Persoanele care iau CINA la AMIAZĂ au o șansă în plus să SLĂBEASCĂ

Momentul la care servim mesele din zi poate influența apetitul și sprijini efortul de scădere în greutate, spun specialiștii.

Potrivit unui raport publicat în jurnalul „Obesity Society”, strategiile de programare a meselor, precum postul intermitent sau mâncatul devreme în zi – ne poate ajuta să slăbim, nu prin arderea mai multor calorii, ci prin reducerea apetitului.

Cina la pranz

Este primul studiu care arată că programul meselor afectează metabolismul energetic când consumul de alimente este corelat cu frecvența meselor.

Coordonarea meselor cu ritmurile circadiene (ceasul intern al corpului) poate fi o metodă eficientă de scădere a apetitului și îmbunătățirea sănătății metabolice, susține dr. Eric Ravussin, unul din autorii studiului.

Această metodă ar putea ajuta la scăderea sau menținerea greutății corporală prin inhibarea apetitului în mod natural. Mai precis, această metodă ne poate ajuta să mâncăm mai puțin, spune dr. Courtney M. Peterson, autorul principal al studiului.

Un tip de post intermitent, în care cina este servită după-amiază, a determinat o schimbare importantă în metabolism: arderea carbohidraților pentru energie a fost înlocuită cu arderea grăsimilor pentru energie. Acest aspect este cunoscut sub numele de „flexibilitate metabolică”.

În studiu de față au fost înrolați 11 adulți supraponderali (bărbați și femei), cu vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani. Cercetătorii au testat 2 strategii.

Participanții dintr-un grup au trebuit să mănânce 3 mese în decursul a 12 ore, cu micul-dejun la ora 8:00 și cina la ora 20:00. Celălalt grup a servit 3 mese în decursul a 6 ore, cu micul-dejun la ora 8:00 și cina la ora 14:00.

Ambele grupuri au consumat aceeași cantitate de alimente. Primul grup a avut o perioadă de postire de 12 ore pe zi, iar al doilea grup 18 ore pe zi.

Studiul a durat 4 zile consecutive. În ultima zi, cercetătorii au măsurat metabolismul participanților analizând numărul de calorii, carbohidrați, grăsimi și proteine arse. Au evaluat de asemenea nivelul apetitului la fiecare 3 ore, precum și nivelul grelinei (hormon asociat cu foamea), dimineața și seara.

Rezultatele au arătat că al doilea grup, care a luat cina la amiază (la ora 14:00), a avut niveluri mai mici de grelină, îmbunătățirea unor aspecte care țin de apetit și accelerarea arderii grăsimilor pe durata a 24 de ore. Se pare că cina servită în timpul zilei se sincronizează mai bine cu ritmurile circadiene ale corpului.

Dr. Hollie Raynor, cercetător în cadrul Departamentului de Nutriție de la Universitatea din Tennessee, este de părere că acest studiu arată că nu doar ce mâncăm are importanță pentru dobândirea unei greutăți corporale sănătoase, ci și când mâncăm.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Science Daily, Meal timing strategies appear to lower appetite, improve fat burning: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/07/190724103702.htm

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.