Regimul de slăbit cu morcov

O cură de slăbire simplă, care poate fi urmată săptămânal, este regimul cu morcov.

Constă în consumul acestei legume timp de 3 săptămâni, după care se continuă cu 2 zile de morcovi pe săptămână. 

Regimul de slabit cu morcov

Regimul de slabit cu morcov

Regimul de slăbit cu morcov

Iată cum se face cura de slăbire cu morcovi:

→ Dimineața, la trezire: se bea un pahar cu apă în care s-a pus 1 linguriță de oțet de mere și 1 linguriță de miere;

→ La micul-dejun: după 20 de minute de la administrarea băuturii de mai sus se bea o cană de ceai și se consumă o salată făcută din 400-500 g de morcovi dați prin răzătoare; se adaugă 2 lingurițe cu ulei de măsline; în loc de sare se pune pătrunjel, mărar sau tarhon, proaspăt sau uscat;

→ La gustare: la 2-3 ore după micul-dejun se bea o ceașcă de ceai, apă sau suc de fructe;

→ La prânz: se servește un bol cu supă de zarzavat care conține 200-500 g de morcov și verdețuri;

→ La cină: se consumă din nou un bol cu supă caldă din zarzavat;

→ Seara se mai pot consuma lichide.

Beneficiile consumului de morcov

Morcovii au foarte puține calorii. 100 g de morcovi cruzi au doar 40 de calorii. Sunt în schimb bogați în fibre, care asigură și prelungesc senzația de sațietate. Consumul acestei legume ne aduce și unele beneficii sănătății.

Pectina este principala fibră solubilă din morcov. Aceasta contribuie la scăderea zahărului din sânge prin faptul că încetinește digerarea zaharurilor și carbohidraților.

Citește și – Dieta de slăbit cu varză – 3 zile

Totodată, fibrele solubile au rol de prebiotic, adică sunt sursă de hrană pentru bacteriile prietenoase din intestin.

Morcovii îmbunătățesc așadar flora intestinală și implicit imunitatea, scăzând riscul de boli.

Fibrele mai au un beneficiu: inhibă absorbția colesterolului în tractul digestiv, contribuind astfel la scăderea colesterolului excesiv din sânge.

Fibrele insolubile prezente în morcovi – celuloza și ligninii – reglează tranzitul intestinal și previn constipația.

La capitolul vitamine, morcovul este foarte generos. Conține vitamina A (din beta-caroten), vitamina B6, acid folic și vitamina K1.

Citeșe și – Dieta lichidă pentru slăbit – pierzi 2-4 kg în 3 zile

Vitamina A susține sănătatea oculară și este necesară pentru funcția imunitară.

Studiile au arătat că ajută și la scăderea în greutate. Mai precis, ea favorizează diminuarea grăsimii de pe burtă (grăsimea viscerală).

Vitamina B6 asistă la transformarea alimentelor în energie.

Biotina joacă un rol important în metabolismul grăsimilor și proteinelor.

Vitamina K1 asigură buna coagulare a sângelui și susține totodată sănătatea oaselor.

Potasiul menține tensiunea arterială sub control.

Citește și – O supă cu efect rapid de slăbire – doar 3 ingrediente!

Antioxidanții prezenți în morcovi ne păzesc de bolile cardiace și de cancer. Cei mai importanți sunt: licopenul, alfa-carotenul, beta-carotenul, luteina, antocianinii și poliacetilenii.

Surse articol:

1. Formula As, Regimul cu morcovi: http://arhiva.formula-as.ro/2019/1370/clubul-dietelor-de-slabit-46/regimul-cu-morcovi-25319
2. Adda Bjarnadottir, Carrots 101: Nutrition facts and health benefits, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/foods/carrots#vitamins-and-minerals

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.