Fructe Pe Care Le Pot Consuma Diabeticii

Desertul este lucrul la care tânjim cu ochii închişi şi deschişi. Este singurul lucru la care gândim de când ne-am aşezat la masă Nu toată lumea însă are undă verde la dulciuri. Cei care suferă de diabet au chiar mari restricţii la acest capitol.

Diabeticii sunt opriţi de la o sumedenie de mâncăruri „bune”, inclusiv de la dulciuri. În această categorie intră şi fructele. Nu toate sunt indicate pentru această afecţiune, având în vedere că ele conţin fructoză. Însă în cantităţi reduse, orice este favorabil. Mulţi diabetici recunosc că încearcă să mănânce câte puţin din fiecare lucru din care nu au voie. Este probabil cel mai de succes regim de care se poate ţine orice persoană.

Fructe Pe Care Le Pot Consuma Diabeticii

Fructele conţin numeroase vitamine, minerale şi fibre care pot fi parte a meniului unui diabetic, atâta timp cât sunt consumate în porţii mici. Este de asemenea important ca diabeticii să evite fructele care conţin adaos de zahăr. Compoturile sunt un exemplu negativ pentru cei care trebuie să ţină mereu sub control nivelul glicemiei.

Există câteva alegeri extrem de potrivite la acest capitol. Iată câteva fructe delicioase care au un indice glicemic scăzut:

Fructele de pădure. Acestă categorie este curpinzătoare. Ne referim aici la afine, mure, zemură, căpşuni, vişine sau fructe de măceş. Acestea au în compoziţia lor antioxidanţi, fibre, vitamine şi foarte puţini carbohidranţi. Se pot adăuga fructe de pădure în iaurturi şi consuma cu plăcere la micul dejun. Sau se pot consuma ca atare, ori sub formă de extracte, ceaiuri, decocturi sau pulbere.

Merele. Încearcă mai ales merele verzi, acre. Sunt o sursă favorabilă de Vitamina C şi potasiu. Se recomandă consumarea lor cu tot cu coajă. Aceasta conţine mulţi antioxidanţi buni pentru sănătate.

Perele. Sunt mult mai bune coapte la temperatura camerei. Au o aromă dulceagă deosebită care nu afectează pe diabetici. Conţin fibre şi potasiu şi sunt bune pentru digestie.

Portocalele. Extrem de bogate în Vitamina C şi potasiu, portocalele sunt sărace în zaharuri şi bune de savurat ca atare, sau sub formă de sucuri. Sunt recomandate celor care suferă de tulburări de tensiune arterială. Mandarinele şi grepfruturile sunt de asemenea indicate ca citrice pentru dietele diabeticilor.

Piersicile. Au multe vitamine, printre care Vitaminele A şi C. Conţin fibre şi potasiu. Sunt grozave ca atare, dar şi în ceai. Se poate face un cokcteil răcoritor din piure de piersici pisate, gheaţă şi scorţişoară.

Caisele. Acestea conţin fibre şi o cantitate mare de Vitamina A, aproape 70% din doza zilnică recomandată. Sunt savuroase la gust şi preferate de mulţi din cei care nu consumă produse prea dulci în general.

Cireşele. Sunt ideale pentru deieta diabeticilor deoarece conţin foarte puţine zaharuri. Au pe de altă parte mulţi antioxidanţi – substanţe care combat bolile de inimă şi cancerul. Se pot consuma de preferabil proaspete, dar şi congelate. Variantele de cireşe uscate pot conţine un adaos de zahăr. Examinaţi cu atenţie eticheta produsului.

Fructele exotice sunt şi ele indicate la diabet. Se pot consuma kiwi, ananas sau agrişe, ca atare sau sub formă de cockteil.

Fructele uscate: nucile, alunele, migdalele sau curmalele sunt bune, dar în cantităţi moderate.

Aceste informaţii au scop informativ, ele nu înlocuiesc recomandarea medicului sau a personalului medical autorizat. Nu folosiţi aceste informaţii pentru auto-diagnostic sau auto-tratament.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.