Avocado îmbunătățește capacitatea de atenție și concentrare (studiu)

Bazat pe studii științifice

Avocado ne oferă multe motive să-l includem măcar o dată pe săptămână în dietă.

Un studiu recent a arătat că acest fruct îmbunătățește capacitatea de atenție și concentrare.

Avocado imbunatateste capacitatea de atentie si concentrare

Avocado imbunatateste capacitatea de atentie si concentrare: Freepik.com

Cu toate acestea, mulți încă au ezitări. Fie din cauză că este scump, comparativ cu alte fructe.

Fie din cauză că nu știu cum să îl consume sau nu le place încă gustul și textura lui.

De ce să incluzi avocado în dietă 

Studiile au arătat că dieta persoanelor care mănâncă avocado cu regularitate este mai calitativă, iar aportul lor de nutrienți este mai divers.

Totodată, consumatorii de avocado prezintă următoarele caracteristici:

  • o greutate corporală mai mică
  • un indice de masă corporală mai mică
  • un aport mai mic de zahăr adăugat
  • niveluri mai mari de colesterol HDL
  • un risc mai mic de sindrom metabolic

Un studiu recent, publicat în jurnalul „International Journal of Psychophysiology” ne oferă un motiv în plus să mâncăm avocado.

Cercetătorii de la Universitatea din Illinois, Urbana-Champaing au descoperit că avocado îmbunătățește capacitatea de concentrare.

Citește și – Avocado – pe primul loc în topul celor mai sănătoase și curate alimente din lume

Studiu pe avocado și performanța cognitivă

Studiul a durat 3 luni și a fost realizat pe 84 de adulți supraponderali sau obezi.

Cercetările anterioare au asociat obezitatea cu un risc mai mare de demență și declin cognitiv la bătrânețe.

Participanții au fost împărțiți în două grupuri.

Mesele ambelor grupuri au fost identice din punct de vedere al numărului de calorii și macronutrienți.

Singura diferență a fost că un grup a consumat câte un avocado proaspăt în fiecare zi.

Subiecților li s-au dat teste de cogniție la începutul și la finalul studiului. Testele au avut ca scop principal evaluarea nivelului de atenție și inhibiție.

Totodată, cercetătorii au măsurat concentrația de luteină din sânge.

Acest se găsește în cantități mari în avocado și a fost asociat cu o funcție cognitivă și o vedere mai bună. Luteina se acumulează în mod prioritar în retină.

Rezultatele au arătat că participanți care au mâncat avocado s-au descurcat mai bine la testele cognitive decât cei care nu au consumat avocado.

Citește și – Avocado ajută la reglarea colesterolului la persoanele cu hipertensiune, obezitate sau diabet

Avocado ajută la o mai bună concentrare

Adăugarea fructului în dietă a îmbunătățit inhibiția atențională.

Mai exact, participanții au avut o capacitate mai bună de a menține atenția pe sarcinile pe care le aveau de făcut, în ciuda distracțiilor prezente.

Inhibiția atențională se referă la abilitatea de a ignora stimulii din jur.

Autorii sunt de părere că avocado conține compuși care ar fi declanțat o acțiune specifică în creier care susține capacitatea de concentrare.

Consumul de avocado crește nivelul de luteină din corp

La finalul studiului, cei care au mâncat avocado au avut o concentrație mai mare de luteină în sânge.

Verdețurile și ouăle conțin de asemenea cantități bune de luteină, fibre și acizi nesaturați și au demonstrat efecte benefice asupra funcțiilor cognitive.

Citește și – Luteina, antioxidantul care protejează ochii și vederea – în ce alimente o găsim

Atenționări și precauții

Există un singur motiv de îngrijorare cu privire la consumul de avocado: consumul excesiv și creșterea în greutate.

Cu toate că este deosebit de hrănitor și sănătos, are o densitate energetică destul de mare.

Un avocado are 322 de calorii, mai mult decât un hamburger de la McDonald’s.

Porția recomandată de experți este doar o treime din fruct pe zi.

Doar 30 de grame de avocado conțin 80 de calorii.

De cele mai multe ori, consumăm o jumătate sau chiar un avocado întreg la o masă.

De aceea există riscul să întrecem măsura.

Dacă îl includem în diferite mese ale zilei, care conțin la rândul lor grăsimi și calorii, vom lua ușor în greutate.

Citește și – Cremă de ciocolată pe bază de avocado – foarte sănătoasă pentru inimă

Surse articol:

1. Joanne Washburn, Want to improve your brain performance? Eat avocados, Food.News: https://www.food.news/2022-03-29-regular-consumption-of-avocados-improves-cognitive-performance.html
2. Jeff Csatari, The #1 reason you shouldn’t eat avocado, Eat This: https://www.eatthis.com/news-reason-to-avoid-eating-avocado/
3. Mancaș Mălina, Luteina din verdețuri protejează funcțiile cognitive, RoMedic: https://www.romedic.ro/luteina-din-verdeturi-protejeaza-functiile-cognitive-0P35086

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.