LUTEINA, antioxidantul care protejează OCHII și VEDEREA – în ce alimente o găsim

Cei mai mulți dintre noi asociem luteina cu sănătatea ochilor. Studiile științifice au arătat că acest antioxidant joacă un rol esențial în prevenirea deteriorării vederii și în protejarea ochilor de boli, în special a celor datorate înaintării în vârstă.

Luteină Pentru Ochi

Luteină Pentru Ochi

Luteina este adesea menționată împreună cu zeaxantina, un alt antioxidant esențial pentru sănătatea oculară. Luteina și zeaxantina sunt doi pigmenți carotenoizi, care dau diferitelor alimente culoarea lor portocalie sau galbenă, precum ardeiul gras, somonul, dovleacul, ouăle sau porumbul.

Acești antioxidanți se găsesc și în corpul nostru, mai precis în ochi. Comparativ cu alte țesuturi umane, ochii conțin cea mai mare concentrație de luteină și zeaxantină. Se găsesc în interiorul petei galbene din retină, care protejează macula de daunele luminii albastre, și care îmbunătățește totodată acuitatea vizuală și combate daunele speciilor de oxigen reactiv.

Studiile au arătat că luteina și zeaxantina pot preveni deteriorarea celulelor și țesuturilor din ochi. Nivelurile mari de acești antioxidanți au fost asociate cu un risc mai mic de boli oculare degenerative, precum degenerescența maculară și cataracta legată de vârstă.

Alimente bogate în luteină și zeaxantină

Luteina poate fi găsită în cantități mari în verdețuri și legumele cu frunze verzi, precum spanacul, kale, pătrunjelul și păpădia, salata verde, dovleceii, broccoli, prazul și coriandrul.

Un studiu realizat de cercetătorii americani la Universitatea Texas Medical Branch din Galveston – Departamentul de Oftalmologie și Științe Vizuale a arătat că gălbenușul de ou și porumbul sunt cele mai bogate surse de luteină și zeaxantină. Ardeiul gras portocaliu s-a dovedit a fi cea mai bună sursă de zeaxantină.

Cantități mari de luteină și zeaxantină au fost de asemenea descoperite în kiwi, struguri, spanac, sucul de portocale și diferite tipuri de dovleac.

Suplimente cu luteină

Unele studii epidemiologice sugerează că o doză de 6-14 mg de luteină pe zi poate ajuta la reducerea riscului dezvoltării unei boli oculare, precum degenerescența maculară asociată cu vârsta, sau cataracta, și totodată ala îmbunătățirea simptomelor în cazul în care boala s-a instalat deja.

Luați suplimente cu luteină doar la recomandarea medicului specialist. Acestea pot fi prescrise persoanelor cu cataractă cauzată de vârstă, pentru îmbunătățirea vederii și reducerea sensibilității la lumină.

____________________________________________________________________________________________

Surse articol:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3708350/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23571649
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20355006
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25813074
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9828775

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.