Kiwi – cel mai bine tolerat laxativ natural pentru constipația cronică

Articol bazat pe studii științifice

Fructele sunt întotdeauna o alegere bună pentru ușurarea tranzitului.

Un studiu recent a arătat că cele mai bune efecte în remedierea constipației nu le-au avut prunele, ci kiwi.

Kiwi – cel mai bine tolerat laxativ natural pentru constipatia cronica

Kiwi – cel mai bine tolerat laxativ natural pentru constipatia cronica

Sistemul digestiv are rolul de a descompune mâncarea în nutrienți și energie utilizabilă.

Fructele se digeră ușor și ușurează mult tranzitul intestinal.

Data viitoare când aveți probleme cu scaunul, mâncați un kiwi.

Acest fruct poate fi un remediu excelent pentru constipația cronică.

Prunele, psyllium și kiwi – care este cel mai bun remediu pentru constipație?

Prunele sunt primele recomandări pentru constipație. Le găsim în toate cărțile de nutriție și terapeutică naturală.

La fel de des întâlnim recomandarea ca pacienții cu constipație să includă în dietă tărâțele de psyllium.

Studiile au confirmat acțiunea lor laxativă.

Prunele și tărâțele de psyllium s-au dovedit eficiente în ameliorarea constipației cronice.

Din păcate, nu sunt cea mai bună soluție pe termen lung.

Citește și – Intestine leneșe și constipație? Consumă în fiecare seară 1 lingură din acest preparat delicios

Un studiu publicat în 2021 în Jurnalul American de Gastroenterologie a comparat eficiența și toleranța a trei alimente laxative: prune, tărâțe de psyllium și kiwi.

Cei 75 de pacienți implicați în studiu erau diagnosticați cu constipație cronică. Aceștia au fost împărțiți în 3 grupuri.

• grupul 1 a primit 2 fructe kiwi pe zi
• grupul 2 a primit 100 g de prune uscate pe zi
• grupul 3 a primit 12 g de psyllium pe zi

Studiul a durat 4 săptămâni.

Toate grupurile au raportat o îmbunătățire a consistenței și frecvenței scaunelor.

Cu toate acestea, kiwi s-a dovedit superior datorită efectelor adverse minime.

Efecte adverse la consumul de prune și psyllium

Tărâțele de psyllium au provocat dureri abdominale la 33% din pacienți, iar 19% dintre aceștia s-au plâns de gaze intestinale.

La consumul de prune, principalul efect advers a fost balonarea, raportată de 36% dintre participanți.

18% dintre subiecți au experimentat gaze și dureri abdominale.

Kiwi este mai bine tolerat

În grupul care a primit kiwi, doar 11% dintre participanți s-au plâns de balonare. Nu a existat nici un caz de dureri abdominale sau gaze.

48% din participanții care au primit prune sau psyllium s-au declarat mulțumiți de tratament.

Citește și – Ceaiuri pentru constipație recomandate de botanista Maria Treben

Procentul celor satisfăcuți de tratament a fost însă mult mai mare (68%) în grupul cu kiwi.

Concluzia autorilor a fost că prunele, psyllium și kiwi ameliorează simptomele de constipație cronică.

Participanții au avut însă un grad de tolerabilitate mai mare la kiwi.

Consumul de kiwi a fost asociat cu cea mai mică rată de nemulțumire și efecte adverse.

Kiwi reduce simptomele de colon iritabil

Sunt mai multe studii care confirmă eficiența fructelor de kiwi în ameliorarea constipației.

Trei kiwi pe săptămână a crescut semnificativ numărul de scaune săptămânale și au redus disconfortul gastrointestinal la persoanele cu constipație ușoară.

Extractul de kiwi s-a dovedit util și în ameliorarea simptomelor provocate de colonul iritabil, precum balonarea, flatulența și durerile abdominale.

Îmbunătățește imunitatea și sănătatea cardiometabolică

Kiwi are un conținut ridicat de vitamina C, fibre, potasiu, vitamina E și acid folic. Furnizează de asemenea enzime și antioxidanți importanți.

Servit cu regularitate, acest fruct îmbunătățește nu doar digestia, ci și imunitatea și sănătatea metabolică.

Citește și – Kiwi – un fruct binefăcător pentru sistemul respirator, digestiv și cardiovascular

Studiile au arătat că reduce grăsimea corporală, îmbunătățește tensiunea arterială și reglează răspunsurile inflamatorii la tinerii obezi sau supraponderali.

Servit cu o oră înainte de culcare, kiwi ajută la instalarea somnului și crește durata acestuia.

Un motiv în plus să-l consumați este că reduce inflamația gingivală.

Surse articol:

1. GreenMedInfo, The best fruit for chronic constipation: https://greenmedinfo.com/blog/best-fruit-chronic-constipation-hint-its-not-prunes
2. Johns Hopkins Medicine, 5 Foods to improve your digestion: https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/5-foods-to-improve-your-digestion
3. Stephanie King, Does kiwifruit help chronic constipation? M Health Lab: https://labblog.uofmhealth.org/lab-report/does-kiwifruit-help-chronic-constipation
4. Chey SW, Chey WD, Jackson K, Eswaran S. Exploratory Comparative Effectiveness Trial of Green Kiwifruit, Psyllium, or Prunes in US Patients With Chronic Constipation. Am J Gastroenterol. 2021 Jun 1;116(6):1304-1312. doi: 10.14309/ajg.0000000000001149. PMID: 34074830.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.