Zilele alternative de post – o strategie eficientă pentru slăbit

Articol documentat

Poate că ați auzit despre postul intermitent, poate nu. Este un model de alimentație foarte la modă, folosit nu doar pentru scăderea în greutate, ci pentru îmbunătățirea stării de sănătate în general.

Numeroase studii au confirmat efectele sale benefice asupra corpului și a creierului. A fost asociat chiar cu creșterea duratei de viață.

Postul de o zi ajuta la slabit

Postul de o zi ajuta la slabit

Ce este postul intermitent

Postul intermitent nu este atât o dietă, cât mai mult un model de hrănire, care are la bază perioade de post (abstinență de la mâncare) și perioade de alimentare.

Accentul nu cade pe CE mănânci, ci pe CÂND mănânci. Există mai multe metode de a posti intermitent.

Postul este o practică veche de când pământul. De fapt, acest termen a apărut prima dată în Rai. Dumnezeu le-a dat primilor oameni libertatea să mănânce din toți pomii Raiului, mai puțin din pomul cunoașterii binelui și răului.

Oamenii de știință au descoperit că un secret al populațiilor longevive este nu atât dieta sănătoasă, cât restricția calorică.

Studiile au arătat că omul poate trăi doar cu o masă pe zi. Contrar părerii obișnuite, mâncarea puțină a fost corelată cu o speranță mai mare de viață.

Citește și – Cercetătorii au descoperit cea mai eficientă și simplă strategie de slăbit

Să nu uităm că în trecut, existau perioade în care culegătorii-vânătorii nu găseau nimic de mâncare. Organismul lor era adaptat să reziste fără hrană perioade lungi de timp și să funcționeze optim.

De aceea unii susțin că postul este mai natural decât cele 3 mese pe zi impuse de dietele moderne.

Postul de o zi – o metodă eficientă de a slăbi

O echipă de cercetători internaționali sunt de părere că scăderea în greutate poate fi corelată mai mult cu un model alimentar decât cu selecția unor alimente.

Aceștia au realizat un studiu care arată că persoanele supraponderale pot slăbi 3,6 kg pe lună dacă includ zile de post în dieta lor.

Rezultatele au fost publicate în jurnalul „Cell Metabolism”. Zilele alternative de post reduc aportul caloric cu 37% și îmbunătățesc biomarkerii bolilor de inimă.

Nu au fost semnalate efecte secundare ale acestei metode după 6 luni. Metoda a constat într-un post complet de 36 de ore la rând, urmat de 12 ore de mâncare la alegere.

Pentru a slăbi și a-și menține greutatea scăzută, persoanele supraponderale sau obeze au nevoie, pe lângă dieta de slăbit clasică și de post intermitent.

Citește și – Postul de miercuri și vineri, confirmat științific: crește imunitatea și durata vieții și accelerează procesele de vindecare

Alte beneficii ale postului

Alte categorii de persoane care pot beneficia de perioade de post sunt persoanele cu risc de afecțiuni cardiometabolice, precum boli de inimă.

Studiile pe animale au arătat că restricția calorică și postul intermitent măresc speranța de viață. Pentru a verifica dacă postul alternativ este sigur și benefic pentru oameni, cercetătorii au făcut un studiu pe 60 de persoane supraponderale dar sănătoase.

Participanții au avut vârsta cuprinsă între 48 și 52 de ani. Au fost împărțiți în 2 grupuri:

  • grupul 1 a urmat dieta obișnuită
  • grupul 2 a postit periodic

La finalul studiului, participanții din grupul 2 a avut un aport caloric mai mic cu 35%. Fiecare participant a scăzut în greutate cu 3,6 kg.

Citește și – Beneficiile postului religios – confirmate de cercetători

Acest studiu a arătat mai multe rezultate importante la participanții care au postit:

  • au avut mai multe cetone (molecule folosite ca sursă de energie în perioadele de înfometare)
  • au avut niveluri mai mici de anumite molecule asociate cu un risc crescut de inflamații și boli cronice
  • au prezentat valori mai mici ale colesterolului și ale grăsimii abdominale (2 biomarkeri ai bolilor de inimă)

Precauții și contraindicații

Deși metoda nu a avut efecte secundare, nu toate persoanele o pot urma. Postul poate fi periculos pentru persoanele cu infecții virale (deoarece celulele imune au nevoie de nutrienți esențiali).

Înfrânarea de la mâncare poate duce de asemenea la scăderea masei musculare, la insomnie, constipație și mâncat compulsiv post-dietă.

Înainte de a începe o astfel de dietă, este indicat să consultați medicul și să cereți sfat și îndrumare, pentru a nu exista probleme de sănătate nedorite.

Citește și – Persoanele care iau cina la amaiază au o șansă în plus să slăbească

Surse articol:

1. Divina Ramirez, Alternate-day fasting is a safe alternative weight loss strategy, says experts, Heart News: https://heart.news/2020-07-14-alternate-day-fasting-safe-weight-loss-strategy.html
2. Kris Gunnars, Intermittent Fasting 101 — The Ultimate Beginner’s Guide, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/intermittent-fasting-guide

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

1 comentariu

  1. As zice sa va mai documentati. Postul tip 16/8 NU inseamna sa postesti 8 ore ci 16 ore. …

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.