5 rețete de mic-dejun de post din bucătăria grecească

Dacă vă plac mâncărurile grecești, trebuie să notați recomandările de mai jos în caietul vostru cu rețete.

Expertul grec în dieta mediteraneană Elena Paraventes le recomandă pentru masa de dimineață.

Mic-dejunuri grecesti de post

Mic-dejunuri grecesti de post: Bharat Mirchandani

Dieta mediteraneană

Dacă vreți ceva deosebit la micul-dejun, cu specific mediteraneană, testați aceste rețete. Sunt simple dar pline de aromă și savoare.

Chiar dacă sunt de post, ingredientele folosite sunt sățioase și hrănitoare.

Elena Paravantes menționează că dieta meditereaneană este un regim alimentar preponderent vegan.

Ea se bazată în mare parte pe consumul de fructe, legume, verdețuri și plante aromatice.

Să nu uităm că Grecia, la fel ca și România, este o țară ortodoxă. Posturile rânduite de Biserică sunt respectate cu strictețe.

Dieta meditereaneană nu conține multă carne roșie, ci mai curând pește și fructe de mare.

Lactatele sunt de asemenea consumate ocazional.

Accentul cade pe alimentele vegetale.

Citește șiDovlecei cu mazăre la cuptor (sau dovlecei „grecești”) – mâncare de post

5 MIC-DEJUNURI DE POST DIN BUCĂTĂRIA GRECEASCĂ

Micul-dejun într-o zi de post este cea mai provocatoare masă a zilei. El trebuie suficient de hrănitor și energizant încât să țină până la prânz.

PÂINE PRĂJITĂ CU HUMMUS 

Prăjiți câteva felii de pâine integrală. Ungeți-le cu pastă de năut (hummus).

Serviți-le cu ceapă, roșii, ardei gras sau alte legume preferate. Adăugați și o mână de nuci, alune sau muguri de pin.

CEREALE CU MERE 

Pentru această rețetă se poate folosi grâu, bulgur sau orz fiert.

Grâul se fierbe în apă cu puțină sare, până când bobul înflorește. Este la fel ca și coliva.

Se servește cu cubulețe de mere crude sau fierte. Merg și alte fructe, precum stafide, merișoare, migdale sau nuci.

Bulgurul și orzul se înmoaie în apă fierbinte împreună cu bucățile de mere și stafidele, timp de 10 minute.

Cerealele se stropesc pe deasupra cu miere de albine.

TARTINE CU PASTĂ DE MĂSLINE 

Pasta de măsline este un aperitiv popular la greci. Cea din măslinele Kalamata se găsește și la noi în hipermarketuri (ex. Lidl).

Are un gust foarte concentrat, amărui, dar este deosebit de sănătoasă.

Se întinde pe pâine integrală prăjită. Se servește cu felii de roșii și castraveți presărate cu puțină sare.

BOL CU FRUCTE PROASPETE ȘI NUCI 

Tăiați bucăți de banană, curmale, nuci și migdale. Puneți-le într-un bol.

Amestecați 2 lingurițe de tahini (pastă de susan) cu ½ linguriță de miere și 1 linguriță de apă.

Turnați sosul obținut peste fructe și amestecați ușor.

Citește șiGogoşi greceşti cu miere şi scorţişoară

LIPIE COAPTĂ CU LEGUME 

Dacă nu aveți timp să faceți aluatul de pizza în casă, folosiți lipii sau pită.

Amestecați într-un bol 4 linguri de tahini, 2 linguri de apă, sucul de la 1 lămâie și 1 cățel de usturoi zdrobit.

Ungeți lipia cu sosul obținut (sau puteți folosi hummus cu ardei ori suc de roșii). Puneți pe ea câteva felii de roșii, ceapă, măsline, ardei gras, spanac sau altă verdeață. Se pot adăuga și câteva ciuperci sau nuci.

Coaceți lipia sau pita în cuptor, la 200 de grade Celsius, pentru 10 minute. Sau coaceți-o în tigaie, pe aragaz.

Tăiați-o ca pe pizza și serviți-o caldă sau rece.

Surse articol:

1. Elena Paraventes, 5 Easy Mediterranean Vegan Breakfasts, Olive Tomato: https://www.olivetomato.com/5-easy-mediterranean-vegan-breakfasts/
2. Elena Paraventes, Mediterranean Pita Pizza With Tahini Sauce, Olive Tomato: https://www.olivetomato.com/mediterranean-pita-pizza-with-tahini-sauce/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.