Broccoli, prietenul sănătății – 7 motive să îl mănânci mai des

Legumele crucifere sunt incluse în topul celor mai sănătoase alimente. Familia Brassica are o valoare nutrițională ridicată și oferă beneficii uimitoare.

Broccoli, varza, conopida, rucola, hreanul și ridichea sunt cele mai consumate legume crucifere.

Broccoli - 7 beneficii

Broccoli – 7 beneficii

Broccoli – antioxidant puternic

Broccoli se remarcă prin conținutul de antioxidanți. Conține vitamine (A, C, K), minerale (calciu, fier, potasiu), fibre și compuși cu potențial farmacologic (glucozinolați, sulforafan, indol-3-carbinol).

Broccoli este un aliment antioxidant și antiinflamator. Are proprietăți antimicrobiene, imunomodulatoare, detoxifiante, antidiabetice, hepatoprotectoare, cardioprotectoare și anticancerigene.

Broccoli – 7 beneficii principale

Părinții nu trebuie să le ofere acest aliment doar copiilor, ci ei înșiși ar trebui să îl consume mai des.

Femeile au în mod deosebit motive întemeiate să mănânce broccoli.

Combate osteoporoza

Femeile sunt mult mai predispuse la probleme cu oasele din cauza menopauzei. Scăderea nivelului de estrogen crește riscul de osteoporoză și fracturi.

Broccoli conține calciu, dar și vitamina K. O porție de broccoli depășește doza zilnică recomandată de vitamina K. Aceasta crește densitatea minerală osoasă, precum și forța oaselor.

Un studiu pe 440 de femei menopauzale cu osteopenie a arătat că 5 mg de vitamina K pe zi a redus riscul de fracturi cu peste 50%.

Susține sănătatea ochilor

Ouăle, dovleacul, pepenele, caisele, morcovii și spanacul sunt printre cele mai bune alimente pentru ochi. Includeți și broccoli în această listă, deoarece susține vederea și sănătatea oculară prin conținutul de antioxidanți.

Broccoli ne oferă luteină și zeaxantină. Acești doi carotenoizi reduc riscul de boli oculare degenerative asociate cu vârsta, precum maculopatia.

Beta-carotenul protejează la rândul lui împotriva cataractei nucleare.

Vitamina A din broccoli susține și ea sănătatea oculară. Aceasta previne nictalopia și sindromul ochilor uscați.

Are proprietăți antiinflamatoare

Inflamația cronică este o componentă importantă a bolilor cronice, precum afecțiunile autoimune, cardio-metabolice, intestinale sau oncologice.

Broccoli și alte legumele crucifere reduc markerii inflamatori cu 24%.

Susține memoria și sănătatea creierului

Nu doar oasele se deteriorează pe măsură ce înaintăm în vârstă, ci și creierul. B

Legumele verzi, bogate în vitamina K, beta-caroten, luteină și acid folic încetinesc declinul cognitiv și întineresc organismul. Broccoli este o alegere excelentă la acest capitol.

Reduce riscul de cancer

Majoritatea legumelor au proprietăți anticancerigene. Broccoli inhibă și neutralizează compușii care pot duce la cancer. Are de asemenea efecte anti-metastazice, împiedicând creșterea și răspândirea celulelor maligne.

Broccoli conține indol-3-carbinol, un compus care suprimă creșterea și dezvoltarea tumorilor.

Previne bolile cardiovasculare

Studiile au asociat dietele bogate în legume cu un risc mai mic de boli cardiovasculare. Broccoli fiert la aburi ajută la scăderea colesterolului.

Potrivit unui studiu din 2020, femeile care au mâncat 45 de grame de legume crucifere pe zi au avut un risc cu 46% mai mic de depuneri de calciu în aortă.

Combate căderea părului

Motivul pentru care broccoli previne căderea părului este conținutul de vitamine B. Acestea reduc nivelul de stres și susțin rezistența foliculilor de păr.

Unele persoane pot avea probleme cu părul din cauza lipsei de biotină, vitamina B9 sau B12.

Vitamina C din broccoli face de asemenea părul mai rezistent și susține sănătatea pielii capului.

Broccoli poate fi fiert la aburi, poate fi consumat sub formă de salate, poate fi pus în pizza sau în lipii.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte articole despre broccoli și beneficiile acestuia:

Salată de broccoli pentru slăbit – rețetă indiană
Pizza pentru diabetici, cu blat din broccoli, fără făină (keto)
Chec aperitiv cu broccoli și ovăz pentru slăbit (fără gluten)
Broccoli înăbușit cu roșii și usturoi – mâncare grecească

Surse articol:

1. Syed RU, Moni SS, Break MKB, Khojali WMA, Jafar M, Alshammari MD, Abdelsalam K, Taymour S, Alreshidi KSM, Elhassan Taha MM, Mohan S. Broccoli: A Multi-Faceted Vegetable for Health: An In-Depth Review of Its Nutritional Attributes, Antimicrobial Abilities, and Anti-inflammatory Properties. Antibiotics (Basel). 2023 Jul 7;12(7):1157. doi: 10.3390/antibiotics12071157. PMID: 37508253; PMCID: PMC10376324.
2. Dr. Pingel, Why you need more broccoli in your life: 7 broccoli benefits: https://drpingel.com/broccoli-benefits/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.