Mâncați kiwi pentru o imunitate mai bună – reduce incidența și severitatea infecțiilor respiratorii

Articol bazat pe studii științifice

Toate alimentele de origine vegetală au beneficii care depășesc sfera nutrițională de bază.

Dumnezeu le-a înzestrat nu doar cu substanțe hrănitoare, ci și cu anumiți compuși care ne pot apăra de boli.

Kiwi creste imunitatea la recei si reduce severitatea infectiilor respiratorii

Kiwi creste imunitatea la raceli si reduce severitatea infectiilor respiratorii

Studiile recente corelează dietele bogate în fructe și legume cu o protecție naturală împotriva afecțiunilor degenerative.

Tot mai multe studii scot la iveală rolul profilactic și terapeutic al fructelor și legumelor.

Un fruct pentru care cercetătorii din Noua Zeelandă ne dau motive întemeiate să îl includem mai des în alimentație este kiwi.

Un studiu recent realizat de aceștia, a arătat că fructele de kiwi influențează în mod fericit sistemul imunitar înnăscut și sistemul imunitar (adaptativ) dobândit.

Rezultatele obținute au fost publicate în jurnalul „Advances in Food and Nutrition Research” în anul 2013.

Kiwi modulează activitatea sistemului imunitar

Menținerea funcției sistemului imunitar la cote maxime este crucială pentru sănătate.

Unele alimente conțin nutrienți care modulează activitatea sistemului imunitar într-un mod favorabil. Acest concept este cunoscut sub numele de „imunonutriție”.

Din categoria lor face parte și fructul kiwi.

Acesta conține o cantitate mare de vitamina C. Este bogat în polifenoli, carotenoide, vitamina E și fibre. Toți acești compuși au o acțiune binefăcătoare asupra sistemului imunitar.

Oamenii de știință au investigat acțiunea imunomodulatoare a fructelor de kiwi in vitro, in vivo, pe animale și celulele sangvine umane.

Studiile umane intervenționale au arătat că fructul kiwi influențează mai mulți biomarkeri ai stresului oxidativ și răspunsurile imunitare.

Kiwi

Kiwi

Previne și ameliorează răceala și gripa

Datorită acestor activități, kiwi are potențialul de a reduce incidența și severitatea simptomelor tractului respirator superior.

Autorii sunt de părere că acest fruct poate fi mai eficient în prevenirea și tratarea infecțiilor respiratorii decât vitamina C.

Kiwi accelerează recuperarea organismului după un episod de răceală sau gripă.

Este un fruct valoros pentru copiii și bătrânii cu o susceptibilitate crescută la răceli și infecții.

Reduce durerea în gât și congestia capului

Într-un studiu din 2012, persoanele vârstnice care au consumat câte 4 kiwi pe zi au raportat o ameliorare a simptomelor.

Mai exact, kiwi a redus severitatea și durata durerii în gât și a congestiei capului.

Acest efect a fost corelat cu creșterea nivelurilor sangvine de vitamina C, alfa-tocoferol, luteină, zeaxantină și acidul folic eritrocitar.

Totodată, consumul de kiwi a redus peroxidarea lipidelor.

Protejează împotriva cancerului și bolilor cardiovasculare

Efectul protector al fructului kiwi este mult mai amplu.

Acesta poate preveni daunele ADN provocate de radicalii liberi și asociate cu mutațiile și cancerului.

Kiwi protejează sănătatea intestinală și cardiovasculară.

Reduce agregarea plachetară și implicit riscul de formare a cheagurilor de sânge. Scade tensiunea arterială și trigliceridele și crește valoarea colesterolului bun (HDL).

Kiwi are efecte laxative. Îmbunătățește digestia și ameliorează constipația fără efecte secundare.

Crește absorbția fierului atunci când este consumat împreună cu alimente bogate în fier.

Surse articol:

1. Calder PC. Immunonutrition. BMJ. 2003 Jul 19;327(7407):117-8. doi: 10.1136/bmj.327.7407.117. PMID: 12869428; PMCID: PMC1126497.
2. Skinner MA, Bentley-Hewitt K, Rosendale D, Naoko S, Pernthaner A. Effects of kiwifruit on innate and adaptive immunity and symptoms of upper respiratory tract infections. Adv Food Nutr Res. 2013;68:301-20. doi: 10.1016/B978-0-12-394294-4.00017-1. PMID: 23394995.
3. Hunter DC, Skinner MA, Wolber FM, Booth CL, Loh JM, Wohlers M, Stevenson LM, Kruger MC. Consumption of gold kiwifruit reduces severity and duration of selected upper respiratory tract infection symptoms and increases plasma vitamin C concentration in healthy older adults. Br J Nutr. 2012 Oct;108(7):1235-45. doi: 10.1017/S0007114511006659. Epub 2011 Dec 15. PMID: 22172428.
4. Denise C.Hunter, Margot A. Skinner, A. Ross Ferguson, Chapter 12 – Kiwifruit and health, Fruits, Vegetables, and Herbs Bioactive Foods in Health Promotion, 2016, Pages 239-269: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780128029725000123
5. Stonehouse W, Gammon CS, Beck KL, Conlon CA, von Hurst PR, Kruger R. Kiwifruit: our daily prescription for health. Can J Physiol Pharmacol. 2013 Jun;91(6):442-7. doi: 10.1139/cjpp-2012-0303. Epub 2013 May 15. PMID: 23746068.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.