Adevăratul motiv pentru care avem nevoie de magneziu – dr. Eric Berg

Circa 300 de reacții enzimatice din corp au loc prin intermediul magneziului.

De el depind funcția normală a celulelor și organelor.

Adevaratul motiv pentru care avem nevoie de magneziu

Adevaratul motiv pentru care avem nevoie de magneziu: Freepik.com

Magneziul îndeplinește roluri esențiale în corp

Magneziul este necesar pentru:

  • sinteza proteinelor
  • contracția musculară
  • dezvoltarea oaselor
  • funcționarea nervilor
  • controlul glucozei din sânge
  • reglarea tensiunii arteriale
  • contracția miocardică
  • producția de energie
  • sinteza acidului nucleic

Deficitul de magneziu contribuie așadar la numeroase probleme de sănătate.

Ce probleme creează deficitul de magneziu

Când magneziul scade mult sub linita normală, apar o serie de simptome specifice:

  • apatie
  • depresie
  • crampe severe
  • slăbiciune
  • oboseală
  • convulsii
  • deformări ale scheletului
  • sindrom metabolic

În ce afecțiuni ajută magneziul

Studiile susțin utilitatea magneziului în prevenirea și tratarea unor afecțiuni, precum:

  • dureri de cap
  • migrene
  • crampe la nivelul picioarelor
  • dureri musculare
  • sindrom metabolic
  • diabet
  • hiperlipidemie
  • astm bronșic
  • sindrom premenstrual
  • aritmie cardiacă
  • oboseală

Previne formarea calculilor renali și apariția cataractei.

Este prescris și în depresie, ca adjuvant.

Ajută la reducerea stresului și a tulburărilor de somn.

Scade inflamația, nivelul zahărului din sânge.

Menține ritmul cardiac normal.

Susține sănătatea oaselor și producția de energie.

Citește și – Magneziul ameliorează tulburările metabolice

Adevăratul motiv pentru care avem nevoie de magneziu

Un beneficiu mai puțin cunoscut al magneziului este acela că menține inima și artrele sănătoase.

Dr. Eric Berg consideră că acesta este motivul principal pentru care avem nevoie de magneziu.

Acest mineral susține sănătatea endoteliului – stratul care căptușește arterele la interior.

Împreună cu alți compuși, face ca vasele de sânge să rămână deopotrivă rezistente și elastice.

Are de asemenea efecte vasodilatatoare.

Previne formarea trombilor (cheaguri de sânge).

În virtutea acestor calități, magneziul se arată a fi un mineral extrem de important pentru sănătatea cardiovasculară.

Să nu uităm că bolile de inimă sunt în topul cauzelor de mortalitate la nivel mondial.

FDA admite că dietele care furnizează suficient magneziu contribuie la reducerea riscului de hipertensiune arterială.

Dr. Berg atenționează însă că magneziul nu va produce îmbunătățiri notabile dacă dieta este nesănătoasă – bogată în carbohidrați.

Citește și – 300 mg de magneziu pe zi scad tensiunea arterială într-o lună

Din ce alimente luăm magneziu?

Aportul de magneziu a scăzut dramatic în ultima jumătate de secol.

Acest lucru se datorează solului și plantelor tot mai sărace în minerale.

Datele recente susțin că peste 50% din populația lumii (mai ales în țările occidentale) nu consumă nici măcar doza minimă necesară.

Puțini știu că magneziul se pierde în proporție de 80% în urma procedeelor de procesare a alimentelor.

Preodusele alimentare rafinate nu conțin aproape deloc magneziu.

Cele mai bune surse de magneziu

Legumele cu frunze verzi sunt cele mai bune surse de magneziu.

Acest mineral se află în centrul clorofilei.

Orice aliment care conține clorofilă ne poate oferi magneziu.

Din păcate, consumul nostru este în jur de 1-2% din cantitatea recomandată de verdețuri și legume.

Alte surse bune de magneziu sunt nucile, semințele, carnea, produsele marine și fructele de pădure.

Suplimente de magneziu pe care NU trebuie să le iei

Cei care vor să ia suplimente trebuie să evite anumite forme de magneziu:

  • oxidul de magneziu
  • hidroxidul de magneziu
  • carbonatul de magneziu
  • sulfatul de magneziu

Citește și – Care este cel mai bun tip de magneziu din farmacii, cu cea mai mare rată de absorbție

Cele mai bune suplimente de magneziu

Dr. Berg recomandă următoarele tipuri de magneziu, care au o rată bună de absorbție și eficiență:

  • citrat de magneziu (crampe, dureri de cap)
  • treonat de magneziu (susține funcțiile cognitive)
  • bisglicinat de magneziu (crampe, stres, controlul zahărului din sânge, insomnie; acesta nu are efect laxativ)
  • orotat de magneziu (energie – atleți)
  • taurat de magneziu (diabet, tulburări glicemice)
  • malat de magneziu (fibromialgie)

În doze mari, magneziul poate cauza scaune moi.

Surse articol:

1. Al Alawi AM, Majoni SW, Falhammar H. Magnesium and Human Health: Perspectives and Research Directions. Int J Endocrinol. 2018;2018:9041694. Published 2018 Apr 16. doi:10.1155/2018/9041694: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5926493/
2. Dr. Eric Berg, The real reason we need magnesium: https://www.youtube.com/watch?v=c4IGYZ1iDUU&ab_channel=Dr.EricBergDC
3. Schwalfenberg GK, Genuis SJ. The Importance of Magnesium in Clinical Healthcare. Scientifica (Cairo). 2017;2017:4179326. doi:10.1155/2017/4179326: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5637834/
4. Razzaque MS. Magnesium: Are We Consuming Enough? Nutrients. 2018 Dec 2;10(12):1863. doi: 10.3390/nu10121863. PMID: 30513803; PMCID: PMC6316205: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30513803/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.