Piersicile cresc zahărul din sânge? Sunt bune în diabet?

Pot diabeticii să mănânce piersici? Această întrebare se aplică și în cazul altor fructe la care aceștia ar putea avea anumite restricții.

Fructele reprezintă o componentă nutritivă importantă a oricărei diete, inclusiv a diabeticilor. Aceștia sunt sfătuiți să aibă o alimentație echilibrată și diversă.

Piersicile si diabetul

Piersicile si diabetul

Majoritatea fructelor au un indice glicemic redus datorită faptului că fructoza este însoțită de fibre. Acestea din urmă împiedică vârfurile glicemice mari.

Ce conțin piersicile

Piersicile sunt nu doar extrem de gustoase și savuroase, ci și sănătoase.

Abundă în vitamine (A, B, C, E, K), fibre, minerale (calciu, potasiu, magneziu, fier, fosfor, zinc și mangan) și antioxidanți.

Au o cantitate mică de calorii și carbohidrați.

Piersicile și diabetul

Piersicile au un indice glicemic scăzut, de 28 și o încărcătură glicemică și mai mică, de 3. Aceste valori sunt considerate sigure pentru diabetici. O piersică mică are 10 g de carbohidrați neți.

Fibrele pe care le conțin previn creșterea bruscă a zahărului din sânge. Totodată, acestea dau sațietate, previn constipația și ajută flora intestinală.

Vitamina C susține metabolismul glucozei. Vitamina K este benefică nu doar pentru oase, ci și pentru scăderea rezistenței la insulină.

Vitamina A protejează ochii, ceea ce este foarte important în diabet.

Acidul elagic este un antioxidant cu proprietăți anti-diabetice.

Ce spun studiile?

Fructele cu sâmburi, precum piersicile, caisele și prunele sunt asociate cu o greutate corporală mai mică. Acestea combat de asemenea hipertensiunea arterială.

Experimentele pe animale au arătat că sucul de piersici bogat în polifenoli poate preveni tulburările metabolice cauzate de obezitate, precum hiperglicemia, rezistența la insulină și hipertensiunea arterială.

Acidul elagic optimizează funcția celulelor beta-pancreatice și atenuează insulinorezistența. Acest polifenol stimulează secreția de insulină și scade intoleranța la glucoză.

Un polizaharid derivat din piersici ajută la controlul zahărului din sânge după masă. Acesta ar putea fi util în diabetul noninsulinic.

Sugestii de consum

Porția corectă de piersici este 150 de grame, adică o piersică medie. Aceasta are 59 de calorii, 14 g de carbohidrați și 13 g de zahăr.

Dacă nu aveți alergie la pierisici, consumați-le cu tot cu coajă. Evitați piersicile din conservă, sub formă de compot sau dulceață. Acestea conțin mult zahăr și aditivi.

Piersicile sunt acide și de aceea nu trebuie consumate pe stomacul gold.

Pot fi consumate ca atare, pot fi puse în salate sau smoothie-uri, în budinci și deserturi de casă.

Precauții

Unele persoane sunt alergice la piersici. Este bine de știut că reacțiile adverse pot fi prevenite prin înlăturarea cojii și consumarea pulpei.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte articole utile despre diabet:

Cheesecake cu fructe pentru diabetici – fără zahăr și gluten
„Mă crucesc să văd că în diabet se scot fructele din alimentație” – dr. Roman Morar
Fructe pe care le pot consuma diabeticii
De ce ar trebui diabeticii să consume afine – motive științifice

Surse articol:

1. Parul Dure, Fruits for diabetics patients – fruits and their glycemic index, Healthyfy me: https://www.healthifyme.com/blog/fruits-for-diabetics/
2. Kathleen Ferraro, Wright Marshall, Can people with diabetes eat peaches? LIVESTRONG: https://www.livestrong.com/article/460522-can-diabetics-eat-peaches/
3. Diabetes Meal Plans, Peaches and type 2 diabetes: https://diabetesmealplans.com/10944/peaches-and-type-2-diabetes/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.