Epuizarea fizică și psihică – 5 plante medicinale care te pot ajuta

Epuizarea exacerbată mai este cunoscută și sub numele de „sindromul burnout”. Chiar dacă pare un termen specific noii generații, el a apărut prin anii ‘70.

Epuizarea fizica si psihica - 5 plante care te pot ajuta

Epuizarea fizica si psihica – 5 plante care te pot ajuta

Ce este epuizarea sau sindromul burnout?

„Burnout” este definiția dată de psihologul american Herbert Freudenberger unui set de simptome apărute ca urmare a unui stres sever, întâlnit cu precădere la medici și asistente.

Consumarea tuturor resurselor proprii pentru îngrijirea pacienților îi aducea pe aceștia la o stare de epuizare, apatie și incapacitate de a face față stresului.

În zilele noastre, sindromul de burnout nu se referă doar la profesiile în care domină sacrificiul pentru ceilalți.

Sunt afectați inclusiv oamenii de carieră care muncesc foarte mult, celebritățile și gospodinele sau mamele care stau acasă cu copiii. Am putea spune că majoritatea populației este expusă la un stres crescut.

Epuizarea profesională – simptome 

Cum știi că suferi de burnout? Iată care sunt simptomele:

Epuizarea exacerbată. Persoanele afectate se sindromul burnout se simt secăuite de energie și obosite din punct de vedere emoțional. Sunt obosite și deprimate. Acuză dureri și probleme gastrointestinale sau digestive.

Înstrăinarea de activitățile legate de locul de muncă. Persoanele din această categorie ajung să perceapă serviciul ca pe o activitate foarte stresantă și frustrantă. Nu mai simt plăcere în desfășurarea muncii zilnice.

Performanță scăzută. Persoanele cu sindrom burnout au un randamentul scăzut la locul de muncă și acasă. Nu se pot concentra. Sunt apatici și lipsiți de creativitate și idei.

Întrucât simptomele de burnout seamănă cu simptomele de depresie, cele două tulburări pot fi confundate. Astfel, unele persoane cu depresie pot fi diagnosticate în mod greșit cu sindromul burnout sau invers.

În sindromul de epuizare profesională, simptomele sunt aproape întotdeauna legate de serviciu sau locul de muncă. În depresie, gândurile și sentimentele negative nu au ca subiect doar serviciul, ci și alte aspecte ale vieții.

5 plante benefice în epuizare sau burnout

Fitoterapia poate veni în sprijinul persoanelor care suferă de epuizare cu anumite plante medicinale.

Citește și – Epuizarea și oboseala nervoasă – cum să faci față cu ajutorul plantelor adaptogene

Cele mai eficiente sunt plantele care hrănesc nervii și plantele adaptogene – care ajută organismul să facă față mai ușor la stres.

Mușețelul

Cunoscută pentru efectele ei calmante, această plantă poate remedia problemele digestive asociate cu stresul. Lucrurile funcționează și invers, în sensul că tulburările digestive pot provoca anxietate.

Plantele cu gust amar sunt benefice pentru sănătatea tractului gastrointestinal și pentru colon.

Mușețelul poate fi considerată un „bitter nervin”. Induce calmul atât la copii, cât și la adulți. Poate fi folosit sub formă de ceai, tinctură sau ulei.

Roinița

O altă plantă cu efect calmant este roinița, sau melisa. Reduce semnificativ nivelul de stres, mai ales la persoanele cu tensiune nervoasă și femeile cu tulburări emoționale date de menopauză.

Teiul

Ceaiul de tei este răcoritor, diaforetic și calmant, util în „fierbințeală” și „uscăciune”. Este recomandat celor cu nervii întinși, încordați sau tensionați.

Reduce tensiunea din mușchi, ajutând la atenuarea durerilor de cap și a crampelor mnestruale.

Floarea-pasiunii

Passiflora nu este doar o plantă ornamentală. Florile sale încântătoare au proprietăți terapeutice valoroase.

Citește și – Floarea-pasiunii, un ajutor divin pentru cei neliniștiți (cură contra insomniei)

Floarea pasiunii este indicată în insomnii, agitație, nervozitate și fragilitate, atât la adulți, cât și la copii.

Tulsi

Tulsi este denumirea busuiocului sfânt, care crește în India. La fel ca roinița, are o aromă și un prafum minunat.

Este adaptogen, relaxant și tonic nervos. Susține sistemul nervos și acționează împotriva stresului. Ajută organismul să se adapteze mai ușor la factorii agasanți și să fie mai rezistent.

Alte plante cu acțiune calmantă și adaptogenă sunt:

→ valeriana
→ hameiul
→ gotu kola
→ ashwagandha
→ verbina albastră
→ panax ginseng

Citește și – Locuitorii din orașe ar trebui să bea zilnic ceai de ovăz – combate oboseala mentală, epuizarea nervoasă și instabilitatea emoțională

Surse articol:

1. Mountain Rose Herbs, Herbs to support burnout: https://blog.mountainroseherbs.com/herbs-to-support-burnout
2. InformedHealth.org [Internet]. Cologne, Germany: Institute for Quality and Efficiency in Health Care (IQWiG); 2006-. Depression: What is burnout? [Updated 2020 Jun 18].Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279286/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[bws_google_captcha]