Măslinele – Beneficii Pentru Inimă şi Oase

Fructele de măslin – măslinele sunt vitale pentru sănătatea noastră, prin faptul că previn bolile cardiovasculare, indigestia, pietrele la rinichi, cancerul de colon şi artrita. Măslinele sunt de asemenea bune pentru îngrijirea pielii datorită abundenţei de vitamina E.

Măsline

Măslin (Olea europaea)

Măslinele:  proprietăți

Zeci de substanţe nutritive cu rol protectiv pentru sănătate au fost identificate în măsline. Măslinele greceşti negre, măslinele verzi de origine spaniolă, măslinele Kalamat și multe alte soiuri din întreaga lume ne oferă cantităţi importante de antioxidanţi diverşi şi substanţe cu prorpietăţi antiinflamatorii. Uleiul de măsline este folosit pe scară largă la gătit. Studii recente au în vedere dovedirea faptului că uleiul de măsline poate reduce riscul de anumite tipuri de cancer şi disfuncţii cerebrale.

Experţii recomandă câte 7 măsline pe zi pentru menţinerea unui regim alimentar sănătos şi echilibrat. Această hrană este de regulă consumată ca un aperitiv, dar măslinele se pot adăuga la o serie de preparate din cele mai diverse – salate de vară, pizza etc. Măslinele sunt un ingredient nelipsit din bucătăria spaniolă şi dieta mediteraneană.

Măslinele sunt o bogăţie de aminoacizi şi acizi graşi esenţiali, calciu, fier, magneziu, iod, fosfor, sodiu, potasiu şi zinc, seleniu şi cupru în cantităţi mici. Măslinele sunt bogate în vitamina A, provitamina A, E şi vitamine din complexul B, având cantităţi semnificative de colină, precum şi Vitamina C şi K în doze mici. 100g de ulei de măsline are 115 de calorii.

1. Îmbunătăţesc memoria

Măslinele conţi polifenoli, substanţe chimice naturale care reduc stresul oxidativ de la nivelul creierului. O porţe zilnică de măsline poate creşte randamentul memorie cu 25%.

2. Cresc hemoglobina şi puterea

O ceaşcă de măsline conţine 4,4 mg de fier. Fierul ajuta la sinteza carnitinei, un aminoacid care transformă grăsimea în energie. Pe lângă aceasta, fierul stimulează formarea de hemoglobimă din sânge.

3. Controlează apetitul

Mănâncă 10 de măsline înainte de masă şi vei constata o scădere considerabilă a apetitului. Conform studiilor efectuate în Italia, măslinele înainte de masă taie pofta de mâncare cu până la 22%. Acizii graşi mononesaturaţi din măsline stimulează un hormon numit cholecystokinin, care trimite creierului mesaje de saţietate. Mai mult decât atât, aceşti acizi stimulează producţia de adiponectină, un produs chimic care arde grăsimile timp de cinci ore de la ingestie. Conţinutul ridicat de fibre din măsline îmbunătăţeşte digestia şi tranzitul intestinal, ţinând departe constipaţia.

4. Oferă protecţie maximă pentru inimă

Măslinele sunt fructele inimii, deoarece acestea sunt dotate cu toate substanţele necesare unui cord sănătos. Conţin acid oleic, acizi graşi monosaturati şi antioxidanţi, care contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare prin scăderea nivelului de colesterol (rău) şi a riscului de ateroscleroza (rigidizarea arterelor şi blocarea vaselor de sânge).

5. Întăresc oasele

Hydroxytyrosolul, un fitonutrient din măsline care a fost mult timp asociat cu prevenirea cancerului, este acum considerat un ingredient care previne pierderea de masă osoasă. Mai multe studii recente pe animale de laborator au arătat că în urma consumului de măsline, la nivelul oaselor s-a constant o depunere semnificativă de calciu, reducându-se astfel pierderea de masă osoasă totala. De altfel, dieta mediteraneană (care conţine măsline şi ulei de măsline) a fost mult timp asociată cu un risc scăzut de osteoporoză.

masline

6. Au proprietăţi antiinflamatorii

În practicile tradiționale ale medicinei pe bază de plante, preparatele din măsline şi frunze de măslin au fost adesea folosite în tratarea afecţiunilor inflamatorii, inclusiv a inflamaţiilor legate de alergii. Extractele de măsline funcţionează ca nişte antihistaminice la nivel celular. Prin blocarea receptorilor histaminei, componentele unice din extractele de masline pot ajuta la reducerea inflamaţiilor.

7. Un ten fără riduri

O alimentaţie bogată în măsline înseamnă un aspect al tenului mai luminos, neted şi sănătos. Măslinele îmbunătăţesc aspectul ridurilor cu 20% datoarită conţinutului de acid oleic, care păstrează pielea moale şi tânără. În plus, măslinele conţin vitamina E, un antioxidant excelent pentru sănătatea pielii.

Precauţii

Consumul de măsline şi ulei de măsline ar trebuie să fie limitat doar la cei care au restricţie la sare – persoanele hipertensive, supraponderale sau obeze.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

6 comentarii

  1. LA FEL DE BUNE SUNT SI MASLINELE VERZI?EU PUN MAI MULTE CELE VERZI IN BORCANE .VA MULTUMESC

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.