aceste două zile de post în cursul săptămânii pot fi miercurea și vinerea. Unii postesc și luni, pentru a avea ocrotirea îngerului sau pentru sporul casei.

În aceste două zile, o femeie trebuie să se limiteze la un aport de 500 de kilocalorii pe zi, iar un bărbat la 600 de kilocalorii pe zi.

Alimentele consumate trebuie să fie de calitate, bogate în nutrienți și compuși bioactivi.

Acestea sunt de regulă legumele, fructele, ciupercile, nucile, semințele, verdețurile, germenii de plante și leguminoasele.

Acest post dă o stare psihică mai bună. Susține sănătatea pe termen lung și mărește speranța de viață.

Prin post se restabilesc nu doar funcțiile corpului, ci și starea sufletească și mentală.

Postul de miercuri și vineri este de fapt un stil de viață sănătos pe care străbunii noștri îl practicau din dragoste față de Dumnezeu.

În Sfânta Scriptură se spune că oamenii vor posti atunci Mirele – adică Mântuitorul va fi luat de la noi. Miercurea corespunde zilei în care Iisus Hristos a fost vândut, iar vinerea este ziua în care a fost răstignit pe cruce.

Nutriționistul Gheorghe Mencinicopschi spune că postul este în cele din urmă o dietoterapie, care poate ajuta la prevenirea bolilor și la revitalizarea trupului și a sufletului.

Citește și – Postul de miercuri și vineri, confirmat științific: crește imunitatea și durata vieții și accelerează procesele de vindecare

Postul ajută organismul să se auto-repare

Menținut pe termen lung, postul ajută organismul să se refacă la nivel celular, iar procesele de vindecare sunt accelerate.

Prin dezintoxicarea profundă pe care o realizează, postul ajută la purificarea, tonifierea și întinerirea corpului.

În timpul postului, se activează funcția celulară de reparare-supraviețuire.

Acest lucru înseamnă normalizarea nivelurilor glicemiei, colesterolului, trigliceridelor, tensiunii arteriale, cortizolului, insulinei și markerilor inflamatori.

În concluzie, putem spune că postul constituie o strategie eficientă de prevenire a bolilor cronice și a obezității, datorate consumului excesiv de mâncare nesănătoasă.

Atenție, postul intermitent crește riscul de hipoglicemie la persoanele cu diabet de tip 2, tratate cu insulină sau sulfonilureice.

Citește și – Zilele alternative de post – o strategie eficientă pentru slăbit

Surse articol:

1. Prof. Dr. H.C. Gheorghe Mencinicopschi, Postul de două zile pe săptămână, Restricția calorică intermitentă – Postul Laic, Crezi că știi să trăiești?, Editura Dharna, București, 2019, pp. 136-1379
2. Aman Rajpal, Faramarz Ismail-Beigi, Intermittent fasting and ‘metabolic switch’: Effects on metabolic syndrome, prediabetes and type 2 diabetes, Diabetes Obes Metab. 2020 Sep;22(9):1496-1510: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32372521/
3. Stephanie Welton, Robert Minty, Teresa O’Driscoll, Hannah Willms, Denise Poirier, Sharen Madden, Len Kelly, Intermittent fasting and weight loss: Systematic review, Can Fam Physician. 2020 Feb;66(2):117-125: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32060194/

 

 

 

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.