Vitamina B1 reglează pofta incontrolabilă de zahăr și dulciuri

Apetitul crescut pentru dulciuri este o problemă des întâlnită. Multe persoane se plâng de o poftă necontrolată pentru zahăr.

Nutriționistul Mihaela Bilic spune că plăcerea pe care o simt unii pentru gustul dulce este un semn de infantilitate în domeniul culinar.

Vitamina B1 regleaza pofta de dulce

Vitamina B1 regleaza pofta de dulce

Gustul dulce este gustul copilăriei, pe când amarul și acrul sunt semne ale maturității în materie de gusturi.

Tulburările de apetit indică lipsa unor nutrienți

În multe cazuri însă, tulburările de apetit nu sunt doar o chestiune de maturitate. Dependența de mâncare nu ține doar de voință sau de emoții. În realitate, persoana respectivă are un dezechilibru chimic, metabolic.

Cel mai probabil există o carență de vitamine sau minerale care trebuie corectată. Pentru a redobândi controlul asupra apetitului și a evita mâncatul impulsiv trebuie să facem analize și să vedem ce nutrienți lipsesc din corp.

Aminoacizii sunt importanți (triptofan, fenilalanină, glutamină), enzimele digestive, probioticele, vitaminele B, zincul, cromul, magneziul și acizii grași esențiali.

Pofta de dulce și deficitul de Vitamina B1 

Apetitul exagerat pentru dulciuri poate ascunde o lipsă de vitamina B1. Vitaminele din grupul B sunt importante pentru un apetit normal deoarece ele stabilizează nivelul glucozei din sânge.

Aceste vitamine convertesc carbohidrații în glucoză, adică în energie. De aceea complexul B combate pofta de dulce, oboseala și tulburările de dispoziție provocate de hipoglicemie.

Nevoia de dulce poate fi oprită în special prin reglarea nivelului de vitamina B1. Această vitamină descompune glucoza în adenozin trisfosfat – care reprezintă adevărata sursă a energiei celulare.

Nivelurile scăzute de tiamină alterează activitatea mitocondriilor și reduce producția de energie.

În lipsa unei cantități adecvate de tiamină, celulele nu vor avea suficientă energie să funcționeze optim. Creierul va cere atunci mai mult zahăr, chiar dacă corpul are suficientă glucoză înmagazinată.

Nu în mod întâmplător diabeticii au deficit de vitamina B1. Reglarea nivelului de vitamina B1 din corp va îndrepta acea poftă anormală pentru gustul dulce.

Lipsa de vitamina B1 – simptome

Deficitul de vitamina B1 poate cauza următoarele simptome:

  • oboseală
  • anorexie
  • reacție slabă la stres
  • aritmie
  • iritabilitate
  • tulburări de somn
  • confuzie
  • slăbiciune musculară
  • epuizare
  • retenție de apă (edeme)

Aportul redus de vitamina B1 este mai frecvent la persoanele care beau mult alcool, consumă mulți carbohidrați sau sunt malnutrite. Riscul de deficit este favorizat și de administrarea de diuretice sau Fluorouracil.

Alimente care conțin vitamina B1

Tiamina se găsește în cerealele integrale, leguminoase, nuci, carnea de porc și pește.

Fiind o vitamină hidrosolubilă, corpul nu o stochează și nu reține decât o parte mică din ea din alimente, este nevoie să luăm suplimente.

Experții recomandă vitamina B1 în doze mari. Pe piață sunt comprimate de vitamina B1 de 100 mg. Apetitul exagerat pentru dulce poate fi remediat după câteva luni de cură cu tiamină. 

Articole similare

Vă recomand și alte articole pe această temă:

Alarmant! 70-90% din diabetici au lipsă de vitamina B1
Vitamina B1 ameliorează oboseala cauzată de tiroidă
15 alimente care taie pofta de mâncare și apetitul pentru dulciuri
Cromul picolinat scade apetitul exagerat pentru dulciuri și menține greutatea corporală
Apetitul crescut pentru dulciuri – cauze, soluții naturale (+ 9 alimente care reduc pofta de zahăr

Surse articol:

1. A7tv, Diabetul se poate vindeca? Cu Annemarie și Marius Văduva: https://www.youtube.com/watch?v=zYCe_UynWZ4&ab_channel=a7tv
2. Hanna M, Jaqua E, Nguyen V, Clay J. B Vitamins: Functions and Uses in Medicine. Perm J. 2022 Jun 29;26(2):89-97. doi: 10.7812/TPP/21.204. Epub 2022 Jun 17. PMID: 35933667; PMCID: PMC9662251.
3. Moshlife, The link between vitamin deficiency & sugar cravings: https://moshlife.com/blogs/wellness-blog/what-vitamin-deficiency-causes-sugar-cravings
4. Jennifer J. Brown, Anurag Sahu, 10 surprising health benefits of B vitamins, Everyday Health: https://www.everydayhealth.com/pictures/surprising-health-benefits-b-vitamins/
5. Colorado State Extension. Water-soluble vitamins: B-complex and vitamin C: https://extension.colostate.edu/topic-areas/nutrition-food-safety-health/water-soluble-vitamins-b-complex-and-vitamin-c-9-312/
6. New hope for binge eating and weight management, Waldern Eating Disorders: https://www.waldeneatingdisorders.com/blog/new-hope-for-binge-eating-and-weight-management/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.