Uimitor: Vitamina D influențează toate organele și țesuturile corpului

Vitamina D este un subiect fierbinte al momentului.

Cei mai mulți o asociază cu sănătatea oaselor. Însă ultimele studii au arătat că are un rol esențial pentru imunitate.

Vitamina D afecteaza toate organele din corp

Vitamina D afecteaza toate organele din corp: Macrovector – www.freepik.com

Ceea ce este cu adevărat uimitor este că această vitamină afectează fiecare organ și țesut al corpului.

Vitamina D afectează toate organele corpului

Aproape fiecare celulă are receptori pentru vitamina D. Acțiunea sa este atât de largă, încât deficitul ne poate afecta semnificativ sănătatea.

Datorită naturii sale liposolubile, penetrează membranele celulare și ajunge fix în nucleul celulelor.

Ne putem imagina cât de puternic este impactul ei la nivelul celular.

De altfel, 3-4% din genomul nostru (totalitatea genelor din corp) este influențat de vitamina D.

Vă prezentăm în continuare, pe scurt, 19 organe și țesuturi din corp care au nevoie de un aport optim de vitamina D.

CREIERUL

Deficitul de vitamina D afectează somnul de noapte.

Asta deoarece această vitamină este implicată în ritmul circadian.

Insomnia, apneea de somn, trezitul în toiul nopții (din cauza nivelului crescut de cortizol), pot fi ameliorate cu vitamina D.

Dacă vă confruntați cu aceste probleme, încercați să luați un supliment cu vitamina D seara, înainte de culcare.

Vitamina D influențează funcțiile cognitive, precum capacitatea de memorare și concentrarea.

Nu este de mirare de ce bolnavii de Alzheimer, demență sau Parkinson au niveluri mici de vitamina D.

Dispoziția este de asemenea afectată de vitamina D.

Așa se explică de ce în sezonul rece crește rata depresiilor.

Expunerea redusă la soare ne predispune la tristețe și stări melancolice.

Dacă suferiți de depresie sau anxietate, luați vitamina D. Vă va îmbunătăți considerabil starea de spirit, precum și memoria.

PĂRUL

Vitamina D afectează nu doar creierul, ci și părul de pe cap.

Creșterea părului și producția unui număr suficient de fire de păr depind de vitamina D.

Deficitul de vitamina D poate provoca:

  • uscarea și subțierea părului
  • grizonarea prematură
  • căderea părului în perioade de stres sau menopauză
  • alopecie (o boală autoimună)

Inclusiv pielea capului are de suferit din cauza unui deficit de vitamina D.

Lipsa de vitamina D poate predispune la psoriazis la nivelul scalpului.

PIELEA

Persoanele cu niveluri scăzute de vitamina D au de regulă acnee sau vitiligo.

Această vitamină reduce inflamația de la nivelul pielii. Previne cancerul de piele (melanom).

SINUSURILE

Știați că sinusurile au receptori pentru vitamina D?

Prezența ei la acest nivel are un scop important: acela de a ne proteja de virusurile care pot pătrunde pe căle nazală.

Lipsa de vitamina D poate duce la congestii nazale, sinuzită, răceli și infecții repetate.

SISTEMUL IMUNITAR

Timusul, glanda de deasupra inimii, este tabăra de antrenament pentru celulele imunitare T.

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, timusul se micșorează. Și odată cu el, funcția sistemului imunitar.

Timusul are nevoie de vitamina D pentru ca toate componentele sistemului imunitar să funcționeze optim.

Celulele B, celulele T, celulele imunitare înăscute și cele dobândite au receptori ai vitaminei D.

Această vitamină are un rol mult mai important în imunitate. Anume acela de modulator.

Vitamina D amortizează răspunsurile imunitare exagerate.

Previne furtuna de citokine și atacul anticorpilor asupra propriilor celule ale corpului.

Reduce riscul de dezvoltare a tulburărilor autoimune și alergiilor.

Menține virusurile sub control și împiedică pătrunderea acestora în celule.

Reduce riscul de răceli și infecții virale.

În concluzie, vitamina D este cel mai important nutrient pentru sistemul imunitar. La fel ca și zincul.

Citește și – Doza necesară de vitamina D este de 5.000 de ori mai mare decât cea recomandată de medici

TIROIDA

90% din cazurile de hipotiroidism sunt cauzate de tiroidita Hashimoto, care este o boală autoimună.

Efectele imunomodulatoare ale vitaminei D pot fi utile în această problemă.

Vitamina D este unul din cele mai bune remedii pentru bolile autoimune în general.

Ea scade inflamația și complicațiile provocate de atacul anticorpilor.

Inclusiv boala Graves, care este de asemenea o tulburare autoimună ce duce la hipertiroidism, poate fi ameliorată cu vitamina D.

Citește și – Lipsa de vitamina D crește riscul bolilor tiroidiene

PLĂMÂNII

Vitamina D combate inflamațiile și infecțiile pulmonare, precum bronșita și pneumonia.

Astmul la copii poate fi ameliorat doar prin expunerea acestora mai mult la soare.

Asta deoarece vitamina D ajută la deschiderea căilor respiratorii și îmbunătățirea respirației.

Este recomandată și în afecțiuni mai grave, precum boala pulmonară obstructivă cronică sau cancerul pulmonar.

Citește și – 80% din bolnavii de COVID-19 au lipsă de vitamina D (studiu recent)

OCHII

Nivelurile scăzute de vitamina D sunt asociate cu degenerescență maculară, glaucom și ochi uscați.

Persoanele cu predispoziție sau început de cataractă pot beneficia de pe urma suplimentelor de vitamina D.

Acestea încetinesc progresia bolii.

GLANDELE SUPRARENALE

Glandele suprarenale necesită vitamina D pentru a funcționa bine.

Cortizolul are o acțiune similară vitaminei D.

Ambele au efecte antiinflamatoare puternice și sprijină funcția sistemului imunitar.

Nivelul crescut de cortizol reduce nivelul de vitamina D.

PANCREASUL

Celulele beta ale pancreasului au nevoie de vitamina D pentru a produce insulină.

O cantitate insuficientă de vitamina D crește riscul de apariție a diabetului de tip 1.

Iar la persoanele care au deja această boală autoimună, vitamina D poate fi utilă ca antiinflamator.

INIMA

Puțini știu că între bolile de inimă coronariene și lipsa de vitamina D există o legătură.

Și în acest caz, vitamina D menține inflamația din arterele coronariene și tensiunea arterială la un nivel scăzut.

Este unul din cele mai eficiente remedii pentru scăderea tensiunii arteriale crescute.

Hipertensivii au de regulă lipsă de vitamina D.

Citește și – Vitamina D protejează împotriva deceselor din orice cauză, mai ales la pacienții cardiovasculari

FICATUL

Vitamina D ajută insulina să absoarbă alți nutrienți, mai ales calciu.

Lipsa vitaminei D mărește riscul de rezistență la insulină, ficat gras și inflamații hepatice precum hepatite.

RINICHII

Nivelurile scăzute de vitamina D predispun la calculi renali.

Rinichii au un rol important în activarea vitaminei D.

Dacă aceste organe sunt afectate conversia din forma inactivă în forma activă a vitaminei D nu poate fi realizată optim.

INTESTINELE

Sindromul colonului iritabil, diverticulita, boala Crohn și colita ulcerativă și alte inflamații intestinale pot fi ameliorate cu vitamina D.

Dacă inflamația nu este stopată, ea poate duce la apariția intestinului permeabil (goluri în intestin).

Această problemă crește riscul de boli autoimune, alergii, sensibilități la alimente sau factori din mediu.

Dacă aveți o inflamație, la nivelul oricărui organ, ar trebui să luați mai multă vitamina D.

APARATUL GENITAL

Prostata mărită și problemele la nivelul testiculelor și ovarelor se pot datora nivelurilor mici de vitamina D.

DINȚII

Fără suficientă vitamina D, oasele și dinții nu primesc suficient calciu.

Pot fi afectate osul maxilar și capacitatea de mușcare. Dinții pot fi extrem de slabi încât cad ușor. Apar carii.

Deficitul de vitamina D în perioada intrauterină sau în copilărie crește riscul de malformații osoase.

Întregul sistem scheletic suferă din cauza lipsei de vitamina D.

Crește riscul de scolioză, cifoză, lordoză, rahitism.

Femeile trebuie să se asigure că aportul de vitamina D în perioada sarcinii și alăptării este optim.

Dieta trebuie să furnizeze suficientă vitamina D. Iar dacă medicul recomandă suplimente, acestea trebuie să fie naturale și de calitate.

MUȘCHII

Fără îndoială, mușchii au o nevoie urgentă de vitamina D.

Deficitul de vitamina D provoacă crampe musculare sau slăbiciune musculară, din cauză că această vitamină controlează calciului.

Iar calciul asigura buna contracție și relaxare a mușchilor.

Deficitul de vitamina D împiedică recuperarea musculară după exerciții fizice sau antrenamente.

Pentru sănătatea musculară, vitamina D trebuie asociată cu magneziu.

ARTICULAȚIILE

Vitamina D este deosebit de importantă pentru articulații.

Ajută în artrita reumatoidă și osteoartrită.

Luați vitamina D dacă acuzați rigiditate, dureri sau inflamații articulare.

OASELE

Vitamina D previne osteomalacia, osteopenia și osteoporoza.

Lipsa de vitamina D creează, în general, dureri de oase. Mai ales în regiunea lombară.

De asemenea, durerile sau presiunea la nivelul sternului sau fluierul piciorului pot fi un indicator al faptului că aveți deficit de vitamia D.

Pentru sistemul musculo-scheletic este important să luați vitamina D în asociere cu vitamina K2.

Sursă articol: Dr. Eric Berg, How vitamin D affects every organ and tissue: https://www.youtube.com/watch?v=zCmW5bLcE9s&ab_channel=Dr.EricBergDC

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.