Maioneză de post fără pic de ulei – din avocado și zeamă de năut

De obicei, maioneza este un preparat nesănătos, din cauza conținutului ridicat de ulei. Indiferent că vorbim despre maioneza din ouă despre maioneza de post.

La maioneza vegană trebuie să folosești o cantitate foarte mare de ulei, cam de 3 ori mai mult decât materia de bază.

Maioneza de post fara pic de ulei

Imagine cu titlu sugestiv: Maioneza de post fara pic de ulei: Fahrwasser

Am găsit totuși o rețetă reușită de maioneză de post, care se face fără nicio picătură de ulei. Conține doar ingrediente naturale. Așadar, nu doar că este mai dietetică, ci este și hrănitoare.

Nu are pufuleți, cartofi sau soia. Nu are grăsimi saturate sau trans. Este un preparat sănătos, care poate fi folosit la diferite salate. Merge și ca sos pentru carne, fripturi sau legume.  

Pentru a obține o maioneză 100% naturală, vă sugerăm să folosiți apa de la năutul fiert în casă. Este mult mai sănătoasă decât cea de la conservă.

O altă idee ar fi să utilizați apa în care ați fiert fasolea. Are aceleași proprietăți (conținut proteic) și funcționează la fel de bine.

Maioneză de post fără ulei – rețetă

Ingrediente

  • 2 avocado coapte bine
  • trei sferturi din apa de la 1 conservă de năut
  • 1 lingură de zeama de lămâie
  • sare, după gust
  • 1 linguriță de muștar sau usturoi, dacă vă place

Mod de usturoi

Tăiați fructele de avocado în două și îndepărtați sâmburii. Scobiți pulpa din cele 4 jumătăți și puneți-o în vasul blenderului.

Adăugați apa din conserva de năut, zeama de lămâie, muștarul și sare, după gust. Muștarul este opțional, la fel și usturoiul. 

Mixați câteva secunde, până când avocado se macină complet și rezultă o compoziție cremoasă. Dacă blenderul nu poate mărunți bine ingredientele, mai adăugați puțină apă de năut.

Se poate pune toate apa din conservă, însă depinde de cât de groasă vreți să fie maioneza. Dacă puneți toată apa, maioneza va arăta ca un sos. După ce stă la rece se mai întărește.

Note și sugestii

Această maioneză de post din avocado și zeamă de năut este delicioasă! Cu siguranță va fi pe placul vostru. O puteți folosi la orice fel de salată care necesită maioneză (sau nu neapărat).

Dacă intenționați să o utilizați ca sos, puteți adăuga și unele mirodenii sau plante aromatice, precum mărar, pătrunjel, busuioc etc.

Pe lângă rolul de liant, are rol nutritiv. Furnizează proteine, fibre, minerale și antioxidanți. Cu alte cuvinte, nu avem decât de câștigat dacă folosim această maioneză. 

Nu vă rămâne decât să o încercați și să păstrați rețeta! 

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete de maioneză de post:

Maioneză de post fără ulei – rețetă dietetică
Maioneză de post – cea mai gustoasă, sănătoasă și reușită rețetă
Maioneză de post din semințe – o rețetă care se apropie de gustul maionezei cu ou
Maioneză de post din avocado, gata în 5 minute, fără ulei

Sursă rețetă: Iulia Adam, Maioneză vegană, fără ulei: https://www.youtube.com/watch?v=h6rweeBcrx0&ab_channel=IuliaAdam

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[bws_google_captcha]