2-3 KIWI pe zi îmbunătățesc sănătatea DIGESTIVĂ și CARDIOVASCULARĂ

Fructele kiwi sunt foarte bogate în vitamina C și vitamina K. Conțin de asemenea cantități bune de cupru, vitamina E, potasiu și mangan. Ceea ce le face benefice sistemului digestiv și cardiovascular este conținutul de fibre.

Aceste substanțe ne dau sațietate, ajută la scăderea colesterolului și previn constipația. Studiile au arătat că dietele care conțin multe fibre ajută la scăderea riscului de boli cardiovasculare (inclusiv atacul de cord).

Fibrele favorizează de asemenea eliminarea toxinelor, fiind utile în prevenirea cancerului de colon.

Numeroase studii clinice realizate pe oameni au arătat că fructele kiwi sunt extrem de eficiente împotriva constipației.

Persoanele care se confruntă adesea cu problema constipației ar trebui să includă mai des în dietă fructele kiwi, alături de alte fructe cu efecte laxative, precum smochinele și prunele uscate.

Cercetătorii de la Universitatea de Tehnologie Auckland din Noua Zeelandă au testat efectele laxative ale fructelor kiwi pe persoane vârstnice.

Participanții au primit câte 2-3 kiwi pe zi, timp de 3 săptămâni. Rezultatele au arătat că un consum regulat de kiwi îmbunătățesc tranzitul intestinal și fac scaunul mai moale.

_______________________________________________________________________________________________

Un alt studiu, realizat în China, a arătat că 2 kiwi pe zi, timp de 4 săptămâni, au remediat constipația, au îmbunătățit confortul general și au redus necesitatea utilizării de laxative sintetice.

_______________________________________________________________________________________________

Și persoanele cu sindromul colonului iritabil (manifestat prin dureri abdominale, diaree, constipație) au raportat o îmbunătățire a funcției intestinale în urma consumului a câte 2 kiwi pe zi timp de 1 lună.

_______________________________________________________________________________________________

Fructele kiwi sunt benefice și pentru sistemul cardiovascular. Acestea reduc cantitatea de grăsimi (trigliceride) din sânge și scad riscul de formare a cheagurilor de sânge.

Datorită conținutului de vitamina C, potasiu și polifenoli, kiwi exercită efecte protectoare asupra vaselor de sânge și a inimii.

Un studiu a arătat că persoanele care au mâncat câte 2-3 kiwi pe zi, timp de 28 de zile, au avut un risc mai mic de formare a cheagurilor de sânge cu 18%. Consumatorii de kiwi au beneficiat de asemenea de o reducere de 15% a nivelului trigliceridelor.

_______________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. Chang CC., Lin YT, Lu YT, Liu YS, Liu JF., Kiwifruit improves bowel function in patients with irritable bowel syndrome with constipation, Asia Pac J Clin Nutr. 2010;19(4):451-7: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21147704

2. World’s Healthiest Foods, Kiwifruit: http://www.whfoods.com/genpage.php?dbid=41&tname=foodspice

3. Live Strong, What Are the Benefits of Eating Kiwi Fruit? http://www.livestrong.com/article/346805-what-are-the-benefits-of-eating-kiwi-fruit/

4. Mercola, What Is Kiwi Good For? http://foodfacts.mercola.com/kiwi.html#_edn3

5. Chan AO., Leung G, Tong T, Wong NY., Increasing dietary fiber intake in terms of kiwifruit improves constipation in Chinese patients, World J Gastroenterol. 2007 Sep 21;13(35):4771-5: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17729399

6. Rush EC., Patel M, Plank LD, Ferguson LR., Kiwifruit promotes laxation in the elderly, Asia Pac J Clin Nutr. 2002;11(2):164-8: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12074185

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.