30 de alimente care conțin aproape zero calorii

Caloriile au importanța lor în alimentația noastră. Ele furnizează energia de care organismul are nevoie pentru a funcționa optim.

Fără energie, funcția inimii și a plămânilor s-ar opri. Chiar și într-o cură de slăbire, caloriile nu trebuie excluse complet.

30 de alimente care contin aproape zero calorii

30 de alimente care contin aproape zero calorii: Kamran Aydinov – www.freepik.com

Nici excesul, dar nici deficitul drastic de calorii nu este sănătos.

Este important să știm din ce micronutrient provin caloriile pe care le consumăm.

Proteinele și carbohidrații au 4 kilocalorii per gram, iar grăsimile 9 kilocalorii per gram.

Deși grăsimile au cele mai multe calorii, nici acestea nu trebuie excluse din dietă. Unele tipuri de grăsimi sunt importante pentru inimă, precum grăsimile polinesaturate.

În ceea ce privește carbohidrații, trebuie să limităm consumul de carbohidrați rafinați, care au multă energie dar puțini nutrienți.

1 kilocalorie = 1.000 de calorii

Pentru a evita creșterea ponderală, trebuie să ținem sub control aportul de calorii.

Caloriile listate pe eticheta produselor alimentare apar sunt sub denumirea de kilocalorii.

O kilocalorie (kcal) este echivalentul a 1.000 de calorii mici. Așadar, mare atenție la calcule!

Potrivit reglementărilor pentru americani în perioada 2020-2025, aportul zilnic de calorii recomandat pentru adulți variază între 1.600 și 3.200 de calorii pe zi.

Pentru a pierde în greutate, trebuie să creeăm un deficit de calorii.

Unele calorii nu trebuie excluse deoarece ajută la creșterea și menținerea masei musculare în cadrul unei diete de slăbit.

Un exemplu în acest sens sunt caloriile din proteine.

La fel de valoroase sunt caloriile din alimentele bogate în fibre. Acestea mențin sațietatea mai mult timp și ajută la scăderea ponderală.

Citește șiAlimente care stimulează corpul să ardă mai multe calorii

30 de alimente care conțin aproape zero calorii

Vă prezentăm câteva din alimentele cu cel mai mic număr de calorii.

Așa cum era de așteptat, toate fac parte din categoria vegetalelor.

Salata romană – o frunză (6 g) are doar 1 calorie.

Cafeaua neagră – o cană are doar 2 calorii.

Rucola – 10 g au doar 3 calorii.

Usturoiul – 3 g conțin 5 calorii.

Condimentele – 1 linguriță are sub 5 calorii.

Spanacul – 30 g au 7 calorii.

Castraveții – 52 g au doar 8 calorii.

Lămâia și lime – 30 g de suc conțin 8 calorii.

Salata iceberg – 72 g conțin 10 calorii.

Ciupercile albe – 70 g au 15 calorii.

Dovlecelul/zucchini – 124 g au 18 calorii.

Ridichea – 116 g au 19 calorii.

Apio/țelina – 110 g conțin doar 18 calorii.

Varza – 89 g au doar 22 de calorii.

Conopida – 100 g conțin 25 de calorii și doar 5 g de carbohidrați.

Feniculul – 87 g conțin 27 de calorii.

Roșiile cherry – 149 g au 27 de calorii.

Sparanghel – 134 g furnizează 27 de calorii și 70% din doza zilnică recomandată de vitamina K.

Broccoli – 91 g conțin 31 de calorii și peste 100% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

Clementinele – 74 g conțin 35 de calorii și 60% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

Sfecla roșie – 136 g conțin 59 de calorii.

Merele – 125 g de felii de mere au 57 de calorii și 3 g de fibre.

Papaya – 140 g au 55 de calorii.

Morcovii – 128 g au 53 de calorii și peste 400% din doza zilnică recomandată de vitamina A.

Grepfrutul – 123 g conțin 52 de calorii.

Căpșunile – 152 g au 50 de calorii.

Ardeii – 149 g au 46 de calorii.

Pepenele roșu – 152 g au 46 de calorii.

Ceapa – 110 g au 44 de calorii.

Mazărea dulce – 98 g au 41 de calorii și 100% din DZR de vitamina C.

Citește șiCâte calorii arde corpul când mergem pe jos

Surse articol:

1. Jennifer R. Scott, Tyra Tennyson Francis, What is a calorie? Very well Fit: https://www.verywellfit.com/what-is-a-calorie-and-why-should-i-care-3496238
2. Lizzie Streit, 38 Foods that contain almost zero calories, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/zero-calorie-foods
3. Yvette Brazier, Daniel Bubnis, How many calories do you need? Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/263028

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.