Brânza de vaci cu smântână – o alegere sănătoasă pentru siluetă, fără multe grăsimi și calorii

Brânzica proaspătă cu smântână pe care o găsim în cutiuțe în magazine este unul din produsele alimentare deopotrivă sănătoase și hipocalorice.

Nutriționistul Mihaela Bilic este un mare suporter al consumului de produse lactate.

Branza de vaci cu smantana – o alegere sanatoasa pentru silueta, fara multe calorii

Branza de vaci cu smantana – o alegere sanatoasa pentru silueta, fara multe calorii

În sprijinul recomandărilor sale aduce dovezi științifice și empirice.

Laptele, brânza și smântâna există de când lumea și nu avem motive să ne îndoim de siguranța și beneficiile lor.

Brânza de vaci are toate calitățile necesare pentru a o include regulat în dietă.

Ne poate aduce beneficii la nivelul intestinului, imunității, oaselor și inimii.

Potrivit pentru curele de slăbire

Este sățioasă și satisfăcătoare.

Este bogată în proteine, vitamina A, vitamina B12, vitamina B2, vitamina D, calciu, fosfor, seleniu și probiotice.

Calciul stimulează metabolismul și arderea grăsimii corporale și previne acumularea de grăsime.

Citește și – Cum să faci brânză de vaci în casă – naturală, fără E-uri

Un alt beneficiu al calciului este că reduce arsurile și deranjamentele stomacale.

Recomandată în diabet și bolile cardiovasculare

Brânza de vaci este o alegere bună pentru diabetici, datorită conținutului bogat în proteine și sărac în calorii și grăsimi.

Un studiu a arătat că la femeile cu un aport adecvat de vitamina D și calciu riscul de diabet este cu 33% mai mic.

Datorită conținutului de vitamina B12, brânza de vaci poate preveni bolile cardiovasculare.

Această vitamină reduce nivelul de homocisteină, care în cantități mari poate cauza tulburări cardiace și neurologice.

Susține sănătatea ochilor, ajută detoxifierea corpului

Fiind o sursă naturală de vitamina A și zinc, brânza de vaci susține sănătatea oculară.

Fosforul și probioticele pe care le conține contribuie la eliminarea toxinelor.

Perlele de brânză cu smântână – un produs lactat bun pentru slăbit

În comerț există o variantă care are și smântână, cum este celebra „Brânză Făgăraș” sau „perluțele de brânză cu smântână”.

Acest produs lactat poate fi un mic-dejun sau un prânz sănătos, atât pentru copii, adulți sau vârstnici.

Inclusiv cei care au probleme cu greutate îl pot consuma fără rezerve, dat fiind că are un conținut mic de grăsimi, undeva la 5 procente.

La fel de acceptabilă este și cantitatea de calorii (100 calorii per 100 g de produs) și cea de glucide (sub 5%).

Citește și – Care este porția corectă de brânză la o masă – dr. Mihalea Bilic

Iată de ce perlele de brânză cu smântână pot fi un produs lactat adecvat pentru cura de slăbire.

Sugestii de servire 

Românilor le place să servească brânza cu smântână alături de mămăliguță.

Dacă sunteți la dietă, serviți brânzica folosindu-vă de legume crude tăiate fâșii, bastonașe, felii sau bărcuțe.

Puteți opta pentru castraveți, dovlecei sau zuchinni, roșii, morcovi, țelină, gulie, sau ardei gras.

Perluțele de brânză cu smântână pot fi adaptate și pentru desert. Puteți adăuga 1 linguriță de miere.

Iar dacă nu vreți să vă compromiteți deloc silueta, adăugați în brânzică fructele voastre preferate.

Cele mai dietetice și sănătoase sunt fructele de pădure: afine, zmeură, căpșuni, coacăze, mure, agude.

Branza de vaci cu fructe de padure

Branza de vaci cu fructe de padure

Rețete cu brânză de vaci

Pe site-ul nostru puteți găsi numeroase rețete inedite cu brânză de vaci:

Fursecuri keto cu brânză dulce, fără zahăr (sub 1 g de carbohidrați)
Cheesecake din brânză și iaurt, fără zahăr și făină (keto)
Tartă cu brânză dulce și stafide, fără făină și puțin zahăr

Surse articol:

1. Mihaela Bilic, Făgăraș sau cottage cheese? https://www.facebook.com/mihaela.bilic/posts/pfbid03888Kqb3r6feLs9qyNnpZbDFoWz7GdzxSoNWb4y1EBxjD8nLuysQYBtVj9hx6Msn2l
2. Ravi Teja Tadimalla, Erin Kenney, 13 benefits of cottage cheese, nutrition & hoe to make it, Style Craze: https://www.stylecraze.com/articles/marvelous-benefits-of-cottage-cheese/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.