Kiwi – un fruct binefăcător pentru sistemul respirator, digestiv și cardiovascular

Kiwi (Actindia chinensis) este un fruct originar din zonele de sud și est ale Chinei. În prezent se găsește pe întreg parcursul anului în magazinele alimentare din toată lumea.

La fel ca ananasul, rodia, portocalele și alte fructe tropicale, kiwi a fost adoptat cu ușurință de români.

Kiwi – un fruct binefacator pentru sistemul respirator, digestiv si cardiovascular

Kiwi – un fruct binefacator pentru sistemul respirator, digestiv si cardiovascular: Stoccking-freepik.com

Unii îl consumă doar pentru savoarea lui deosebită, alții îl apreciază pentru calitățile sale nutritive și medicinale.

Studiile au arătat că acest fruct are beneficii pentru sănătatea digestivă și metabolică.

Kiwi – un fruct cu efect protector  împotriva bolilor

Poate fi considerat un „super”-fruct, datorită profilului său nutrițional bogat.

Kiwi conține cantități generoase de vitamina C, vitamina A, vitamine B, vitaminele K și E, fibre și potasiu.

Vitaminele din kiwi au rol antioxidant.

Vitamina C este importantă pentru creșterea imunității la răceli și alte infecții. Kiwi susține imunitatea și prin conținutul de vitamina B6.

Vitamina K are un rol esențial în sănătatea oaselor. Totodată, sprijină funcția sistemului cardiovascular.

Vitamina A are o valoare deosebită pentru piele, ochi și aparatul respirator.

Citește și – Kiwi întărește imunitatea și reduce incidența și severitatea afecțiunilor respiratorii

Potasiul ajută și el sistemul cardiovascular prin echilibrarea nivelului electroliților din corp și al tensiunii arteriale.

Nu în ultimul rând, fibrele din kiwi sunt benefice pentru digestie, dar și pentru prevenirea unor boli mai grave, precum diabet sau hipertensiune arterială.

În kiwi se găsesc și compuși antioxidanți (polifenoli, carotenoide), care protejează celulele de daunele radicalilor liberi și previn bolile cronice.

Ce beneficii are consumul de kiwi

Beneficiile asociate consumului de kiwi vizează îndeosebi aparatul respirator, sistemul digestiv și cel cardiovascular.

Kiwi poate ajuta la prevenirea bolilor de inimă și a accidentelor vasculare cerebrale.

Administrat în cadrul unei diete sănătoase, kiwi ajută la scăderea concentrației de trigliceride și combaterea hipertensiunii arteriale.

Citește și – 2-3 kiwi pe zi îmbunătățesc sănătatea digestivă și cardiovasculară

Protejează fătul pe perioada sarcinii, datorită conținutului de acid folic și a vitamine B6.

Ameliorează simptomele de astm și de colon iritabil.

Studii efectuate pe kiwi

Studiile au arătat că kiwi exercită un efect protector asupra aparatului respirator, fiind recomandat îndeosebi în astm și respirație șuierătoare.

Datorită faptului că modulează pozitiv funcția sistemului imunitar, kiwi reduce incidența bolilor respiratorii. Protejează împotriva gripei mai ales la copii și vârstnici.

Potrivit unui raport, copiii care mănâncă săptămânal 6-7 porții de kiwi sau alte alimente bogate în vitamina C au un risc cu aproape 30% mai mic de a suferi de respirație șuierătoare.

Această acțiune protectoare a fost constatată și la cei care consumă alimente bogate în vitamina C doar de 1-2 ori pe săptămână.

Kiwi ajută digerarea proteinelor, atât la nivelul stomacului, cât și a intestinului subțire.

Un experiment pe pacienți cu sindromul colonului iritabil a arătat că cei care consumă kiwi au un tranzit intestinal și o funcție intestinală mai bune.

Administrarea acestui fruct a fost corelată și cu efecte anticancerigene directe și indirecte, îndeosebi în cancerul colorectal.

Citește și – Fructele kiwi scad tensiunea, grăsimile din sânge și riscul formării de cheaguri

Sfaturi de consum

Deși este un fruct sănătos, kiwi trebuie consumat în cantități mici, din cauza conținutului ridicat în fructoză.

Poate fi servit ca atare. Sau poate fi adăugat în salate de fructe sau smoothie-uri/sucuri.

Un smoothie sănătos poate fi obținut din kiwi, banană și ananas.

Dacă vreți să accelerați procesul de coacere a fructelor de kiwi, puneți-le într-o pungă de hârtie împreună cu alte fructe, precum mere sau banane.

Atenție, kiwi este un fruct care poate cauza alergii la unele persoane.

Citește și – Cum să cureți un kiwi în câteva secunde (video)

Surse articol

1. Food Facts Mercola, What is Kiwifruit Good For? https://foodfacts.mercola.com/kiwifruit.html
2. Giuseppe Lippi, Camilla Mattiuzzi, Kiwifruit and Cancer: An Overview of Biological Evidence, Nutr Cancer. 2020;72(4):547-553: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31387399/
3. Welma Stonehouse, Cheryl S Gammon, Kathryn L Beck, Cathryn A Conlon, Pamela R von Hurst, Rozanne Kruger, Kiwifruit: our daily prescription for health, Can J Physiol Pharmacol. 2013 Jun;91(6):442-7: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23746068/
4. David P Richardson, Juliet Ansell, Lynley N Drummond, The nutritional and health attributes of kiwifruit: a review, Eur J Nutr. 2018 Dec;57(8):2659-2676: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29470689/

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.