Migdalele – un mix de nutrienţi esenţiali

Avem o pleiadă de fructe uscate şi semințe care ne ajută la îmbunătăţirea sănătăţii. Migdalele sunt printre cele mai delicioase alegeri.

Pe lângă aroma lor blândă, migdalele sunt cunoscute pentru aportul substanțial de vitamine pe care îl aduc în corp.

Migdalele – un mix denutrienţi esenţiali

Migdalele – un mix denutrienţi esenţiali

Proprietăţi migdale

Migdalele (Prunus dulcis) cresc în migdal, un pom asemănător piersicului.

Sunt atât de hrănitoare încât pot înlocui carnea.

Conţin o gamă diversă de nutrienţi: vitaminele A, complexul B, C, D, E şi K, magneziu, acizi graşi Omega-6, zinc, fier, calciu, potasiu, fosfor, seleniu, mangan, cupru, tripoftan, acid folic, fibre şi proteine.

 

Beneficiile migdalelor

Migdalele sunt recomandate mai ales persoanelor care suferă de oboseală fizică şi psihică. Echilibrează, energizează şi remineralizează întregul organism.

Au efect antiseptic asupra intestinelor. Iată și alte beneficii:

  • Protejează inima şi reduce riscul de infarct
  • Cresşte capacitatea de apărare a organismului împotriva infecţiilor virale
  • Tratează inflamaţii ale gâtului, căilor pulmonare, gastro-intestinale şi genito-urinare
  • Tratează tuberculoza
  • Ajută la buna funcţionare a creierului
  • Acţionează ca un antidepresiv pentru sistemul nervos
  • Ajută în convalescenţă
  • Reduce nivelul colesterolului rău
  • Normalizează nivelul glicemiei
  • Previne diabetul zaharat
  • Combate obezitatea
  • Elimină constipaţia
  • Vindecă dureri de ochi
  • Alungă palpitaţiile
  • Vindecă pielea uscată şi dermatozele
  • Previne cancerul

Consumul de migdale

Un consum zilnic de migdale poate aduce îmbunătăţiri sistemului cardiovascular, imunitar și nervos.

Se recomandă 20 sâmburi de migdale pe zi pentru a acoperi o parte semnificativă din cerinţele nutriţionale de proteine şi de vitamina E – vitamină care previne cancerul.

20 de migdale au tot atât calciu cât un sfert de cană de lapte.

Migdalele sunt renumite pentru faptul că stimulează digestia şi combat constipaţiile. Persoanele care doresc să scape de câteva kilograme în plus pot face o cură cu migdale.

Acestea induc senzaţia de saţietate şi accelerează metabolismul. Însă nu trebuie depășită doza de 20 de bucăți pe zi, deoarece sunt bogate în calorii.

Migdalele mai contribuie la sănătatea părului, pielii şi dinţilor. Se pot face masaje cu ulei de migdale pentru tonifierea părului şi a pielii.

Ajută la dezvoltarea creierului, de aceea sunt recomandate copiilor, dar şi femeilor însărcinate.

Stimulează celulele cerebrale şi previn naşterile premature sau alte afecţiuni congenitale la făt.

Precauţii

Excesul de migdale poate fi dăunător, mai ales nu persoanelor cu pietre la rinichi sau afecțiuni biliare.

Se recomandă maxim 40 g de migdale crude pe zi (în jur de 6-15 sâmburi).

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.