Halva din semințe și fulgi de cocos – făcută la rece, fără zahăr

Halvaua făcută după rețeta de mai jos, propusă de Georgiana Rusul, este un adevărat răsfăț în perioada posturilor.

Mai mult decât atât, fiind făcută în casă din ingrediente naturale, este un preparat sănătos.

Halva din seminte si fulgi de cocos – facuta la rece, fara zahar

Imagine cu titlu sugestiv: Halva din seminte si fulgi de cocos: Azerbaijan – stockers

Poate fi servit atât ca desert, cât și ca gustare hrănitoare. Semințele și cocosul au grăsimi care țin de saț câteva ore bune.

Halva din semințe și fulgi de cocos – rețetă

Ingrediente

  • 200 g de miez de floarea-soarelui
  • 100 g de fulgi de cocos
  • 150 g de miere lichidă
  • 1 praf de sare
  • 1-2 lingurițe de pudră de cacao sau roșcove

Mod de preparare

Puneți miezul de semințe de floarea-soarelui în râșnița electrică de cafea și măcinați-i fin, ca o făină. Turnați-i într-un bol.

Măcinați apoi fulgii de cocos până își eliberează uleiurile și se transformă într-o cremă. Adăugați untul de cocos rezultat peste făina de floarea-soarelui. Puneți acum sarea și mierea. Amestecați totul cu mâna foarte bine.

Puneți câteva linguri din compoziție într-un vas separat și adăugați puțină pudră de cacao sau roșcove.

Compoziția bine omogenizată și legată se presează într-o formă dreptunghiulară sau pătrată. Alternați straturile de halva albă, halva cu cacao și iarăși halva albă.

Se lasă să stea la rece câteva ore sau peste noapte, pentru a deveni fermă. Se taie felii și se servește ca atare.

Spre deosebire de halvaua făcută de greci sau de arabi, a noastră este uscată, densă și fermă. A lor se fierbe și arată ca un griș sau ca un terci.

Beneficiile semințelor de floarea-soarelui

Semințele de floarea-soarelui conțin grăsimi polinesaturate și mononesaturate, proteine, fibre, vitamina E, vitamina B3, vitamina B6, acid folic, vitamina B5, fier, magneziu, cupru, zinc, mangan și seleniu.

Vitamina E și seleniul acționează ca niște antioxidanți în corp, care protejează celulele de boli și îmbătrânire. Aceste semințe conțin și alți antioxidanți puternici, precum flavonoizi și acizi fenolici.

Consumul lor ajută la scăderea tensiunii arteriale, a colesterolului și a zahărului din sânge.

Atenție la numărul mare de calorii

Cu toate acestea, halvaua nu trebuie consumată în cantități mari, deoarece are o densitate energetică ridicată.

Țineți cont de faptul că 100 g de semințe de floarea-soarelui au aproape 600 de kilocalorii. Fulgii de cocos au în jur de 660 de kilocalorii.

Serviți halvaua cu moderație, în porții mici. Mai ales dacă țineți cură de slăbire.

Note și sugestii

Semințele de floarea-soarelui pot fi înlocuite sau combinate cu semințe de susan, semințe de dovleac sau semințe de cânepă.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete de halva de post fără zahăr:

Halva de casă din semințe de susan și miere – un desert bogat în minerale esențiale
Halva în două culori, din semințe și miere – cel mai hrănitor desert de post
Halva de casă cu măr – rețetă de post fără zahăr
Halva cu nucă și semințe de cânepă (fără zahăr)

Surse articol:

1. Forța Vitală – Georgiana Ursu: https://www.youtube.com/watch?v=SdmeJFOkuw0&ab_channel=For%C5%A3aVital%C4%83-GeorgianaUrsu
2. Marsha McCulloch, Are sunflower seeds good for you? Nutrition, benefits and more, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/sunflower-seeds

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.