Migdalele – Un Mix Complet De Nutrienţi Esenţiali

Avem o pleiadă extraordinară de fructe uscate şi sâmburi care ne ajută la îmbunătăţirea unei sănătăţi şubrezite şi la menţinerea ei pe termen lung. Migdalele sunt printre cele mai delicioase recomandări de acest tip. Pe lângă aroma lor irezistibilă, migdalele sunt faimoase pentru aportul forte de vitamine pe care îl aduc organismului uman.

Proprietăţi migdale

Migdalele (Prunus dulcis) cresc în migdal, un pom asemănător piersicului. La fel ca şi alunele acaju, fisticul şi nucile pecan, migdalele sunt clasificate ca şi condimente cu gust de nucă. Migdalele dulci au o aromă uşoară de nucă, iar cele amare au un gust mai puternic, specific acestui fruct. Se pot găsi în magazine întregi, jumătăţi, în coajă, în pieliţă, fulgi, esenţă sau pudră. Se recomandă migdalele crude, prăjite sau măcinate în casă.

Migdalele – Un Mix Complet De Nutrienţi Esenţiali

Migdalele sunt extrem de nutritive. Pot înlocui cu uşurinţă carnea. Conţin o gamă extrem de bogată de nutrieţi: vitaminele A, complexul B, C, D, E şi K. Sunt de asemenea împachetate cu magneziu, acizi graşi Omega-6, zinc, fier, calciu, potasiu, fosfor, seleniu, mangan, cupru, tripoftan, acid folic, fibre şi proteine.

Beneficiile migdalelor

Aceşti sâmburi mici sunt la fel de hrănitori pe cât sunt de gustoşi. Migdalele sunt recomandate mai ales în cazuri de oboseală fizică şi psihică. Echilibrează, energizează şi remineralizează întregul organism. Are efect antiseptic asupra intestinelor. Sâmburele de migdală acţionează în mod benefic asupra întregului organism, în multiple feluri:

  • Protejează inima şi reduce riscul de infarct
  • Cresşte capacitatea de apărare a organismului împotriva infecţiilor virale
  • Tratează inflamaţii ale gâtului, căilor pulmonare, gastro-intestinale şi genito-urinare
  • Tratează tuberculoza
  • Ajută la buna funcţionare a creierului
  • Acţionează ca un antidepresiv pentru sistemul nervos
  • Ajută în convalescenţă
  • Reduce nivelul colesterolului rău
  • Normalizează nivelul glicemiei
  • Previne diabetul zaharat
  • Combate obezitatea
  • Elimină constipaţia
  • Vindecă dureri de ochi
  • Alungă palpitaţiile
  • Vindecă pielea uscată şi dermatozele
  • Previne cancerul

Consumul de migdale

Un consum zilnic de migdale poate aduce îmbunătăţiri majore asupra sistemelor principale din corp: cardiovascular, imunitar sau nervos. Se recomandă 20 sâmburi de migdale pe zi pentru a acoperi o parte semnificativă din cerinţele nutriţionale de proteine şi de vitamina E – vitamină care previne cancerul. 20 de migdale conţin tot atât calciu cât conţine un sfert de cană de lapte.

Migdalele – Un Mix Complet De Nutrienţi EsenţialiMigdalele sunt renumite pentru faptul că favorizează digestia şi combat constipaţiile. Persoanele care doresc să scape de câteva kilograme în plus pot face o cură cu migdale. Acestea induc senzaţia de saţietate şi accelerează metabolismul. Atenţie! Se recomandă consumul a cel mult 20 de migdale pe zi, având în vedere că aceşti sâmburi sunt şi foarte bogaţi în calorii.

Migdalele contribuie la sănătatea părului, pielii şi dinţilor. Se pot face masaje cu ulei de migdală pentru tonifierea părului şi a pielii.

Migdalele ajută enorm la dezvoltarea creierului, de aceea sunt recomandate copiilor, dar şi femeilor însărcinate. Migdalele stimulează celulele cerebrale şi previn naşterile premature sau alte afecţiuni congenitale la făt.

Precauţii

Se recomandă consumul a maxim 40 g de migdale crude pe zi (în jur de 6-15 sâmburi). Excesul de migdale nu este recomandat persoanelor cu pietre la rinichi sau celor afectaţi de boli biliare.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...
Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.