Alimente și medicamente care elimină calciul din oase

Este important ca cei care au început o suplimentare cu calciu să știe ce alimente trebuie să evite.

Fie că luați pastile de calciu, fie că urmați o dietă bogată în calciu, acestea nu trebuie combinate cu anumite alimente.

Alimente si medicamente care elimina calciul din oase

Alimente si medicamente care elimina calciul din oase

Pentru corectarea nivelurilor scăzute de calciu nu este suficient să luăm anumite suplimente sau alimente bogate în acest mineral. Trebuie îndeplinite anumite condiții care țin de asimilare și fixare a calciului în oase.

Alimente care elimină calciul din oase

Există alimente și ingrediente care favorizează sau reduc absorbția calciului în oase, precum și alimente care mănâncă practic calciul din corp.

Despre eliminatorii de calciu au vorbit Marius și Annemarie Văduva într-o emisiune la A7tv. Nutriționiștii au punctat câțiva din cei mai mari dușmani ai calciului.

Alimentele acide

Pe primul loc în topul eliminatorilor de calciu, Annemarie așează alimentele acide. Tot ce este prea acid perturbă echilibrul dintre acid și alcalin.

De aceea, consumul de alimente acide determină corpul să preia calciul din oase sau din coloana vertebrală pentru a tampona acel exces de aciditate. Calciul este un mineral alcalin, care neutralizează aciditatea.

Unele studii au arătat că dietele bogate în alimente formatoare de acid cresc cantitatea de calciu eliminat prin urină.

Potrivit unui studiu efectuat de elvețieni și publicat în jurnalul „Osteoporosis International”, dieta acidică a crescut eliminarea calciului prin urină cu 74 de procente.

Dacă mâncăm prea multe alimente acide, acestea ar putea duce la scăderea densității minerale oasose, subțierea oaselor și apariția osteoporozei.

Iată o listă scurtă de limente acide:

  • oțetul
  • alcoolul
  • laptele
  • cafeaua și alte preparate cu cofeină
  • cerealele procesate
  • arahidele
  • brânzeturile
  • uleiurile vegetale rafinate
  • prăjelile
  • carnea roșie
  • zahărul alb
  • sucurile și băuturile carbogazoase
  • produsele fermentate sau alterate

Unele fructe conțin acid citric, care provoacă inclusiv eroziuni dentare. Fructele citrice au în special un pH mic.

Evitați lămâile, portocalele, grepfrutul, strugurii, piersicile și tomatele.

Lactatele

Chiar dacă conțin calciu, produsele din lapte au un pH scăzut, adică sunt acide. Sunt foarte nocive pentru femeile care au deja osteoporoză sau risc de a face această boală.

Studiile au arătat că participantele cu osteopenie care consumau de 2-4 ori pe săptămână lactate s-au îndreptat mai rapid spre osteoporoză spre deosebire de cele care consumau doar o porție de lactate pe săptămână.

Femeile care mănâncă lactate la menopauză au o șansă mare să piardă masă osoasă, spune nutriționistul Marius Văduva.

Lactatele nu au un raport bun de calciu și fosfor de 1:17. Corpul uman tolerează un raport de calciu-fosfor de 1:2.

Persoanele cu (risc de) osteoporoză pot lua calciu din alte alimente, care, spre deosebire de lactate, sunt alcaline. Broccoli și spanacul sunt doar câteva exemple.

Spanacul are o moleculă de calciu și două molecule de fosfor.

Alăptarea la sân prelungită

Laptele matern este esențial pentru buna dezvoltare a copilului și construirea imunității sale. Annemarie Văduva spune însă că mamele ar trebui să întrerupă alăptarea la sân după un an.

De ce? Pentru că slăbește oasele mamei. Pentru copil este foarte bine să fie alăptat cât mai mult la sân, însă pentru mamă nu.

Nutriționistul recomandă mamelor care încă își alăptează copiii după un an să ia suplimente de calciu.

 „Mama are un deficit foarte mare. De asta e bine să ia 10-15 zile pe lună calciu, ca să prevină aceste pierderi de calciu”.

Iată un efect negativ al alăptării la sân despre care puțini medici vorbesc.

Alăptatul peste un an este un eliminator de calciu pentru mamă. Oasele mamei se demineralizează treptat”.

Așa se întâmplă că după 2-3 sarcini, mama dezvoltă un diabet gestițional sau o scolioză și nu știe de unde.

Ciocolata, produsele din cacao și cofeină

Produsele din cacao sunt delicioase și mult apreciate. Însă pentru oase, cacaua nu este bună deoarece determină eliminarea calciului.

Acest ingredient este dăunător sănătății generale pentru că blochează producția de melatonină a corpului. Melatonina este un hormon cu puternice efecte anticancerigene. Este de asemenea numită „hormonul tinereții”.

Annemarie recomandă înlocuirea pudrei de cacao cu pudră de roșcove (carob). Pudra de carob are o culoare și un gust similar, însă nu conține cofeină. Este bogată în minerale și antioxidanți.

Poate fi dată și copiilor fără probleme. Din pudra de roșcove se poate face chiar și ciocolată de casă.

Alcoolul, tutunul

Persoanele care au probleme cu oasele ar trebui să renunțe la consumul de alcool și tutun.

Băuturile alcoolice în exces și fumatul sunt eliminatori majori ai calciului din oase.

Grăsimile saturate

Grăsimile saturate duc la eliminarea calciului. Feriți-vă de uleiurile vegetale rafinate sau hidrogenate, uleiul de cocos, nuca de cocos, untul, untura, slănina.

Medicamentele

Nu doar alimentele favorizează eliminarea calciului din corp, ci și unele medicamente. Unele afectează metabolismul osos, cauzând pierdere osoasă.

Antiinflamatoarele, anticoagulantele, anticancerigenele, corticoizii și hormonii tiroidieni sunt câteva exemple. Evitați să luați Algocalminul și Diclofenacul nu trebuie consumate zilnic, pe perioade lungi de timp.

Alte medicamenete care afectează scheletul sunt Prednison, Prednisolon, Metiprednisolon, Dexametazonă, Cortizon, warfarina, glucocorticoizii, inhibitorii de aromatază, ciclosporina, hormonii tiroieinei.

Articole similare

Vă recomand și alte articole utile pentru sănătatea oaselor:

Osteoporoza poate fi ținută sub control fără medicamente – 6 micronutrienți esențiali pentru oase
Urzica fortifică oasele și reduce bufeurile la menopauză
Măslinele au efecte protectoare asupra oaselor și ajută la prevenirea osteoporozei
Alimente și factori care scad calciul din oase – din ce cauze apare osteoporoza

Surse articol:

1. Dental Health, What foods and drinks contain acid: https://www.dentalhealth.org/blog/what-foods-and-drinks-contain-acid-and-why-it-spells-trouble-for-our-oral-health
2. Rachel Link, 25 acidic foods to avoid and healthier alternatives, Dr. Axe: https://draxe.com/nutrition/acidic-foods/
3. A7tv, Osteoporoza – soluții eficiente și nutriție adecvată cu Annemarie și Marius Văduva: https://www.youtube.com/watch?v=ZF7At2C3YkE&ab_channel=a7tv
4. American Bone Health, Medicine that can be bad for your bones: https://americanbonehealth.org/bone-health/medications-that-can-be-bad-for-your-bones-2/
5. Katya Rubinow, Harold N Rosen, Deborah E Sellmeyer, Drugs that affect bone metabolism: https://www.uptodate.com/contents/drugs-that-affect-bone-metabolism

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[bws_google_captcha]