Ce se întâmplă dacă înlocuim untul cu avocado la o masă

Bazat pe studii științifice

Este o greșeală majoră să excludem complet grăsimile din alimentație. Nu toate sunt dăunătoare.

Dimpotrivă, unele au chiar efecte protectoare împotriva bolilor.

Ce se întâmplă dacă înlocuim untul cu avocado

Ce se întâmplă dacă înlocuim untul cu avocado

De pildă, grăsimile din avocado nu doar că sunt sănătoase în sine. Ele pot preveni efectele nocive ale grăsimilor saturate.

Un studiu apărut în „Journal of Functional Foods” a arătat că uleiul de avocado reduce riscul de ateroscleroză.

Citește și – Avocado ajută la reglarea colesterolului la persoanele cu hipertensiune, obezitate sau diabet

Consumul de avocado previne ateroscleroza

Ateroscleroza este o acumulare de grăsimi, colesterol și alte substanțe în și pe pereții arterelor.

Această acumulare mai este cunoscută și sub numele de „placă aterială”. Ea poate duce la îngustarea arterelor și blocarea fluxului sangvin.

Dacă placa se sparge, există riscul să se formeze cheaguri de sânge.

Ateroscleroza nu este doar o problemă cardiacă. Ea poate afecta vasele sangvine din orice altă zonă a corpului.

Prevenirea bolilor coronariene și evenimentelor cardiovasculare poate fi realizată printr-un stil de viață sănătos. Dieta are un rol important.

Dietele și mesele bogate în grăsimi contribuie la creșterea ratei de boli cardio-metabolice. Obezitatea, sindromul metabolic și inflamația sistemică sunt câteva exemple.

Avocado atenuează efectele grăsimilor saturate

Cercetătorii brazilieni și austrieci au realizat un studiu în care au înlocuit untul cu ulei de avocado în dieta unor adulți supraponderali cu vârsta medie de 65 de ani.

Cei 13 participanții au consumat un mic-dejun bogat în grăsimi și calorii compus din: unt, ouă, bacon, pâine din făină de grâu, cartofi și zahăr, sau un mic-dejun în care untul a fost înlocuit cu ulei de avocado.

Inlocuiti untul cu avocado

Inlocuiti untul cu avocado

Scopul studiului a fost măsurarea parametrilor metabolici post-prandial.

Biomarkerii sangvini au arătat că ambele mese au crescut răspunsurile la colesterolul HDL și GLP1 (peptida-1 asemănătoare glucagonului).

Cu toate acestea, masa cu ulei de avocado a îmbunătățit profilurile post-prandiale ale glicemiei, insulinei, colesterolului total, colesterolului LDL și triacilglicerolilor.

Totodată, au ameliorat și markerii pro-inflamatori: proteina C-reactivă și interleukina-6.

Avocado scade nivelul grăsimilor din sânge și inflamația

Acest studiu sugerează că uleiul de avocado ar putea contracara impactul negativ al meselor bogate în calorii și grăsimi asupra unor biomarkeri importanți asociați cu sănătatea cardiometabolică.

A fost suficient ca participanții să înlocuiască grăsimile saturate (untul) cu grăsimi mononesaturate (avocado) pentru a obține această ameliorare.

Cu toate că este o intervenție simplă, impactul a fost imens.

Consumul de avocado în locul altor grăsimi nesănătoase ar putea contribui la prevenirea aterosclerozei, mai ales la persoanele supraponderale sau obeze.

Citește și – Un avocado pe zi scade grăsimea abdominală profundă la femei

Avocado conține de asemenea beta-sitosterol, un fitosterol care menține colesterolul la un nivel optim.

Grăsimile din avocado mențin sațietatea între mese. Totodată, încetinesc descompunerea carbohidraților și împiedică destabilizarea zahărului din sânge.

Grăsimea este esențială pentru fiecare celulă a corpului. Ea susține sănătatea pielii și funcția sistemului imunitar. Ajută absorbția grăsimilor liposolubile și a mineralelor.

Măslinele, uleiul de măsline, nucile și semințele de in sunt alte surse de grăsimi sănătoase.

Citește și – Pastă de avocado pentru micul-dejun

Surse articol:

1. Cibele Priscila Busch Furlan, Sandra Costa Valle, Elin Östman, Mário Roberto Maróstica, Juscelino Tovar, Inclusion of Hass avocado-oil improves postprandial metabolic responses to a hypercaloric-hyperlipidic meal in overweight subjects, Journal of Functional Foods, Volume 38, Part A, 2017, Pages 349-354, ISSN 1756-4646, https://doi.org/10.1016/j.jff.2017.09.019 (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1756464617305315)
2. Mayo Clinic, Atherosclerosis: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/arteriosclerosis-atherosclerosis/symptoms-causes/syc-20350569
3. Megan Ware, Why is avocado good for you? Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/270406
4. Agata P., Avocado Oil’s Atherosclerosis-Preventing effects Shown in a Study, Herba Zest: https://www.herbazest.com/news/avocado-oil-s-atherosclerosis-preventing-effects-shown-in-a-study

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.