Măslinele verzi – proprietăți și beneficii de sănătate

Măslinele provin din regiunea mediteraneană. Cele verzi diferă în culoare și gust de sortimentele negre prin faptul că sunt culese înainte de a se coace deplin .

În timp ce unii preferă gustul acru și sărat al măslinelor verzi, alții se arată mai atrași de textura moale și gustul ușor dulceag al măslinelor negre.

Măslinele verzi – proprietăți și beneficii de sănătate

Măslinele verzi – proprietăți și beneficii de sănătate

Conținut nutrițional

Măslinele verzi sunt de fapt măsline crude. De aceea ele conțin doar jumătate din caloriile pe care măslinele coapte (negre) le au.

Toate tipurile de măsline au grăsimi, însă acestea sunt grăsimi sănătoase (mononesaturate).

Măslinele verzi sunt bogate în vitamina E, fier și fibre. Conțin de asemenea polifenoli și flavonoide cu proprietăți antiinflamatoare.

Măslinele verzi sunt o sursă bună de acid oleic, un acid gras de tip Omega-9, potasiu, fosfor, zinc și calciu, betacaroten, vitaminele D și K, fitonutrienți și sodiu (măslinele în saramură).

Măsline verzi – beneficii 

Datorită conținutului ridicat de antioxidanți și grăsimi mononesaturate, măslinele verzi au o mulțime de efecte benefice asupra inimii, și nu numai.

1)  Acțiune anti–colesterol

Atât grăsimile mononesaturate, cât și polifenolii din măslinele verzi ajută la prevenirea oxidarii colesterolului. Prin urmare, au un efect de protecție asupra sistemului cardiovascular prin care previn ateroscleroza, atacul de cord sau accidentul vascular cerebral.

2)  Sănătatea inimii

În plus față de acțiunea anticolesterol, polifenolii din măslinele verzi exercită un efect benefic asupra sistemului cardiovascular.

Ajută la prevenirea formării de de cheaguri de sânge și la stimularea vasodilatației.

Acest lucru duce la scăderea presiunii asupra inimii și mbunătățirea funcției cardiace.

3)  Activitate antioxidantă și anticancerigenă

Polifenolii, vitamina E și beta-carotenul din măslinele verzi sunt cele mai importante substanțe antioxidante regăsite în măslinele verzi.

Prin acțiunea lor, polifenolii luptă împotriva radicalilor liberi și combat apariția cancerului, bolilor de inimă, afecțiunile degenerative și îmbătrânirea prematură.

4)  Întărirea vederii

Vitamina A este benefică nu doar pentru sănătatea pielii, ci și pentru vedere.

Susține mai ales vederea nocturnă sau în caz de lumină redusă.

5)  Efect purificator

Datorită conținutului de fibre, măslinele verzi îmbunătățesc funcția ficatului și intestinului.

Contribuie la curățarea colonului și prevenirea constipației.

Toate aceste efecte se datorează detoxifierii și eliminării substanțelor nocive.

6)  Energie pentru corp

Datorită conținutului ridicat de minerale, măslinele verzi pot fi considerate alternative naturale la suplimentele cu multi-minerale.

Oferă organismului diverse substanțe nutritive, energie, forță și rezistență.

7)  Rezistența oaselor

Măslinele verzi sunt bogate în vitamina D, calciu și fosfor. Aceste trei elemente joacă un rol esențial în creșterea, remodelarea și întreținerea oaselor.

Consumul regulat de măsline verzi ajută la prevenirea rahitismului la copii și osteoporozei la adulți.

8)  Ameliorează artrita

Atât măslinele verzi, cât și cele negre ajută la reducerea inflamațiilor ce duc la apariția artritei.

Conțin polifenoli și flavonoide care au proprietăți anti-inflamatoare puternice.

9)  Previn cancerului de colon

Din nou, combinația de grăsimi mononesaturate și vitamina E din măsline ajută la reducerea riscului de cancer de colon.

10)  Reduc simptomele de menopauză

Studiile au arătat că măslinele verzi contribuie la reducerea intensității și frecvenței bufeurilor experimentate de femei în perioada de  menopauză și postmenopauză.

11)  Efecte benefice asupra pielii

Este bine cunoscut faptul că antioxidanții din măsline și uleiul de măsline au un impact pozitiv asupra sănătății pielii, prin prevenirea daunelor cauzate de radicalii liberi asupra țesuturilor.

Măsline verzi conțin de asemenea cantități relativ mari de beta-caroten – un precursor al vitaminei A, și vitamina E, care joacă un rol important în regenerarea, stimularea și protejarea pielii.

Consumul de măsline verzi și ulei de măsline poate ajuta la menținerea unui ten cu o piele netedă, fermă, tânără și lipsită de riduri.

Cum să le consumi

Măslinele verzi sunt consumate ca atare. Pot fi ușor încorporate în salate, sau pot fi folosite ca topping-uri pentru pizza, paste și preparate din carne.

Există o rețetă specială din măsline. Este vorba de o pastă delicioasă pe bază de măsline verzi în amestec cu usturoi, ulei de măsline, suc de lămâie, pâine și biscuiți, toate procesate prin blender.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.