Cercetătorii au descoperit cea mai eficientă și simplă STRATEGIE de SLĂBIT

Un studiu recent, apărut în Cell Metabolism ne prezintă o metodă eficientă prin care putem slăbi fără prea mult efort, care nu presupune renunțarea la anumite alimente.

Secretul constă în a sări peste una din mesele zilei, astfel încât să facem o pauză mai lungă de timp între mese. Cercetătorii numesc această strategie post intermitent, în care se consumă doar 2 mese pe zi în loc de 3.

Post Intermitent Pentru Slăbit

Post Intermitent Pentru Slăbit

De exemplu, dacă luați micul-dejun în jurul orei 8 dimineață, nu mai mâncați nimic până la orele 18-20. Sau puteți mânca până la ora 14 sau 16, după care nu mai consumați nimic până a doua zi dimineața.

Cercetătorii au examinat obiceiurile alimentare de zi cu zi ale participanților și au observat că majoritatea lor mâncau constant pe o perioadă de 15 ore, adică aproape toată ziua, fără pauze.

Când însă au făcut o pauză de 10-12 ore pe zi, au pierdut circa 7 kg într-o săptămână, fără alte modificări în dietă. Cei care au postit intermitent au raportat de asemenea o creștere a nivelului energiei și îmbunătățirea somnului de noapte. În mod surprinzător, aceste efecte au durat un an.

Nu este primul studiu care demonstrează că alimentație bazată pe cicluri de mâncare și abținere poate ajuta la arderea mai multor grăsimi pentru energie.

Beneficii pentru sănătate

Abstinența de la mâncare pe o durată de mai multe ore la rând este foarte benefică organismului nostru. Pe lângă faptul că vom pierde în greutate mai ușor și mai repede, vom fi izbăviți de numeroase boli. Studiile anterioare au arătat că postul intermitent ajută la un mai bun control al nivelului de zahăr din sânge și la reducerea riscului de diabet.

Postul intermitent este recomandat și persoanelor care suferă de cancer. Susținătorii postului intermitent sunt de părere că această strategie poate duce inclusiv la creșterea longevității.

2 mese pe zi

Puteți alege așadar una din cele două opțiuni: fie luați două mese pe zi una după alta, până în ora 14 sau 16 (depinde cât rezistați fără mâncare), fie două mese pe zi la o distanță mai mare una de alta, cum ar fi micul-dejun la ora 8-9, și cina, la ora 18-20.

Pentru a nu avea probleme cu stomacul, încercați să echilibrați cele două mese: una dimineața în jurul orei 8, și una în jurul orei 17:00.

Reușita acestei diete ține și de tipul de alimente pe care le consumați. Pentru a vă menține sătui jumătate sau trei sferturi de zi, trebuie să mâncați ceva consistent la micul-dejun sau la prânz. Alimentele bogate în fibre sunt cele care cresc senzația de sațietate și reduc senzația de foamea. De pildă, dacă veți mânca ceva hrănitor și sănătos la prânz, veți vedea că nu veți mai simți nevoia să mâncați și la cină.

În orele în care nu mâncați nimic puteți (și chiar este recomandat) să consumați mai multe lichide, precum apă sau ceaiuri.

Precauții

Acest tip de post nu poate fi ținut pe perioade lungi de persoanele care au stomacul sensibil. Cei bolnavi trebuie să postească doar sub îndrumarea unui medic sau duhovnic. Cei care nu pot sta flămânzi mult timp nu trebuie să încerce această dietă, nici cei care au o activitate fizică solicitantă.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

12 comentarii

  1. nu stiu de ce ,dar ati pornit o campanie impotriva hranei ,din ce in ce mai multe sfaturi sa nu mancam sa nu ne alimentam ,cine va plateste ?? spune-i asta unuia care munceste pamantul sau unui miner !!articole precum :Nu a mancat nimic toata viata si a trait peste 100 de ani ,sau postul negru este indicat ,si multe alte prostii!! omul trebuie sa se alimenteze moderat ,sa manance ca sa traiasca si nu sa traiasca ca sa manance !!!!

  2. eu cred pentru a slabi nu mancati 24 din 24 mi-e imi stau bine k-g si ce e sanatos e ca poftele le am de acasa ..de la bunici parintii mei si care pe bune au ajuns in jur de 90 ani pe picioarele lor si cu mintea-ntreaga ..nu am mai mult de 63 kg 64 inaltime si nascuta n 57

    • Trebuie sa acceptam si alte puncte de vedere, fiecare om e diferit. Da, se poate sta 24 de ore fara sa mananci daca e nevoie sau asa vrei. Bunicii si parintii mancau totul din batatura, sanatos, fara E-uri si carne cu hormoni, pui hraniti cu prafuri si crescuti artificial. Avea vreunu cancer, colesterol? Lua vreunu medicamente asa cum iau azi batranii? Bunicii mei au murit de batranete, n-au fost niciodata la doctor. Exista persoane care vor sa slabeasca si atunci cauta solutii. Trebuie sa recunoastem ca azi in Romania a crescut obezitatea si-n special la copii. Obezitatea duce la boli cardiocvasculare, diabet, colesterol, cancer. Cu “slana” am raspuns Marianei care spunea ca taranii mananca slana. Poti sa manaci slana (daca esti sanatos) cand cheltuiesti caloriile prin munca fizica sau sport dar nu cand stai pe scaun 8 ore si-apoi in sofa si-n pat.

    • multa dreptate eu in mod.deosebit ma feresc de gras in general .. si ma lupt cu 5 kg care dupa idea mea le port in plus sper pama in martie sa scap de ele … va citesc cu atentie si -mi place ..instinctiv trebuesc urmate multe sfaturi de ale d.stra …. cu multa placere o seara buna

  3. cea mai buna si f económica este dieta ,,Sa nu mananci NIMIC”

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.